פלילי | פשיעה חמורה | סמים | מעצרים | צבאי
0502585250 מידע מורחב
פלילי | פשיעה חמורה | צווארון לבן | מעצרים וחקירות
0526411627 מידע מורחב
פלילי | תעבורה | פשע חמור | נוער
0522350561 מידע מורחב
פלילי | תעבורה | מעצרים וחקירות
0506597777 מידע מורחב
פלילי | פשע חמור | צווארון לבן | אסירים
0522369504 מידע מורחב
פלילי | צבאי | מעצרים וחקירות
0505666462 מידע מורחב
מיסים | פלילי | כלכלי | פשיטות רגל | הוצאה לפועל | אזרחי
0522614884 מידע מורחב
פלילי | אסירים | מעצרים וחקירות
0508370370 מידע מורחב
מיסים | כלכלי | פלילי | אזרחי | בינלאומי
מידע מורחב
פלילי | פשיעה חמורה | אסירים | נדל"ן / אורבני
0545243703 מידע מורחב
פלילי | צבאי | בינלאומי | אבטחה | עובדי מדינה
0506330680 מידע מורחב
פלילי | כלכלי | אסירים | שירותים מיוחדים לעורכי דין
0505645022 מידע מורחב
פלילי | נוער | מעצרים וחקירות
0522888660 מידע מורחב
כלכלי | מיסים | הלבנת הון | צווארון לבן | בינלאומי
0544591599 מידע מורחב
משפחה | ירושות | מקרקעין | פשיטות רגל
0547405723 מידע מורחב
פלילי | כלכלי | צבאי | אסירים
0523307111 מידע מורחב
לשון הרע | הפרת פרטיות | זכויות יוצרים | תכנון ובנייה
מידע מורחב
פלילי | תעבורה | צבאי | אסירים
0525450255 מידע מורחב
פלילי | מעצרים | צווארון לבן | פשיעה חמורה
0523407232 מידע מורחב
כלכלי | מיסים | הלבנת הון
0506245512 מידע מורחב
פלילי | פשיעה חמורה | כלכלי | צווארון לבן
0509936616 מידע מורחב
פלילי | צווארון לבן | מחש | תעבורה | מעצרים וחקירות
0506270283 מידע מורחב
פלילי | פשיעה חמורה | מעצרים | מנהלי | רישוי עסקים
0507302623 מידע מורחב
עברון – חברת עורכי דין ונוטריון
תעבורה | הבראת חברות | כלכלי | בינלאומי
עו"ד מירב זמיר
פלילי | פשיעה חמורה | עבירות מין | אלימות במשפחה | חקירות ומעצרים
עו"ד ליאור אפשטיין
פלילי | כלכלי | מנהלי | לשון הרע
עו"ד אמיר אבו חאטום
פלילי | תעבורה | מעצרים | הוצאה לפועל
עו"ד אשרף שחאדה
פלילי | פשיעה חמורה | מעצרים וחקירות | תעבורה
ראיס אבו סייף – עו"ד ונוטריון
פלילי | תעבורה | מנהלי | אזרחי
עו"ד אמיר ברכה
פלילי | פשיעה חמורה | פשיעה מקוונת וסייבר
עו"ד גל וולף
פלילי | צווארון לבן
אדיר בן לולו – משרד עו"ד
פלילי | תעבורה | אזרחי
עו"ד חיים לוי
כלכלי | מיסים | הלבנת הון | צווארון לבן
עו"ד יובל זמר
פלילי | פשע חמור | פשיעה כלכלית | צווארון לבן
מוטאי-מצגר-גרבאווי
תעבורה | תאונות דרכים | נזקי גוף | ייצוג שוטרים וסוהרים
עו"ד גיל דחוח
פלילי | כלכלי | מיסים | אזרחי
בנימין – דהן, משרד עורכי דין
פלילי | צווארון לבן | עבירות מס | ועדות שחרורים | נזיקין
עו"ד אביעד לנצ'נר
פלילי | צווארון לבן | ייצוג במעצרים ואסירים
עו"ד דני גרינברג
משפט פלילי | רישוי עסקים | תכנון ובנייה
אבי אמר משרד עורכי דין
פלילי | משפחה | תעבורה | כלכלי | חדלות פירעון | אזרחי מסחרי
עו"ד רמי שלבי
פלילי | פשיעה חמורה | ערעורים
עו"ד נעם שביט
פלילי | פשיעה חמורה | מיסים | הלבנת הון
עו"ד שאדי דבאח
פלילי | תעבורה
ברון ושות' – משרד עו"ד
הלבנת הון | צווארון לבן | עבירות מס | עבירות כלליות
עו"ד נס בן נתן
פלילי | כלכלי | פשיעה חמורה | נוער
עו"ד תומר יפרח
פלילי | תעבורה | מעצרים וחקירות
עו"ד זאב לקט
פלילי | אסירים | פשיעה חמורה
עו"ד גיא רבי
פלילי | אסירים | צווארון לבן | אזרחי | לשון הרע
עו"ד חיים שטנגר
משפחה | אזרחי | כלכלי | עסקים | נזיקין | פלילי
עו"ד גל שר טוב
פלילי | תעבורה | מעצרים וחקירות
עו"ד יואל גולדברג
פלילי | אזרחי | משפחה | מיסים | תעבורה
עו"ד ניר יסלוביץ'
פלילי | פשיעה חמורה | צווארון לבן | בינלאומי | בתי דין למשמעת
עו"ד צ'רלי סבג
פלילי | פשיעה חמורה | צווארון לבן | תעבורה | צבא
עו"ד יפית וייסבוך
פלילי | כלכלי | צבאי | בינלאומי | זכויות אדם
עו"ד קובי בן שעיה
פלילי | צווארון לבן | צבאי
עו"ד מורן נירשברג-דרורי
פלילי | פשיעה חמורה | מעצרים וחקירות | אסירים
אורי קינן ושות' – משרד עו"ד ונוטריון
פלילי | צווארון לבן | כלכלי | מיסים והלבנת הון
עו"ד סימון חדאד
פלילי | פשיעה חמורה | צווארון לבן
עו"ד תמיר סולומון
פלילי | כלכלי | מיסים | הלבנת הון
עו"ד איתן כבריאן
פלילי | פשיעה חמורה | הליכי הסגרה | פשיעה כלכלית

