400 תושבי דרום ת"א בעצומה נגד מגדלי הענק במתחם הדר

שתף כתבה עם חברים

התושבים טוענים כי ההליך לאישור התוכנית התגבש בהליך מזורז שכלל תהליך מאוד מצומצם של שיתוף הציבור, וכי התוכנית מקצה מעט מדי שטח לצרכים ציבוריים

הדמיית פרויקט מתחם הדר ( מצגת של קייזר אדריכלים)

400 תושבי דרום תל אביב חתמו על עצומה נגד פרויקט מתחם הדר המתוכנן לקום ברחוב הרכבת בעיר במקום "חניון הדר". העצומה הוגשה לראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי. במקביל, יוזמי העצומה והתושבים שחתמו עליה החלו בתהליך גיוס כספים להמשך המאבק.

לפי תוכנית שמתגבשת בימים אלה ואמורה לעלות בקרוב לדיון בוועדת המשנה לתכנון ובנייה, שתי הקומות של חניון הדר הממוקם ברחוב הרכבת אמורות "להימחק". הפרויקט אמור לקום בשטח של 31 דונם בין רחוב רוטשילד לשכונת גן החשמל, בפינת הרחובות בגין ממזרח ורחוב יהודה הלוי ממערב. התוכנית הכוללת שני מגדלי משרדים בני 37 קומות, מגדל משרדים נוסף של 32 קומות ושני בנייני מגורים בני 14-8 קומות. כמו כן כוללת התוכנית מבנה ציבור.

בנוסף, לפי התוכנית בית המכס ההיסטורי ברחוב הרכבת אמור לעבור תוכנית שימור. מהתוכנית עולה כי 25 אחוז מהמבנים אמורים לשמש למגורים, ואילו 75 אחוז הנותרים לתעסוקה, מסחר ומלונאות. שטח החניון שעליו אמור להיבנות הפרויקט שייך לעיריית תל אביב ולמנהל מקרקעי ישראל.

רבים מתושבי האזור, במיוחד תושבי גן ספר וגן החשמל, טועים כי הפרויקט אינו תואם את אופי האזור. התושבים טוענים כי ההליך לאישור התוכנית התגבש בהליך מזורז שכלל תהליך מאוד מצומצם של שיתוף הציבור. בפועל, טוענים התושבים, לא היה שיתוף ציבור אלא יידוע הציבור בלבד. "לא הקשיבו לנו, לא נתנו לנו לבחור בין חלופות", אומר אחד מהחותמים על העצומה לאתר "פוסטה".

"התוכנית מתעלמת מאופי האזור, ועתידה להעצים את חומת המגדלים הקוטעת את המרקם העירוני של לב העיר", נכתב בעצומה, "היא מייצרת מפגעי תנועה, תוך תיעדוף תמוה של רכבים פרטיים… בניגוד מוחלט למדיניות העירונית המוצהרת. התוכנית אינה מותאמת לאתגרי משבר האקלים, מייצרת הצללה, אינה מבטיחה פתרונות לדיור בהישג יד, ואינה כוללת שטחים ירוקים. היא מקצה מעט מדי מגרשי ציבור, שגם היו בשימוש מצומצם עקב מגבלות סביבתיות".
בנוסף מוחים תושבי השכונה על כך שהתוכנית כוללת הקמת חניון תת-קרקעי במקום החניון הקיים. במקביל לחתימה על העצומה, תושבי השכונה ומגבשי העצומה החלו בהליך גיוס כספים להמשך המאבק.

מהעירייה נמסר בתגובה: "המגרש המדובר בבעלות משותפת של העירייה ורשות מקרקעי ישראל. התוכנית מקודמת ביוזמת העירייה והיא כוללת שטחי תעסוקה ומגורים, שטחי ציבור בנויים וכיכר עירונית יחד עם שימור בית המכס. כחלק מקידום התכנית החניון הקיים ייהרס ובמקומו ייבנה חניון תת קרקעי.
"התכנית תבוצע בהתאם להוראות תכנית המתאר לאזור מע"ר מטרופוליני, סמוך להסעת המונים: 75 אחוז תעסוקה ו-25 אחוז שטחי מגורים והיא מתבצעת בסמכות מקומית ולא נדרש אישור המחוז. המגרש ישווק על ידי העירייה בשיתוף רשות מקרקעי ישראל.
"התוכנית עברה הליך יידוע ציבור כנדרש, במסגרתו הוצגה לתושבים. ההתייחסות לשטחים הירוקים – שטחי הצללה, שטחי הציבור והחניות בתכנית נבחנה כפי שנבחנת בכל התכניות האחרות המקודמות בעיר ובהתאם לצרכים. בכל מקרה, טענות הפונים יבדקו לעומק ויינתן להם מענה מתאים".

השארת תגובה
הירשם
להודיע ​​על
0 Comments
משוב מוטבע
הצג את כל ההערות