פלילי | תעבורה | צבאי
0507677338 מידע מורחב
פלילי | פשיעה חמורה | מעצרים וחקירות | תעבורה
0549535659 מידע מורחב
המכון הרפואי לבטיחות בדרכים | ביטול נקודות
0509502070 מידע מורחב
פלילי | תעבורה | מעצרים וחקירות
0506597777 מידע מורחב
מיסים | פלילי | כלכלי | פשיטות רגל | הוצאה לפועל | אזרחי
0522614884 מידע מורחב
פלילי | אסירים | מעצרים וחקירות
0508370370 מידע מורחב
מיסים | כלכלי | פלילי | אזרחי | בינלאומי
מידע מורחב
פלילי | אזרחי | משפחה | מיסים | תעבורה
0505265868 מידע מורחב
פלילי | פשיעה חמורה | אסירים | נדל"ן / אורבני
0545243703 מידע מורחב
כלכלי | מיסים | הלבנת הון | צווארון לבן | בינלאומי
0544591599 מידע מורחב
משפחה | ירושות | מקרקעין | פשיטות רגל
0547405723 מידע מורחב
לשון הרע | הפרת פרטיות | זכויות יוצרים | תכנון ובנייה
מידע מורחב
פלילי | תעבורה | צבאי | אסירים
0525450255 מידע מורחב
פלילי | פשיעה חמורה | מעצרים וחקירות | אסירים
0525633956 מידע מורחב
כלכלי | מיסים | הלבנת הון
0506245512 מידע מורחב
פלילי | צווארון לבן | מחש | תעבורה | מעצרים וחקירות
0506270283 מידע מורחב
פלילי | פשיעה חמורה | מעצרים | מנהלי | רישוי עסקים
0507302623 מידע מורחב
עברון – חברת עורכי דין ונוטריון
תעבורה | הבראת חברות | כלכלי | בינלאומי
עו"ד ליאור אפשטיין
פלילי | כלכלי | מנהלי | לשון הרע
עו"ד אמיר אבו חאטום
פלילי | תעבורה | מעצרים | הוצאה לפועל
ראיס אבו סייף – עו"ד ונוטריון
פלילי | תעבורה | מנהלי | אזרחי
עו"ד גל וולף
פלילי | צווארון לבן
אדיר בן לולו – משרד עו"ד
פלילי | תעבורה | אזרחי
עו"ד חיים לוי
כלכלי | מיסים | הלבנת הון | צווארון לבן
מוטאי-מצגר-גרבאווי
תעבורה | תאונות דרכים | נזקי גוף | ייצוג שוטרים וסוהרים
עו"ד גיל דחוח
פלילי | כלכלי | מיסים | אזרחי
בנימין – דהן, משרד עורכי דין
פלילי | צווארון לבן | עבירות מס | ועדות שחרורים | נזיקין
יצחק בן חמו – משרד עורכי דין
פלילי | תעבורה | מעצרים וחקירות
עו"ד איתמר אמר
פלילי | תעבורה
עו"ד בני גריקו
פלילי | תעבורה | משפחה | מנהלי | עסקים ונדלן
עו"ד דני גרינברג
משפט פלילי | רישוי עסקים | תכנון ובנייה
אבי אמר משרד עורכי דין
פלילי | משפחה | תעבורה | כלכלי | חדלות פירעון | אזרחי מסחרי
עו"ד שאדי דבאח
פלילי | תעבורה
ברון ושות' – משרד עו"ד
הלבנת הון | צווארון לבן | עבירות מס | עבירות כלליות
עו"ד תומר יפרח
פלילי | תעבורה | מעצרים וחקירות
עו"ד נורית מעטוק
פלילי | תעבורה | מעצרים וחקירות | אתיקה מקצועית
עו"ד זאב לקט
פלילי | אסירים | פשיעה חמורה
עו"ד רבקה ג'אן
תעבורה | פלילי
עו"ד חיים שטנגר
משפחה | אזרחי | כלכלי | עסקים | נזיקין | פלילי
עו"ד ניר יסלוביץ'
פלילי | פשיעה חמורה | צווארון לבן | בינלאומי | בתי דין למשמעת
עו"ד צ'רלי סבג
פלילי | פשיעה חמורה | צווארון לבן | תעבורה | צבא
עו"ד אליז קסנטיני
פלילי | תעבורה | אסירים | מעצרים וחקירות
רחמימוב ברקאי – משרד עורכי דין
פלילי | צבאי | תעבורה | מנהלי | נזיקין | לשון הרע
עו"ד ירון דוד
פלילי | מנהלי | אזרחי מסחרי
עו"ד אייל בסרגליק
פלילי | כלכלי | אזרחי | עסקים ונדלן | אסירים
עו"ד אורן בר עוז
כלכלי | פשיעה כלכלית | הלבנת הון | משפט פלילי
אורי קינן ושות' – משרד עו"ד ונוטריון
פלילי | צווארון לבן | כלכלי | מיסים והלבנת הון
שוורץ, נרקיס, עורכי דין
פלילי | אזרחי | מסחרי | משפחה
עו"ד תמיר סולומון
פלילי | כלכלי | מיסים | הלבנת הון
עו"ד איתן כבריאן
פלילי | פשיעה חמורה | הליכי הסגרה | פשיעה כלכלית
עו"ד אילן אלימלך
פלילי | פשיעה חמורה | אסירים | תעבורה
משה אלון ושות'
פלילי | תעבורה | נדל"ן / אורבני | משמעתי