אוטותל העלתה קמפיין בפייסבוק וספגה אלפי תגובות זועמות במקום לייקים

מנהלי הקמפיין של החברה העירונית להשכרת מכוניות בתל אביב מחקו תגובות שליליות עד שהתייאשו
autotel4
הבייבי שלו. ראש העיר חולדאי ברכב של "אוטותל" (צילום: יח"צ)

הקמפיין של עיריית תל אביב והזכיין הפרטי לקידום פרויקט "אוטותל" לתחבורה שיתופית בעיר עלה לדף הפייסבוק של החברה, אולם לצד לייקים ושיתופים כמצופה, הוא עורר דווקא תגובות נגד וביקורות שליליות של בעלי רכבים כעוסים, ברשתות החברתיות וגם בעמוד הפייסבוק של אוטותל.

תושבים רבים טוענים שלמרות הכוונות החיוביות, המיזם להשכרת רכבים לנסיעות קצרות בעיר רק מגביר את עומסי התנועה – ובעיקר את מצוקת החניה בעיר שתושביה נואשים מלמצוא מקומות להחנות בהם את רכבם. תגובות מחאה בדף הפרסומי של אוטותל נמחקות לעתים קרובות על ידי עורכי הדף.

"מערך שיתוף כלי הרכב אוטותל הינו חלק מהמאמצים לקדם פתרונות תחבורה אלטרנטיביים", מסביר הקמפיין הפרסומי, "הפתרונות עתידים לספק מענה תחבורתי, שיאפשר לתושבים לוותר על רכבם הפרטי".

מערך אוטותל מאפשר למנויים לאסוף רכב מנקודה אחת בעיר ולהחזירו לנקודה אחרת במודל של השכרת רכבים לפי דקה. ברחבי העיר פזורים כ-220 רכבים ו-440 מקומות חניה מסומנים שהוסדרו עבורם. עם זאת, את רכבי אוטותל ניתן להחנות לא רק במקומות הייעודיים, אלא בכל מקום חניה חוקי כחול-לבן. מאפיין זה מעורר את עיקר המחאה.

מדובר בפרויקט שהוא ה"בייבי" של ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, ובמכרז להפעלתו זכתה חברת Car2Go, שמציעה מודל דומה כבר לא מעט שנים, של השכרת רכב לפי זמן וקילומטראז' במרחב הבינעירוני. הפרויקט פעיל החל מיולי ומסובסד על ידי העירייה. בראיונות לתקשורת אמר חולדאי, כי "המצב שכל אדם יכול להחזיק במכונית משלו ולנסוע בה ליעדו כבר אינו אפשרי, וצריך להפעיל אלטרנטיבות לניידות באמצעי תחבורה אחרים". העירייה התחייבה לממן את המיזם ב-10 מיליון שקל בשנה למשך 10 שנים.

לכאורה, היתרונות ברורים: הרבה יותר זול מאחזקת רכב, ולטווח הרחוק מעודד הפחתת השימוש ברכב פרטי, הקלת העומס בפקקים והפחתת זיהום, ברמה הציבורית. אבל בפועל, בזמן הנוכחי ובאופן בו מיושם הפרויקט, יתרונותיו מתגמדים ובולטים חסרונותיו.

אינספור פוסטים זועמים כבר נכתבו ברשת. הטענה העיקרית היא שהפרויקט גזל מאות רבות של מקומות חניה מהציבור, כולל מקומות שנותרו מסומנים כחול-לבן אך נתפסים על ידי רכבי אוטותל, בעוד שחניות ייעודיות שסומנו עבור רכבי החברה נשארות ריקות, ולמשתמשים אין תמריץ מיוחד להחנות דוקא בהם. בנוסף, עד שהשירות יוריד מכוניות מהכביש, בינתיים הוא רק מוסיף לעומס בעיר הפקוקה תמיד והתועלות מוגבלות מאוד. העלות קרובה לנסיעה במונית ועד לחתימת הסכמים בין הזכיין לערים נוספות – לא ניתן לנסוע אפילו במרחב המטרופוליטני.

autotel

"מקסימום חלופה למונית"

הנה כמה תגובות ביקורתיות מייצגות שנכתבו בדף "אוטותל" ברשת בימים האחרונים. מגיב אחד כתב: "גנבי חניות נמאסתם! גם אחרי שהפיילוט נגמר אתם ממשיכים להשתלט על שטחי חניה בעיר". מגיב אחר כתב בציניות: "התעוררת מאוחר להזיז את האוטו לפני שהפקח מגיע, כי כל החניות תפוסות ואוטותל גנבו כמה מאות? אז תשלם עוד דו"ח חניה, אז מה? העיקר שיש לנו פרוייקט מיותר על חשבון משלם המסים, 100 מליון ש"ח לא הולכים ברגל. אני מוחה על זה שגנבו לנו מאה מליון לטובת מיזם של חברה פרטית".

אנשי אוטותל ענו לכותב: "זהו לא מיזם של חברה פרטית. זה מיזם של עיריית תל-אביב-יפו שמופעל בעזרת חברה פרטית שקיבלה את הפעלת השירות בעזרת מכרז חוקי. הכסף לא נגנב מאף אחד. זהו סכום שנפרס על פני 10 שנים וחשוב לזכור שכספי המסים משמשים למגוון שירותים שונים. העירייה מאזנת בין הצרכים של כלל התושבים. לא תמיד כל השירותים מתאימים לכל האנשים. אנחנו מאמינים שפיתוח תחבורה שיתופית יכולה לשפר את איכות החיים של כולנו ולא רק של המשתמשים בשירות".

מגיבה כתבה: "שום תמרון יחסי ציבור לא משנה את העובדה שהמיזם הזה הוא גזל כספי ושטחי ציבור לטובת חברה מסחרית פרטית". אחר מחה: "הרעיון והביצוע לא מוצלחים ולא בדיוק תורמים לסביבה. בסופו של יום מדובר במאות כלי רכב רגילים ומזהמים ו'פתרון' שלא מהווה שום תחליף לרכב פרטי, מקסימום חלופה למונית".

