ת"א: מבצע הסברה ואכיפה נגד רוכבי דו-גלגליים חשמליים

שתף כתבה עם חברים

בעקבות אישור הצו להרחבת סמכויות הפקחים העירוניים, בעירייה יוצאים בקמפיין הסברה לקראת הרחבת האכיפה, שפעילה כיום רק נגד מי שרוכב על מדרכות * עד כה רשמה העירייה יותר מ-1,100 דוחות לרוכבים

פקחים עירוניים בתל אביב במסגרת המבצע (צילומים: עיריית תל אביב יפו)

ועדת הכלכלה בכנסת אישרה אתמול את הצו להרחבת סמכויות הפקחים העירוניים כלפי משתמשי כלי רכב דו-גלגליים, בדגש על כלים חשמליים (20 יוני). באתר "פוסטה" פורסם כי לפי בדיקה של עמותת "אור ירוק", ישנן רשויות מקומיות רבות שכלל לא הכשירו פקחים באכיפה בתחום זה, וישנן אף רשויות שבהן לא מעוניינים לבצע את האכיפה.
מי ששונה מאותן רשויות היא עיריית תל אביב-יפו, שהודיעה הבוקר, בעקבות אישור הצו בוועדת הכלכלה, על פתיחת מבצע אכיפה והסברה בנושא (21 יוני).

כיום, האכיפה בתל אביב יפו על ידי פקחים מתבצעת רק נגד רוכבי דו-גלגליים שרוכבים על המדרכה. מנתוני העירייה עולה, כי בעיר מתבצעות כ-170 אלף רכיבות אופניים ביום, כ-25 אחוז יותר מבשנה שעברה. בעירייה מדגישים כי לאחרונה החל מבצע אכיפה מיוחד בנושא, במסגרתו הוחרמו 51 כלי רכב חשמליים וניתנו 1,179 דו"חות על רכיבה אסורה על המדרכה.

בעירייה מדגישים כי הסמכויות המורחבות לפקחים, כפי שאושרו על ידי ועדת הכלכלה, עדיין לא נכנסו לתוקף, ולכן כרגע הפקחים אוכפים עבירות בגין רכיבה על המדרכה בלבד. עד כה תגברה העירייה באופן משמעותי את מערך האכיפה באמצעות עשרות פקחים שהוכשרו.

במסגרת מבצע הסברה ואכיפה בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (רלב"ד), הפקחים יחלו בשבוע הבא בפעילות הסברה לאורך שבילי האופניים, כאשר בשלב ראשון לא יירשמו דו"חות נגד עבירות המתבצעות בשבילי אופניים, אלא רק אזהרות, ויחולקו עלוני הסברה ותשורה לרוכבים: פנסי אופניים. רק בעוד כחודש יחלו הפקחים לאכוף גם את העבירות האחרות. "כרגע מתמקדים בהסברה לקראת האכיפה ובאכיפה של מה שאפשר", מדגיש גורם בעירייה.

"אנחנו שמחים שהאופניים והקורקינטים הפכו לאלטרנטיבה אמיתית לרכב הפרטי ולכלי תחבורה שמישים וזמינים, ושהשימוש בהם רק הולך וגדל", אמר ראש העיר רון חולדאי, "עם זאת, מדרכות העיר נועדו בראש ובראשונה להולכי הרגל והן אינן הפקר. לא ניתן להשלים עם תופעות של נסיעה פרועה ולא חוקית שמסכנת את הולכי הרגל ואת הרוכבים עצמם".
לדברי חולדאי, הוא פעל מול משרדי הממשלה כדי להרחיב את סמכויות הפקחים. "אני מברך על המהלך החשוב שמאפשר משילות גבוהה יותר של הרשויות והגדלת סמכויות אכיפה לפקחים העירוניים במלחמה בעבירות התנועה המדוברות. עם זאת, יש לזכור שהמלאכה עדיין לא הושלמה ושיש להמשיך ולדרוש מהממשלה גם חובת ציות לפקחים וחובת התקנת לוחיות רישוי על הכלים".

סגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק התחבורה, מיטל להבי, הוסיפה: "אכיפה מאסיבית ויעילה היא מפתח חשוב להעלאת הבטיחות ברחובות העיר ואנו צריכים לוודא שהיא מתקיימת 24/7, 365 ימים בשנה. לכן, מעבר לאכיפה של הפיקוח ולמבצעי אכיפה מבורכים של המשטרה, אני דורשת רישוי לכלים דו-גלגליים כדי שתתאפשר אכיפה אלקטרונית שהיא כידוע היעילה ביותר וכן, תוספת אמצעים שיאפשרו אכיפת מהירות רכיבה ונהיגה והתמקדות בכלים לא תקניים, כולל בנקודות המכירה".

נכון להיום, הקנס על רכיבה על המדרכה עומד על כ-250 שקל. כמו כן, בסמכות הפקחים להחרים כלי רכב חשמליים, ותשלום האגרה עבור שחרור כלי שהוחרם עומד על 252.5 שקל. שחרור כלים שהוחרמו מקטין מתחת לגיל 16 יתאפשר על-ידי הורה הקטין בלבד, וגם זאת – רק יום למחרת תשלום האגרה.

קראו גם:
הרשות להגנת הפרטיות על סכנות השימוש בקורקינטים משותפים

 

השארת תגובה
הירשם
להודיע ​​על
0 Comments
משוב מוטבע
הצג את כל ההערות