כל מה שרציתם לדעת על תוצאות חיפוש שליליות בגוגל

שתף כתבה עם חברים

החיים הם לא תותים! אם נקלעת למצבים קשים, אם היית מעורב בפלילים, בעבירות צווארון לבן, חשדות כאלה ואחרים או שנקלעת לסכסוכים הרי שהשם שלך הוכתם ונפגע בתוצאות חיפוש גוגל. אם נגרם לך סבל ונזק מכל סוג כדאי שתתקדם לפתרון – ניהול מוניטין באינטרנט

צילום: Rajeshwar Bachu מאתר Unsplash

למרות הקדמה והטכנולוגיה אין ספק שמהפיכת האינטרנט שהחלה לפני כשני עשורים, יצרה הזדמנויות חדשות אבל עוררה בעיות קשות שקודם לא הכרנו. קלות השימוש באינטרנט, בגוגל וברשתות החברתיות הביאה לכך שכולם נעזרים בגוגל ובמנועי החיפוש וכו-לם מושפעים מתוצאות החיפוש. לטוב אבל גם לרע.

מידע שלילי באתרי חדשות ובאתרים משפטיים

אחת התופעות הכואבות והמזיקות ביותר באה לידי ביטוי בסיקורים שליליים, פסקי דין, החלטות משפטיות וכתבי חשדות העולים בעוצמה ובמינון לא מבוקר. למידע שלילי זה השפעה רבה על אנשים פרטיים, אישי ציבור, מפורסמים, בעלי מקצועות חופשיים, מקבלי החלטות, מותגים, חברות ועוד.

אם בעבר, על מנת להשיג מידע רגיש היה צורך "לבצע חקירה" מאחר והפרטים העסיסיים לא היו גלויים לעין – הרי שהיום כל דיון משפטי, כל חשד, וכל פירור של מידע זולג לרשת – ומסתבר שהתכנים הללו, לפחות בחלקם, פוגעניים, מזיקים, לא רלוונטיים, מגמתיים ובמידה כזו או אחרת גם לא מדויקים.

בשל חלק מהתכנים הרעים העולים באינטרנט – אנשים משלמים מחיר תדמיתי גבוה על מעשים שביצעו או ששם שורבב אליהם – ללא הבחנה, ללא סינון וללא התחשבות. הדברים נכונים בין אם מדובר בפרטים שוליים של מה בכך ובין אם מדובר בפרשות רציניות, חשדות, טענות שווא או האשמות שהוכחו מעבר לכל ספק והפכו להכרעות שיפוטיות.

לפיכך, אנשים מאבדים את מקומות העבודה, מפסידים הזדמנויות, מפספסים קריירה, זוגיות, שידוכים והצלחות. אותם אנשים שנפגעו נאלצים לחיות בחשש תמידי ממה שיגידו השכנים ובסביבה הקרובה, גם אם מדובר בפרשות מלפני שנים רבות וגם אם היו חשודים לרגע. אותם נפגעים חוששים שהמידע ברשת ייחשף לעיניים הלא נכונות וחולמים על האפשרות להסתיר את המידע או להסירו מהרשת.

האם הכל נכון וראוי לפרסום?

יהיו מי שיגידו כי מה שמפורסם ברשת, בגוגל ובאתרי החדשות הוא מידע לגיטימי, ראוי, בדוק ומוסמך אך לפחות מבחינתי, כמומחה לניהול מוניטין, מצאתי מאות רבות של פסקי דין, כתבות, מסמכים ומידע רגיש – שלא היו צריכים להגיע לרשת, לכל הפחות לא כפי שהגיעו ולא באופן שהתפרסמו. הגבול בין מותר לאסור באינטרנט די מטושטש. אמנם יש חוקים בסיסיים אבל יש גם יותר מידי פרצות ודרכים להעלות מידע ברשת.

איך תוצאות מגמתיות ברשת משפיעות על הצרכן הישראלי

הצרכן הישראלי עבר בשנים האחרונות מהפיכה. הוא מרבה לגהץ את כרטיסי אשראי, הוא רוכש יותר באינטרנט ושואב מידע מכתבות ברשת, ביקורות, המלצות ותכנים באון ליין.

כיום מעטים שואלים את החברים שלהם איפה כדאי לעשות קניות. פופולארי יותר לבצע סקרי שוק בגוגל, להשוות מחירים באתרים השונים ולקבל מידע מאתרי חדשות וקניות. הבעיה הגדולה שחלק מאותם אתרים משלמים הון כדי לייצר מצגי שווא וכדי לגרום ללקוח פוטנציאלי לרכוש מוצר כזה או אחר. הבעיה הגדולה שהצרכנים בישראל, כמו בעולם, לא תמיד יודעים לזהות מידע אמיתי, עדכני ורלוונטי או תוכן שקרי-מגמתי, לא מדויק. בכל אופן כולם כבר מבינים כי העולם הרשתי משפיע על העולם האמיתי, ובטח בכל מה שקשור להחלטות קניה.

רונן הלל

למה רואי חשבון, עורכי דין ובעלי מקצועות חופשיים נפגעים בגוגל

בעלי מקצועות חופשיים כמו עורכי דין, רואי חשבון, רופאים, מטפלים, יועצים, אינסטלטורים, מנעולנים ועוד שערכו לאחרונה חיפוש בגוגל – גילו כי השם שלהם הושחר באופן מגמתי. אותם בעלי מקצועות חופשיים מגלים, על הדרך, ירידה במספר הלידים הנכנסים, ירידה במספר העסקאות וירידה בהכנסות. חלק משמעותי מהנזק נגרם בשל העובדה שהעסק נושא את שמם לטוב ולרע ובמקרה האמור – לגמרי לרע.

מסתבר שקיימת מגמה של שימוש ברשת כדי להעלות תכנים כנגד בעלי מקצועות חופשיים: כנגד ד"ר, רו"ח, יועץ, מטפל וכדומה – מתוך כוונה ברורה להשחיר ברשת ולהנגיש לגולשים את המידע השלילי. יחד עם זאת יש גם מקרים שבהם שהפרסום הוא חובה. הוא הכרחי, חשוב וראוי, הן מהפן העיתונאי והן  כדי להזהיר את הציבור הרחב.

איך להתמודד עם פרסומים שליליים מהרשת?

שמי רונן הלל ואני מומחה ניהול מוניטין בגוגל ובאינטרנט. משרדי עוסק בייעוץ תדמיתי ובטיפול בנפגעי גוגל והאינטרנט. משרדי מטפל בחשודים, נאשמים, אנשים פשוטים, מנהלים בכירים, מפורסמים, בעלי מקצועות חופשיים ובעצם בכל אחד ואחת, בכל מעמד ומכל מגזר. בכל מי שרואה עצמו נפגע מתכנים שליליים בגוגל.

הטיפול נעשה במקרים קלים, מסובכים או מורכבים ומציע פתרונות מקוריים, חשיבה יצירתית ומהלכים ייחודיים להתמודדות עם התכנים השליליים בגוגל ולהסרת/ודחיקת תוצאות חיפוש לא רצויות. עד כה הצלחתי לעזור לרבים שנפגעו וסבלו מתכנים שליליים ברשת.

לאתר רונן הלל ניהול מוניטין

השארת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *