מיסים | פלילי | כלכלי | פשיטות רגל | הוצאה לפועל | אזרחי
0522614884 מידע מורחב
פלילי | תעבורה | מיסים | הגירה
0534321310 מידע מורחב
כלכלי | מיסים | הלבנת הון | צווארון לבן | בינלאומי
0544591599 מידע מורחב
פלילי | תעבורה | צבאי
0507677338 מידע מורחב
פלילי | פשיעה חמורה | מעצרים וחקירות | תעבורה
0549535659 מידע מורחב
המכון הרפואי לבטיחות בדרכים | ביטול נקודות
0509502070 מידע מורחב
פלילי | תעבורה | מעצרים וחקירות
0506597777 מידע מורחב
פלילי | אסירים | מעצרים וחקירות
0508370370 מידע מורחב
מיסים | כלכלי | פלילי | אזרחי | בינלאומי
מידע מורחב
פלילי | אזרחי | משפחה | מיסים | תעבורה
0505265868 מידע מורחב
פלילי | פשיעה חמורה | אסירים | נדל"ן / אורבני
0545243703 מידע מורחב
לשון הרע | הפרת פרטיות | זכויות יוצרים | תכנון ובנייה
מידע מורחב
פלילי | פשיעה חמורה | מעצרים וחקירות | אסירים
0525633956 מידע מורחב
כלכלי | מיסים | הלבנת הון
0506245512 מידע מורחב
פלילי | צווארון לבן | מחש | תעבורה | מעצרים וחקירות
0506270283 מידע מורחב
פלילי | פשיעה חמורה | מעצרים | מנהלי | רישוי עסקים
0507302623 מידע מורחב
עו"ד פאדי בראנסי
פלילי | צווארון לבן | עבירות בטחוניות | מעצרים וחקירות
עו"ד ליאור שביט
פלילי | פשיעה חמורה | כלכלי | מיסים | צווארון לבן
שוורץ, נרקיס, עורכי דין
פלילי | אזרחי | מסחרי | משפחה
עו"ד אליז קסנטיני
פלילי | תעבורה | אסירים | מעצרים וחקירות
עברון – חברת עורכי דין ונוטריון
תעבורה | הבראת חברות | כלכלי | בינלאומי
עו"ד ליאור אפשטיין
פלילי | כלכלי | מנהלי | לשון הרע
עו"ד אמיר אבו חאטום
פלילי | תעבורה | מעצרים | הוצאה לפועל
ראיס אבו סייף – עו"ד ונוטריון
פלילי | תעבורה | מנהלי | אזרחי
עו"ד גל וולף
פלילי | צווארון לבן
אדיר בן לולו – משרד עו"ד
פלילי | תעבורה | אזרחי
עו"ד חיים לוי
כלכלי | מיסים | הלבנת הון | צווארון לבן
מוטאי-מצגר-גרבאווי
תעבורה | תאונות דרכים | נזקי גוף | ייצוג שוטרים וסוהרים
עו"ד גיל דחוח
פלילי | כלכלי | מיסים | אזרחי
בנימין – דהן, משרד עורכי דין
פלילי | צווארון לבן | עבירות מס | ועדות שחרורים | נזיקין
יצחק בן חמו – משרד עורכי דין
פלילי | תעבורה | מעצרים וחקירות
עו"ד איתמר אמר
פלילי | תעבורה
עו"ד בני גריקו
פלילי | תעבורה | משפחה | מנהלי | עסקים ונדלן
עו"ד דני גרינברג
משפט פלילי | רישוי עסקים | תכנון ובנייה
אבי אמר משרד עורכי דין
פלילי | משפחה | תעבורה | כלכלי | חדלות פירעון | אזרחי מסחרי
עו"ד שאדי דבאח
פלילי | תעבורה
ברון ושות' – משרד עו"ד
מיסים | הלבנת הון | כלכלי | צווארון לבן | עבירות כלליות
עו"ד תומר יפרח
פלילי | תעבורה | מעצרים וחקירות
עו"ד נורית מעטוק
פלילי | תעבורה | מעצרים וחקירות | אתיקה מקצועית
עו"ד זאב לקט
פלילי | אסירים | פשיעה חמורה
עו"ד רבקה ג'אן
תעבורה | פלילי
עו"ד חיים שטנגר
משפחה | אזרחי | כלכלי | עסקים | נזיקין | פלילי
עו"ד ניר יסלוביץ'
פלילי | פשיעה חמורה | צווארון לבן | בינלאומי | בתי דין למשמעת
עו"ד צ'רלי סבג
פלילי | פשיעה חמורה | צווארון לבן | תעבורה | צבא
עו"ד ירון דוד
פלילי | מנהלי | אזרחי מסחרי
עו"ד אייל בסרגליק
פלילי | כלכלי | אזרחי | עסקים ונדלן | אסירים
עו"ד אורן בר עוז
כלכלי | פשיעה כלכלית | הלבנת הון | משפט פלילי
אורי קינן ושות' – משרד עו"ד ונוטריון
פלילי | צווארון לבן | כלכלי | מיסים והלבנת הון
עו"ד תמיר סולומון
פלילי | כלכלי | מיסים | הלבנת הון
עו"ד איתן כבריאן
פלילי | פשיעה חמורה | הליכי הסגרה | פשיעה כלכלית
עו"ד אילן אלימלך
פלילי | פשיעה חמורה | אסירים | תעבורה
משה אלון ושות'
פלילי | תעבורה | נדל"ן / אורבני | משמעתי

