משרד הביטחון: הגדר סביב שדה דב תישאר עד שהליכי הפינוי יושלמו במלואם

שתף כתבה עם חברים

בינתיים, בעמותת אדם טבע ודין מתנגדים לבנייה מאסיבית של 16 אלף יחידות דיור וגם מתקנים לייצור חשמל: "תקדים מסוכן"  * וגם: למה לא מאפשרים להולכי רגל לטייל על הדיונה בסמוך למתחם הסי-אנד-סאן

לא שטח צבאי סגור, אבל הגדר נחוצה. שדה דב

שלושה חודשים אחרי פינוי שדה דב, מתחם שדה התעופה נשאר עדיין מגודר ומפריד בין תל אביב לחוף הים. נמל התעופה ששימש במשך שנים רבות כצבאי ואזרחי פונה לפני כשלושה חודשים, אך למרות שלא מדובר בשטח צבאי סגור – הוא נותר מגודר.

בעיריית תל אביב טוענים כי המתחם שייך למשרד הביטחון, ולכן אין ביכולתם לעשות דבר בנידון. מנגד, במשרד הביטחון מסרבים לפתוח את המתחם ולאפשר גישה חופשית מצפון תל אביב ועד לחוף הים. "מדובר באתר עבודה המכיל עשרות כלי צמה, הגדר ההיקפית היא חובה מבחינה בטיחותית. עד שהליכי הפינוי יושלמו במלואם והקרקע תושב לרשות מקרקעי ישראל, ייוותר הגידור מסביב למחנה".

כידוע, בשדה דב מתוכננות להיבנות כ-16 אלף יחידות דיור, וגם מתקנים לייצור חשמל, שאמורים להוות תוספת לתחנת הכוח רידינג – עניין שמעורר התנגדות של עמותת אדם טבע ודין (אט"ד).

העמותה מתנגדת לתוכנית, בטענה שבנייה מסיבית כל כך – הן של יחידות דיור והן של מתקנים לייצור חשמל – תהווה מפגע סביבתי. בהתנגדות שהגישה העמותה לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בחודש יוני השנה נכתב כי "במסגרת התכנית מוצע להקים עשרות מרכזי אנרגיה הכוללים תחנות כוח קטנות ברחבי שטח התכנית ובקרבת אוכלוסייה, וללא התייחסות כלל לארובות ולזיהום שייפלט מאותן תחנות כוח… בנייה של תחנות כוח כאלו למרות היעדר התשתית העובדתית הנדרשת לשם קבלת ההחלטה המנהלית ולמרות קרבתן לתחנת הכוח רידינג, הינו מדרון חלקלק ועלול להוות תקדים מסוכן לתכניות הבאות… אין מקום להקים תחנות כוח קטנות ומזהמות בלב ליבן של שכונות מגורים ובקרבת ריכוזי אוכלוסייה כלל".

ראובן לדיאנסקי, סגן ראש עיריית תל אביב, יו"ר סיעת "חילונים ירוקים" (חי), אמר לאתר פוסטה. לדבריו, "16 אלף יחידות דיור על שטח קטן מדי זה לא דבר טוב. צריך לשמור על שטחים פתוחים וירוקים. אני מקווה שההתנגדות (של אדם טבע ודין, ד"א) תצלח. צריך לפתוח פארק רחב ידיים עם 8,000 יחידות דיור לכל היותר".

גדר הבטון והשלט המזהיר מפני כניסה למתחם סמוך למתחם סי-אנד-סאן

של מי הדיונה?

בערך בזמן שהתנהל מבצע הפינוי של שדה דב, עיריית תל אביב הציבה גדרות בטון מסומנות באדום לבן סמוך למתחם סי-אנד-סאן. מדובר בשטח עם דיונה טבעית, ולכן העירייה גם הציבה שלט האוסר על הולכי רגל ורכבי שטח להיכנס למתחם.

חיליק שוטלנד, תושב תל אביב שצילם את השלטים, סיפר לאתר פוסטה כי בעבר אנשים יכלו לטייל על הדיונה, שהוגדרה כשטח טבעי. "יכול להיות שרצו לאסור על כניסה של רכבי שטח לדיונה ובכך להגן על הטבע, אבל מדוע צריך לחסום את הדיונה להולכי רגל", אומר שוטלנד, "אני לא מבין למה שמו גדר. אם זה שטח פרטי, אז שבעלי השטח יגדרו אותו. אם זה שטח ציבורי, למה לשים גדר וגם להשקיע במחסומי בטון? למה הציבור לא יכול לטייל שם?".

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה: "מדובר על המצוק לאורך כביש 2040 ולא על אזור שדה דב. המחסומים הוצבו בהתאם להנחיית יועץ בטיחות כדי למנוע סכנת נפילה באזור המצוק והוואדי החוצים אותו".

השארת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *