
הבלוגר עומרי חיון הכותב על חדשות עולם הבידור, פנה במכתב התראה לפייסבוק, בשל הפגיעה בשיעורי החשיפה של עמודו לגולשי הרשת החברתית. באמצעות עורכי הדין אורון שוורץ, יוגב נרקיס ואופירה סמבל ממשרד שוורץ-נרקיס ושות', טוען חיון כי הקטנת היקף החשיפה הינה פגיעה בקניינו, בחופש העיסוק ובחירות הביטוי, ומהווה עילת תביעה.
"בעבר, בעידן שבו עיתונות מודפסת עמדה כנגד צנזורים רשמיים, דיני חירות הביטוי ביקשו להגביל את חירויות הגורמים השלטוניים. ואולם בעידן זה, גורמים שלטוניים הפכו לבלתי רלבנטיים, ואילו תאגידי ענק שולטים כיום ללא מיצרים בעולם התוכן באמצעות כללים הנתונים לשרירות לב", כתבו עורכי הדין שוורץ ונרקיס במכתב לעדי סופר תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל.
לדבריהם, פייסבוק הקימה "בית דין שדה" חורץ גורלות, שמקור סמכותו אינו ברורה, הפוסק מהי אמת ומה פייק ניוז – "סדר עולמי חדש" המסכן ומגביל את חירות הביטוי.
"נתוני החשיפה של מרשנו היו גבוהים באופן ניכר, ואילו כעת, הפרסומים מטעמו זוכים לחשיפה נמוכה יחסית. זאת ללא כל שינוי במספר העוקבים הרשומים בדף", כתבו עורכי הדין שוורץ ונרקיס. לדבריהם, עולה החשש כי גורמים הזועמים על ידיעות שפורסמו, ניצלו לרעה את כלי הדיווח וה"הלשנה" שמעמידה פייסבוק, על מנת להתנכל לחיון.

"נוכח העובדה כי הנכם מקיימים שליטה מונופוליסטית בחתך אוכלוסיית הצרכנים של הרשתות החברתיות, עליכם לנהוג על פי אמות מידה השואבים עקרונותיהם מדיני המשפט הציבורי ודיני ההגבלים העסקיים", כתבו עורכי הדין שוורץ ונרקיס. "שעה שקניינו של אדם הנו מידת החשיפה, פגיעה זו באחוזי החשיפה הינם עוולה נזיקית מובהקת והיזק שלא כדין לקניינו של אדם. ההרשאה שהענקתם למרשנו לפעול בתוך 'מגרש המשחקים' שיצרתם אינה מתירה לכם לפגוע בקניין שצבר גם אם הדבר נעשה בתוך מגרש זה".