המחאה נגד מדיניות התעבורה של עירייית ת"א הגיעה לקואליציה במועצה

שיגעון האופניים והתחבורה הציבורית של חולדאי, מיטל להבי ואסף הראל סימן את דרך לוד כפרויקט הבא להשבתת הנסיעה ברכב פרטי מבלי לשתף את הציבור, מה שמטריף את הנהגים וחברי המועצה * סגנית ראש העירייה ציפי ברנד: "כמה אנשים בני 45 פלוס בתל אביב משתמשים באופניים?"
ציר דרך לוד. המשמעות היא פקקים אדירים שבהם "ייתקעו" עשרות אלפי נהגים

דיון ועדת המשנה לתכנון ובנייה בתל אביב עלה לטונים צורמים ואף צעקות רמות בעת שחברי הוועדה התבקשו לדון בשאלה האם דרך לוד (בר לב, הלח"י) על כביש 461 המחבר את העיר ממערב (נתיבי איילון) למזרח (כביש 4) יהפוך לנתיב אופניים ותחבורה ציבורית (2 דצמבר).
התוכנית שמתייחסת לאורך של 2.5 ק"מ (מנתיבי איילון ועד לשכונת ניר אביב) מייעדת שני נתיבים של תחבורה ציבורית ונתיב אחד בלבד לכלי רכב פרטיים. מדובר בציר מרכזי באזור מזרח תל אביב, החוצה את שכונת התקווה, שכונת הארגזים, שכונת לבנה, נווה אליעזר וכפר שלם, מה שלא מפריע לקרבניטי העירייה להוביל את המהלך שמשמעותו אחת: פקקים רבים שבהם "ייתקעו" עשרות אלפי תושבים אשר ייצאו מאותו אזור בכלי רכבם, וגם עשרות אלפי כלי רכב הנכנסים ויוצאים מהעיר כל יום.

סגנית ראש העירייה, אופירה יוחנן וולק, שאלה בישיבה את הדרג המקצועי בוועדה האם במקום שלושה נתיבי תחבורה (המצב הקיים כיום) יישאר רק נתיב אחד. לאחר שאלה השיבו בחיוב, סגן ראש העירייה הנוסף אסף הראל הביע אף הוא תמיכה בתוכנית, ואמר שצריך להשוות את הנתיב הזה לדרך נמיר (בצפון מערב העיר). תגובתו זו קוממה את יתר חברי המועצה, ביניהם יוחנן וולק עצמה, שיחד עם ציפי ברנד ויו"ר הוועדה להתחדשות עירונית רועי אלקבץ (יש עתיד) החלו לצעוק לעבר הראל: "אתה אטום, אתה לא מבין מה זה לעמוד בפקקים".

"מתי היית בפקק בחודשים האחרונים?". קריאות לעבר אסף הראל בישיבת הוועדה

סגנית מהנדס העיר, אורלי אראל, הביעה תמיכה בתוכנית: "אפשר להשתמש בתחבורה ציבורית. עושים נתיב אחד כדי שאנשים ישתמשו בתחבורה ציבורית ולא ברכב פרטי". הראל תמך גם בדברים אלה, ואלקבץ שישב סמוך אליו החל לצעוק לעברו: "אסף מתי היית בפקק בחודשים האחרונים?! כולכם הולכים ברגל, אתם לא יודעים מה זה פקקים!".

