לשון הרע | הפרת פרטיות | זכויות יוצרים | תכנון ובנייה
מידע מורחב
פלילי | תעבורה | אסירים | מעצרים וחקירות
0546618438 מידע מורחב
כלכלי | מיסים | הלבנת הון
0506245512 מידע מורחב
פלילי | צווארון לבן | מחש | תעבורה | מעצרים וחקירות
0506270283 מידע מורחב
פלילי | כלכלי | בינלאומי
0547577333 מידע מורחב
עו"ד סימון חדאד
משפט פלילי | פשיעה חמורה | צווארון לבן
עו"ד זיו קדוש
פלילי | פשיעה חמורה | סמים | מעצרים וחקירות | ייצוג אסירים
עו"ד עדן פוליטקין
פלילי | צווארון לבן | תעבורה | תכנון ובנייה
עו"ד דן באומן
פלילי | מעצרים | סמים | מין | אלימות | רכוש | צבא | נוער

מכונית המירוץ וסטפילד מגיעה לארץ ישראל

לידיעת הרוכשים: תמורת כ-200 אלף שקלים תקבלו מכונית מדוגמת ומאובזרת, וציוד נהיגה. הכביש לא רלוונטי, ורישיון, זה כבר מירוץ אחר
שיתוף ב email
שיתוף ב google
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב print
בארץ המושבים נוחים יותר מאלה שבאירופה. הווסטרפילד (צילומים: עמית אגרונוב)

מכונית המירוץ וסטפילד הגיעה לישראל. און יעקובסון, היבואן הרשמי של המכונית בארץ, מספר לפוסטה כי שהווסטפילד לא יכולה לנסוע על כבישים רגילים. "צריך להבחין בין מכונית ספורט שבה ניתן לנסוע על כבישים רגילים, ומכונית מירוץ שבה לא ניתן לנהוג בכבישים רגילים, אלא במסלולי מרוצים ייעודיים בלבד".

וסטפילד היא חברה בריטית שנוסדה בשנת 1982, ומתמקדת בבניה ובפיתוח של מכוניות מירוץ. הווסטפילד מבוססת על המכונית האייקונית לוטוס 7. המכוניות שמשווקת החברה הן פתוחות, דו מושביות, בעלות מנוע קדמי מרכזי והנעה אחורית. מלבד יעקובסון, מי שאחראי על ווסטפילד ישראל הם ליאור לוי ולאון טאובס.

מי שירצה לנהוג במכונית, צריך על פי חוק רישיון ייעודי, ומי שאחראי על הרגולציה של מכוניות מירוץ הוא המשרד לתרבות והספורט, ולא משרד התחבורה. על מנת להוציא רישיון כזה צריך לקחת מדריך נהיגה ייעודי ולהיכנס לתחום לאט לאט. קורס נהיגה תיאורטי עורך יום אחד, ומחירו 600 שקלים. בארץ נהיגת מירוצים תחביבית היא תחום בראשיתו, ויש כיום יש 300-400 נהגים כאלה. יעקובסון בן ה-49 מתחרה כמעט 30 שנה, ולמד נהיגת מרוצים בחו"ל.

בישראל ישנם שלושה מסלולים ייעודיים, אחד בפצאל שבבקעת הירדן, השני במוטור סיטי בבאר שבע, והשלישי בערד. המסלולים בפצאל וערד הם ציבוריים, ועוד שהמסלול בבאר שבע הוא פרטי. יש מספר סוגי  מירוצים: תחרות על זמנים, טורינג קאר (מכונית נגד מכונית, ראש בראש) ומסלולי מדברי כמו ראלי פריז דקאר. כל המסלולים נפתחו רק בשנה שעברה. לפני כהן התחרו נהגי המירוצים באופן לא חוקי. עונת המרוצים מתחילה בספטמבר ומסתיימת במאי.

חברת וסטפילד בישראל השיקה שלושה דגמים: ה-1GP שעולה 220 אלף שקלים, עם 200 כ"ס, ה-2GP שעולה 195 אלף, עם 170 כ"ס, וה-3GP שמחירו עומד על 180 אלף שקלים, עם 150 כ"ס. כלי הרכב יכולים להגיע למהירות מקסימלית של מעל 200 קמ"ש, ולמהירות של 100 קמ"ש בפחות מ-5 שניות.

צריך רישיון ייעודי. וסטרפילד

עם הרכב מקבל הרוכש חליפת מירוצים, נעלי נהיגה וכפפות נהיגה שעולים כ-3,000 שקלים. ל-1GP יש את בולמי הזעזועים האיכותיים ביותר, כל הדגמים כוללים מנוע פורד ותיבת חמישה הילוכים.

הווסטפילד, אומר יעקובסון, אמנם נבנית בבריטניה, אבל דגמי ה-GP נבנו במיוחד לשוק הישראלי, בעיקר מערכת המנוע שמתאימה לאקלים בארץ. דגם ה-GP כולל אבזור אירודינמי, ומושביו נוחים מהדגמים האירופיים.

השארת תגובה

Comments icon

סמן כאן שאינך רובוט

נבנה על ידי אנגורה מדיה
דילוג לתוכן