
מועצת עיריית תל אביב-יפו אישרה פה אחד למכור מגרש המשתרע על פני 18 אלף מ"ר בשדה דוב. 26 חברי מועצה, בהם גם חברי האופוזיציה, הצביעו בעד ההצעה, שאושרה קודם לכן בוועדת המכרזים.
קבוצת ישראל קנדה, באמצעות חברת פנגאיה, תשלם לעירייה 126.7 מיליון שקל במסגרת העסקה. מדובר בסכום נמוך בכ-15 מיליון שקל מהאומדן של ועדת המכרזים בתחילה, עם פרסום המכרז.
קבוצת ישראל קנדה אמורה להקים בשטח מוקדי מסחר תעסוקה, כמו גם מרכז לוגיסטי שכונתי. מדובר בפרויקט שהכדאיות הכלכלית שלו שנויה במחלוקת, וככל הנראה זו הסיבה העיקרית להפרש בין הצפי הראשוני לבין הסכום ששולם בפועל, ולכך שבעירייה הסכימו להתפשר ולא התעקשו על מכרז נוסף.
כמו כן, מתברר שבפועל לא היו קופצים על המכרז, לו יש לכאורה פוטנציאל גדול. שמונה חברות אמנם הגיעו למפגש יזמים שקיימה העירייה, אבל רק שתיים ניגשו למכרז עצמו, אחת מהן הגישה הצעה נמוכה מאוד – כ-40.2 מיליון שקל.
יש לציין כי מיזם שדה דב נולד בשל החלטה אסטרטגית של העירייה לטווח ארוך, להגביל תנועת רכבים כבדים בסמיכות לבתי עסק. רכבים אלה אלה אמורים להשתמש בשירותי המרכז הלוגיסטי השכונתי שיוקם כדי לעמוד במגבלות החדשות.
אגב, ישראל קנדה מחזיקה מגרש נוסף סמוך למגרש הענק, בו היא מקימה עליו פרויקט דיור יוקרתי.
כאמור, במועצת העירייה לא היו מתנגדים להצעה שהוצגה על ידי סגן ראש העירייה, עו"ד ליאור שפירא. בפרוטוקול הישיבה אושר: "לצורך מימוש הזכויות שנמכרו ניתנת האפשרות לזוכה במכרז בכפוף ובהתאם לתנאי המכרז על נספחיו, לרשום שיעבוד על חלקות העירייה לצורך ליווי בנקאי".
תגובת עיריית תל אביב- יפו: "העירייה אישרה את העסקה למרות הפער עקב המצב הכלכלי והתקופה הנוכחית המאתגרת, לרבות החשש בלקיחת סיכונים. הפער הינו סביר בהתחשב בעובדה שקיימת אי וודאות רבה לעניין המבנה הלוגיסטי וניהול המרל"ג. כדי לקדם ולפתח את המתחם קיימת כדאיות להתנעת ופיתוח הבנייה בתוכנית ולכן המחיר תואם גם מגמה זו".



