צפון תל אביב: התנגדות לתוכנית "פינוי בינוי" בשכונת מעוז אביב

שתף כתבה עם חברים

חברי האגודה השיתופית ותושבים נוספים מזהירים מפני עומסי תנועה כבדים שייגרמו עקב תוספת של 169 יחידות דיור. בעירייה מבהירים: "כלי הרכב הפרטיים – בתחתית הפירמידה"

הדמיית הפרויקט בשכונת מעוז אביב

מחאה בשכונת מעוז אביב שבצפון תל אביב: בעוד שדיירי בנייני "הרכבת" חתמו על תוכנית "פינוי בינוי" שצפויה לצאת לדרך, חברי האגודה השיתופית של השכונה, וגם תושבים נוספים, מתנגדים לתוכנית.
בשכונה הסמוכה לנאות אפקה ותל ברוך קיימים כיום 21 בניינים. 14 מתוכם נחכרו מהאגודה השיתופית שהוקמה בשנות ה-50 על ידי 742 משפחות אנשי צבא קבע. תחילה היתה זו שכונה קטנה, אך בהמשך הוקמו בה מבני מגורים נוספים שאינם קשורים לאגודה, ביניהם גם מבני הרכבת.

בשל מיקומה של השכונה, היא נחשבת ליעד מבוקש עבור יזמים, המבקשים לבנות יותר ויותר יחידות דיור. לפי התוכנית במקרה הזה, שלושה בנייני "רכבת" אמורים להיהרס ובמקומם אמורים להיבנות שלושה בניינים בני תשע קומות ובניין נוסף בן 11 קומות.

בדיון שהתקיים בוועדת המשנה לתכנון ובנייה (16 דצמבר) הביעו חברי האגודה מעוז אביב את התנגדותם לתוכנית וציינו כי אינם מתנגדים באופן עקרוני, אלא רק לתוספת של 169 יחידות דיור – דבר שצפוי לגרום לפקקי ענק בשכונה. בשכונה קיימים כבר כיום עומסי תנועה בכל בוקר; תושבי השכונה מתלוננים כי בכל בוקר לוקח להם חצי שעה לצאת מרחוב קדש ברנע לרחוב הראשי מבצע קדש.

עו"ד ארז שפירא שמייצג את חברי האגודה השיתופית: "התוכנית מהווה חריגה מתוכנית ת"א 5,000 ומהווה חריגה מהמרקם האורבני של השכונה". לדבריו, יש להפחית את מספר יחידות הדיור החדשות מ-169 ל-100 בלבד.

רות לב רן, מומחית לתחבורה שמייצגת אף היא את המתנגדים, הדגישה במהלך הישיבה כי בשכונה ישנן בעיות תחבורתיות: "התושבים מודאגים ממספר כלי הרכב שיתווספו. הכביש הוא חד סטרי מכיוון צפון. תמיד יש באזור פקקים והצטברות של כלי רכב".
לב רן המליצה לבצע שינויים ברחובות השכונה, כך שיותר כלי רכב יוכלו לנסוע בהם.

עו"ד מיכה גדרון שמייצג חלק מהתושבים שאינם חברים באגודה השיתופית, הדגיש כי כבר כיום יש עומס תנועה בלתי נסבל: "כאשר יוצאים מרחוב קדש ברנע מגיעים לצומת T לרחוב מצבע קדש. כל תושבי השכונה מתנקזים לאותו צומת וזה יוצר פקקים גם היום". לטענתו אם יאשרו את התוכנית המוצעת, יתווספו בשכונה עוד 300 כלי רכב.

מנגד הוצגה בישיבה חוות הדעת של אגף התנועה בעירייה, הדוחה את רוב הטענות: "עיריית תל אביב מקדמת תפיסת תכנון תנועה ותחבורה בת-קיימא, המבוססת על עקרון היפוך הפירמידה. הולכי הרגל בראשה, לאחר מכן התחבורה הציבורית, אופניים ובתחתית הפירמידה כלי הרכב הפרטיים. הנתונים מספירות התנועה אמנם יכולים להעיד על נפחי תנועה ברמות שירות נמוכות אך מדובר בפרקי זמן קצרים בשעות שיא ובעומסים לא ברמה שאינה סבירה ומקובלת ברחבי העיר".
רוב חברי הוועדה המליצו לאשר את התוכנית ולא להכניס את נושא התנועה כשינוי סטטוטורי.
תושבת השכונה מירי בן הדור התייחסה לכך ואמרה בישיבה כי אחת הבעיות היא "תכנון בדיעבד". "כיום לוקח 20 דקות לצאת מהשכונה", הוסיפה.
יו"ר הוועדה, דורון ספיר, הדגיש כי" ההצעה יכולה להתבצע בהמשך ולא חייבת להיות סטטוטורית".
סגן ראש העיר אסף הראל, שידוע בעמדותיו נגד השימוש ברכב פרטי: "מדברים על תחבורה בהיבט של מכוניות פרטיות. צריך לבדוק אם יש תחבורה ציבורית ושבילי אופניים. תחבורה זה לא כמה זמן לוקח לרכב פרטי להתנייד".
ספיר הגיב: "מדובר על שכונה צפון תל אביבית ששם התושבים נוסעים ברכב".
מהנדס העיר אודי כרמלי המליץ לאשר את התוכנית, בדגש על כך שהיבטי התחבורה ייבדקו בהמשך.

.

השארת תגובה
הירשם
להודיע ​​על
0 Comments
משוב מוטבע
הצג את כל ההערות