עוד תגובה: "העומסים הגדולים הם בכבישים הבינעירוניים. אתם לא פועלים שם. וגם אם כן – אתם לא מערכת הסעה להמונים. זה מה שנחוץ. בעיר עצמה אתם מוסיפים עומסי תנועה…". ועוד אחת: "זאת באמת הייתה יכולה להיות יוזמה מבורכת אם המחיר היה הגיוני… כרגע זה סתם מיזם עסקי שבא לעשות כסף ולא באמת לדאוג לרווחת התושבים".

lehavi metal
מיטל להבי

"תחבורה שיתופית היא צו השעה"

מחזיקת תיק התחבורה בעירייה, חברת המועצה מיטל להבי, אומרת כי עצם הפרויקט שבאחריות החברה הכלכלית של העירייה נכון – אבל הביצוע לא מספיק טוב. "הציבור היה מקבל יותר בהבנה אם כלי הרכב היו חשמליים ואם גיל השימוש ברכבים היה מתחיל ב-18, ולא ב-21 (משיקולי ביטוח), כדי לתת מענה לצעירים ולהרגיל אותם לתחבורה שיתופית מהיום הראשון של הרישיון, במקום שיתרגלו לרכב ההורים או לרכב פרטי". לדברי להבי, מנהלי הפרויקט צריכים להקצות לאוטותל יותר מקומות בחניונים ופחות ברחוב, וצריך שיהיה תמריץ להחזרת הרכבים לחניות המסומנות ולא במקומות אחרים, "כמו בעגלה בסופר, כאשר אתה מקבל בחזרה 5 שקלים כאשר אתה מחזיר אותה למקום. צריך לייצר מנגנון שיתפוס פחות מקומות חניה", אומרת להבי.

תגובת עיריית תל אביב-יפו: "שירות אוטותל מונה למעלה מ-4000 משתמשים רשומים ונותן מענה לרבים מתושבי העיר שמתניידים ללא רכב כלל, ומהווה אלטרנטיבה למחסור בתחבורה ציבורית. השירות מושתת על עקרון של רכב שיתופי, הזמין לציבור 24/7 ומסיבה זו רכבי המערך רשאים לחנות הן בחניות הייעודיות והן בכל מקום חניה חוקי.

"בבחירת מיקומי חניות אוטותל בחנה העירייה מספר היבטים, לרבות הסדרי התנועה והחניה, המרחקים בין החניות, אזורי הביקוש הצפויים ורצון לצמצם ככל האפשר את ההשפעה על תושבי העיר. נדגיש כי הקצאה זו מהווה פחות מאחוז מכלל החניות בעיר ומחויבת לקיום המיזם. מדובר במיזם שיתופי ועל פי מחקרים שנעשו בעולם מיזם שכזה אמור להוריד בטווח הארוך בין ארבעה לעשרה רכבים פרטיים על כל רכב שיתופי. באשר לתנועה ברחבי המטרופולין, בדומה למיזם תל אופן שבו העיר תל אביב-יפו הייתה חלוצה והתרחב לערים נוספות, גם בפרויקט אוטותל העירייה פנתה לכל רשויות המטרופולין והוא נבחן לשימוש בימים אלה". 

שר התחבורה חתם על הסכם לקידום תחבורה שיתופית בכל הארץ

השבוע בדיוק חתם שר התחבורה ישראל כץ על תקנות לקידום תחבורה שיתופית בכל הארץ, על ידי מתן האפשרות החל מעוד חודש לכל בעל רכב להסיע נוסעים כשירות בתשלום. על פי התקנות, בעל רכב פרטי יוכל לבצע עד שתי נסיעות שיתופיות ביום עם נוסעים שתיאמו נסיעתם מראש, באמצעות אפליקציות כ-Waze ו-Moovit והתשלום יהיה שני שקלים לק"מ.

 

 

אתר "פוסטה" עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

השארת תגובה

Comments icon

סמן כאן שאינך רובוט

נבנה על ידי אנגורה מדיה
דילוג לתוכן