בהמשך הישיבה, שאר חברי המועצה אמרו כי בניגוד לדרך בר לב, בדרך נמיר ישנה תחבורה ציבורית הולמת. אלון סיגלר, מתכנן תנועה לתקופה ארוכת טווח מטעם עיריית תל אביב, אמר בתגובה כי התחבורה הציבורית בשכונות המדוברות משתפרת. זה לא פייס את אלקבץ, שהגיב שוב בצעקות: "מדובר בנתיב כניסה מרכזי לדרום תל אביב. כולם יודעים שמתוכננים פרויקטים של אלפי דירות (באזור). אי אפשר להניח שבהוקוס פוקוס לא יהיו כלי רכב פרטיים, הפרויקט לא מאוזן".
סיגלר הגיב: "המצב הקיים לא יאפשר כלי רכב".
יוחנן וולק: "יש בציר בעיות לא פשוטות ולייצר נתיב אחד, כאשר שבשכונת הארגזים יהיו כ-1,800 יחידות דיור ובכפר שלם יהיו אלפי יחידות דיור – זו בעיה. אפשר לוותר על שביל אופניים ולהשאיר נתיב נוסף לרכב פרטי. אי אפשר להרוג את הכל. כבר היום רואים עומסי תנועה חריגים על כפר שלם. זה לא ראוי להצר את הציר. אנשים לא יוכלו לצאת לעבודה".

חבר המועצה אלחנן זבולון (ש"ס): "אנשים יפתחו בתי ספר בשעה 12:00. אתה מדבר על ציר כניסה משמעותי לעיר. עכשיו הוא יהפוך לשביל אופניים".

הראל הגיב לדברים: "איך אנשים יתחילו להשתמש בתחבורה ציבורית? כאשר לא תהיה כניסה לרכב פרטי".
דבריו אלה הלהיטו עוד יותר את חברי המועצה, ביניהם סגנית ראש העירייה ציפי ברנד. "אסף אנחנו עסוקים בלהעניש את הציבור?".
זבולון: "אסף נשמה, זו כניסה לעיר".
הראל: "אתם לא מבינים כלום. אני בניגוד אליכם נוסע באוטובוסים".
סגנית ראש העיר חן אריאלי: "כי אתה גר במרכז תל אביב, בוא תגור ביפו".
ברנד: "אסף, הדמגוגיה שלך מעוררת אנטגוניזם. הדרך שבה אתה מציג דברים לא ראויה".
הראל: "שכל אחד יעורר את האנטגוניזם כפי שהוא רוצה".
ברנד: "יש לך חוסר הבנה מוחלטת".
יו"ר הוועדה דורון ספיר ניסה להרגיע את הרוחות: "הנת"צ הזה, גם אם טעינו, אפשר לחזור אחורה ולתת נתיב של תחבורה פרטית. אבל בואו ניתן את הצ'אנס לניסיון הזה וניתן עדיפות לתחבורה ציבורית".

כאשר ברנד שאלה האם היה הליך של שיתוף הציבור במהלך, אראל השיבה: "פעלנו לפי ההחלטה של הוועדה".
סגן ראש העיר ראובן לדיאנסקי: "תשובה לא לעניין, האם היה או לא היה שיתוף ציבור?".
זבולון: "ברמת אביב זה לא היה עובר".
סיגלר: "ישנה צפיפות מאוד גדולה באזור ולכן לא ניתן להחיל עוד נתיב נוסף. לחלק ניכר מהאנשים שגרים באזור אין רכב פרטי".
אלקבץ: " כמה אנשים באזורים הללו נוסעים באופניים?".
ברנד: "כמה אנשים בני 45 פלוס בכל תל אביב משתמשים באופניים?".
לקראת סוף הדיון לדיאנסקי הציע פשרה: הנתיבים יוגדרו כנתיבי תחבורה ולא תחבורה ציבורית. המשמעות: הסמכות להגדיר או לא להגדיר לא תהיה של הוועדה לתכנון ובנייה ומחלקת התחבורה בעירייה.
זבולון הציע מנגד הצעה להגדיר את הנתיבים ככאלה שישמשו רכב פרטי.
בסופו של דבר חברי המועצה הצביעו בעד הצעת הפשרה של לדיאנסקי – לנתק את ההחלטה מהדרג הפוליטי בעירייה לטובת הדרג המקצועי.
בעוד שברנד ויוחנן וולק נמנעו; אסף הראל, ליאור שפירא, דורון ספיר וחן אריאלי הצביעו בעדה.

2 תגובות

  1. דן סטילי הגב

    נכון לעכשיו, תל אביב פשוט לא יכולה להכיל עוד כלי רכב. זהו, כבר הגענו למקסימום. תחבורה ציבורית היא לא רק העתיד, אלא ההווה. אני שמח לדעת שלפחות חלק מחברי המועצה מבינים זאת.

  2. יעקב הגב

    אסף הראל יעוף מהעיריה בבחירות הבאות. האיש הזה ליצן חצוף ומזיק.

השארת תגובה

Comments icon

סמן כאן שאינך רובוט

נבנה על ידי אנגורה מדיה
דילוג לתוכן