פוסטה כחול לבן: סכנה בשבילי אופניים שנסללו נגד כיוון התנועה בתל אביב

המומחים מסכימים ששבילי אופניים הם דבר חיובי, אך לא כאשר הם נסללים נגד כיוון התנועה ונקטעים לפרקים: "ברגע שהשביל נגמר, צריך לאפשר לרוכב האופניים או הקורקינט דרך להשתלב חזרה בתנועה, אחרת לא עשינו כלום"
רוכב קורקינט נגד כיוון התנועה ברחוב שנקין

ברחוב נחלת בנימין בתל אביב הופקעו מהציבור עשרות מקומות חניה לטובת סלילה של שביל אופניים דו סטרי, מהלך שיצר מצב מסוכן שכן רוכבי האופניים נוסעים נגד כיוון התנועה. בניגוד לנהגים ברכבים ממונעים, רוכבי אופניים לא תמיד מתייחסים לרמזורים, מה שעלול לגרום לתאונות דרכים קטלניות בצמתים.

אחד המתלוננים נגד האופן בו נסלל שביל האופניים מרחוב גרוזנברג ועד שדרות רוטשילד הוא תושב העיר אודי רייטר, המוכר גם כמי שעתר לאחרונה נגד מדיניות החניה של העירייה. בתחילת השבוע העלה רייטר פוסט לפייסבוק, שבו כתב: "היום גיליתי משהו מטורף בשבילי אופניים שסללו בכבישים. עיריית תל אביב סללה שבילים דו סטריים על רחובות חד סטריים. תנחשו מה קורה בצומת עם רמזורים? הבנתם נכון. תאונה".

השביל החדש יחסית בנחלת בנימין אינו היחיד שבו רוכבים על אופניים בשבילים שהוסדרו נגד כיוון התנועה. דוגמה טובה למיקום אחר: שביל האופניים ברחוב שנקין. רוכבי אופניים יורדים מהשביל ונוסעים על כביש הרחוב בניגוד לכיוון התנועה.
"חלק ניכר מהתאונות של אופניים חשמליים נגרמים כי הרוכבים נאלצים ליסוע נגד כיוון התנועה", הוא אומר לאתר "פוסטה" בנסיון להסביר את המחדל, "בסופו של דבר השביל נגמר לרוכבים ואז הם נאלצים להמשיך לנסוע נגד כיוון התנועה או להמשיך לנסוע על המדרכה במקומות שבהם השבילים עוברים במדרכה".

רייטר טוען כי אפשר למצוא שני פתרונות לבעיה:
אחד, להפוך רחובות למשולבים (כלי רכב יחד עם אופניים) ולהפחית את המהירות המותרת לרכב ל-30 קמ"ש;
פתרון שני, לסלול ברחובות ראשיים שבילי אופניים בכיוון התנועה ולא נגדה.

השביל החדש בנחלת בנימין

המומחים דווקא מצדדים במהלכים האחרונים של עיריית תל אביב.
ד"ר עלית אופנהיים, מנהלת מכון שלמה שמלצר לתחבורה חכמה באוניברסיטת תל אביב, אמרה לאתר "פוסטה" כי בעקבות משבר הקורונה וסכנת ההידבקות "הרבה אנשים זנחו את התחבורה הציבורית והשימוש בקורקינט החשמלי הואץ באופן משמעותי". לטענתה, בגלל שרוב הציבור שהה בתחילת המשבר בסגר "הרשויות ניצלו את המצב כדי לפתח תשתיות. גם בפריז, סימנו שבילי אופניים בין לילה. יכול להיות שחלק מהסימונים אינם סגורים הרמטית מבחינת בטיחות.

"ההשקעה בתשתיות בזמן מצב כלכלי ירוד היא השקעה נכונה", מוסיפה אופנהיים, "גם החשמול של הרכבת לירושלים נעשה במצב של קורונה ומיתון, וכך גם האצה של נתיב מהיר לתל אביב. ניצלו את העובדה שיש כבישים ריקים. היתרון של 'תשתיות עירוניות טקטיות' כגון לקיחת מקומות חניה לטובת שבילי אופניים, הוא שזה זול, מהיר והפיך. כלומר, אם טועים אפשר לחזור אחורה. אם אין קורונה ואין צורך להוצאת שולחנות ממסעדות, אפשר להחזיר את המצב לקדמותו".

גם ד"ר גילה אלברט, סגנית דיקן הפקולטה לניהול טכנולוגיה וראש החוג לתואר שני במכון הטכנולוגי חולון (HIT), סבורה ש"בעיר כמו תל אביב צריך להפחית את השימוש ברכב פרטי. בערים המתקדמות בעולם – 60 אחוז מהנסיעה היא לא ברכב פרטי. בתל אביב עדיין יש תעדוף של רכב פרטי. נתיבי אופניים שנסללים נגד כיוון התנועה ונקטעים – בעתיד יהיה להם המשך, אבל הבעיה היא מה קורה כשהשביל נגמר. ברגע שהשביל נגמר, צריך לאפשר לרוכב האופניים או הקורקינט דרך להשתלב חזרה בתנועה, אחרת לא עשינו כלום".
לטענת ד"ר אלברט מבחינה בטיחותית יש להתחשב בשלב שבו מתבצע הפרויקט: "אין הנחיות ברורות לגבי בטיחותיות פרויקטים בזמן שהם בביצוע. השלב שמלווה את הפרויקט בביצוע צריך להיות בביקורת. כלומר, גם כאשר הפרויקט בביצוע – צריכות להיות הנחיות איך משתמשים בשביל. צריך לדון איזה משקל בטיחותי לתת לפרויקט בזמן שהוא עדיין מוגדר כפרויקט בביצוע".

לטענת אלברט, מתן דגש על נושא בטיחות פרויקטים בביצוע לוקח בחסר בישראל: "לתל אביב אין מונופול על הנושא, וזה קורה גם בערים אחרות. צריכות להיות הנחיות, מה עושים עד שהפרויקט מושלם. לכן חייב להיות מעקב יותר גדול על פרויקטים בביצוע".

מעיריית תל אביב נסר בתגובה: "נתיבי האופניים נסללים כחלק מהמדיניות העירונית ליצירת נתיבי אופניים רבים ובטיחותיים ככל האפשר, בכדי לתת מענה למספר הרוכבים ההולך וגדל בעיר ולשמור על הולכי הרגל. יצוין כי עיריית תל אביב-יפו מובילה בהיקף שבילי האופניים בעיר, כאשר משנת 2000 נסללו בעיר כ-140 ק"מ שבילים. אולם, התהליך אינו תם והעירייה ממשיכה להשקיע מדי שנה עשרות מיליוני שקלים בהמשך סלילת שבילים חדשים ויצירת חיבוריות בינם לבין השבילים הקיימים.
"על מנת להסדיר רשת שבילים מלאה ורציפה פועלת העירייה בכמה שיטות; שביל אופניים מוסדר ומופרד, נתיב אופניים מסומן לצד הכביש (דוגמת ריינס) או עם הפרדת רכבים (דוגמת פנקס) או תנועה מעורבת ברחובות 30 קמ"ש ושביל אופניים או נתיב חד סטרי נגד כיוון התנועה (דוגמת שנקין). סלילת נתיב חד סטרי נגד כיוון התנועה היא אחת מהדרכים בהן מרחיבה העירייה את רשת הרכיבה העירונית. הסדר התנועה הזה, כמו כל פתרונות סלילת שבילי האופנים בעיר, מוגדרים על פי תקנות התעבורה וההנחיות לתכנון ועומדים בכל תקנות הבטיחות. נציין כי גם בנתיבים אלה עובדת העירייה על הסדרת הצמתים, כוונון הרמזורים והתאמת חציית העוברים בצומת".

אתר "פוסטה" עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

One Response

  1. צבי הגב

    כל מה שנעשה כנראה בא לפתור בעיות אבל קשה ל"קרוא" טותן בשטח.
    צביעת הכביש יכול לעזור לכל המתחלקים בו.
    לדוגמא, כבישים שהוחלט לתת בהם בלעדיות יצבעו בצבע אדום,(בצקום להציב בהם מלכודות /מצלמות לגביית קמסות).
    גם עברינות רוכבי 2 הגלגלים אינה נעכפת ובטח לא מצולמת כי אין לה על שלט ממוספר.(מי היה החכם שבטל את חובת התקנת מספר,פעמון,ותאורה לכלי רכב אלו ?)

השארת תגובה

Comments icon

סמן כאן שאינך רובוט

נבנה על ידי אנגורה מדיה
דילוג לתוכן