דף הבית > נדל"ן \ אורבני > עונת מלפפונים בוערת בעיריית תל אביב
אחת השאלות המרכזיות שעלו לאחר שהודיע ראש עיריית תל אביב – יפו, רון חולדאי, על התמודדות בבחירות לכנסת ה-24, היא מה יעלה בגורל המשך כהונתו.
אי הוודאות בדבר העתיד להתרחש בבניין שבכיכר רבין, מצטרפת לכאוס התחבורתי הצפוי בחודש הקרוב בעיר עם השבתת תנועת הרכבות וצפי לזרימת אלפי כלי רכב לעיר מיד בסיום הסגר, אם וכאשר.
חרף הקורונה ומחדלי התחבורה, שיחות המסדרון בעירייה עוסקות רק בנושא אחד, שמות והצעות למתמודדים על כסאו של חולדאי.
"ביום שבו אושבע להיות חבר כנסת אתפטר", כך הצהיר במוצאי השבת האחרונה חולדאי בראיון שהעניק לדנה ווייס בחדשות 12, והיום אף פרסם אגרת לעובדי העירייה שבה הוא מתחייב להישאר בתפקידו עד לבחירות, ולא יום אחד לפני כן. גם בהודעות האלה צריך לשים לב לפרטים הקטנים, ראש העירייה לוקח בחשבון כי ייתכן והוא לא יעבור את אחוז החסימה, לא יושבע לכנסת והוא ישוב עם זנב מקופל בין הרגליים ללשכתו.
אם בסופו של דבר אכן יתקיימו בחירות לראשות העיר אחרי מרס, וזה קרוב מאוד, השם הבולט ביותר בין המתמודדים הוא ח"כ אסף זמיר שהצליח לדגדג את חולדאי בבחירות האחרונות והודיע השבוע כי לא יתמודד בבחירות הכלליות הקרובות לכנסת, משמע הפרישה שלו ממשלת נתניהו היתה מתוזמנת היטב עם חולדאי, שלמעשה ימליך אותו ליורשו.
שם נוסף שעולה לאחרונה הוא של ציפי ברנד שעד לאחרונה שימשה כסגנית ראש העירייה, ופוטרה על ידי חולדאי, מה שכמו במקרה של זמיר מלמד את מי חולדאי לא רוצה לראות במקומו.
רס"ן שמועתי לא מדלג גם ענייני האקטואליה כך שגם שמו של מנכ"ל בית החולים איכילוב, פרופ' רוני גמזו, עלה כאפשרות. פרויקטור הקורונה לשעבר שהוא בכלל תושב גבעתיים עשוי להיכנס למירוץ רק אם יקבל את תמיכתו של חולדאי, שהיחסים בינהם קרובים.
מועמד נוסף שממתין לברכתו של חולדאי הוא עמוס שפירא, שבעברו שימש בין היתר כמנכ"ל אל-על, מנכ"ל סלקום וכנשיא אוניברסיטת חיפה.
עוד שמות הם סגניו של חולדאי, מיטל להבי, אסף הראל, ראובן לדיאנסקי.
מיטל להבי מייחצנת
להבי מצידה, כבר נערכת לכאוס הפוליטי ויש שיאמרו כי אף מדובר בניצנים ראשונים של קמפיין הבחירות שלה לראשות מרצ (ולראשות העירייה?), על הטיקט הכי בעייתי בעיר כיום, תחבורה.
כממונה על תיק התחבורה בעירייה הוציאה השבוע להבי ניוזלטר עמוס מילים ומסרים לסיכום שנת הפעילות החולפת. בדבריה היא השוותה את תל אביב לפריז והתגאתה בפיתוח שבילי אופניים, על חשבון מקומות חניה כפי שמפורסם לרוב ב"פוסטה".
עוד בהקשר פריזאי זה הזכירה להבי את החיבור בין מערב העיר למזרחה באמצעות בניית גשר יהודית מעל לנתיבי איילון ואת קידום הפעלת התחבורה הציבורית בשבת.
"כחלק מחזון המעבר לתחבורה בת קיימא, עד שנת 2025 אנו מתכננים לסלול, לסמן ולהכפיל את היקף שבילי האופניים ולהעלות את היקף הרכיבה ל-20 אחוז", כתבה להביף תוך שהיא מתעלמת מהמחאה הציבורית המתגברת נגד המהלך מצד בעלי עסקים ואזרחים תל אביביים שלא מצלהבים מרכיבה על אופניים באמצע הקיץ, ובכלל. "באוגוסט התחלנו לבצע את השביל ברחוב דיזנגוף. זהו אחד מהשבילים החשובים ביותר, שכן הרחוב נמצא במקום הראשון בסקר זיהוי צרכים של רוכבי הכלים הדו גלגליים".
מחזיקת תיק התחבורה חזרה וייחצנה את היצירה של 14 מדרחובים חדשים דוגמת לוינסקי ובאזל, שכולם נבנו על חשבון נתיבי תחבורה פרטיים ומקומות חניה.
להבי כתבה על שביל האופניים שנסלל בכיכר אתרים, מבלי להזכיר את העובדה שהיא הושעתה מהוועדה לתכנון ובנייה עקב התנגדותה לתוכנית הקמת המגדלים בכיכר.
הא גם לא העזה לכתוב בניוזלטר על אוטו תל, פרויקט שבעבר הבטיחה לבטל אבל כחלק מהסכמיה הקואליציונים עם ראש העירייה היא אינה מתבטאת בנושא "הבייבי של חולדאי".
הרכבת מושבתת
בתוך כך, בימים אלו מתמודדים אזרחים רבים עם השבתת תנועת הרכבת בתחנות שמדרום ומזרח לעיר, שהודעה עליה יצאה במפתיע על ידי הנהלת הרכבת באישור משרד התחבורה.
לפי ההודעה, החל מ-12 בינואר עד 3 בפברואר לא יופעלו קווי הרכבת מדרום לתחנת תל אביב ההגנה, שכוללים את הרכבת לבאר שבע ואת הקו המהיר לירושלים. בנוסף, הושבתו תחנות פתח תקווה, ראש העין ובני ברק.
מדובר במהלך שיכול לגרום לצפיפות רבה בנתיבי הכניסה לעיר, ובעיר עצמה. החל מגידול במספר האוטובוסים הציבוריים שכמות הנוסעים המותרת בהם צומצמה ב-50 אחוזים עקב הסגר, דרך כלי הרכב הפרטיים של עובדים המתגוררים מחוץ לעיר שכעת זאת האפשרות היחידה שלהם להיכנס אליה, ואחרי כל הפקקים הם יתקשו למצוא מקומות חנייה.
לנוכח הפקעת מקומות החניה לטובת "מהפכת האופניים והקורקינטים", וסלילת נת"צים רבים חדשים תוך הרחבת שעות הפעילות של החדשים והקיימים עד 22:00 במקומות רבים, ללא הודעה מוקדמת לציבור, פקחי העירייה שהונחו לעבוד שעות נוספות יחלקו דו"חות בסיטונות מה שאמור למלא את הקופה של העירייה אל מול הגרעון בתשלומי הארנונה של העסקים הרבים.
בין האנשים הרבים שהושפעו מהשבתת הרכבת הוא עו"ד אלי אונגר, שעבר מבאר שבע כדי להתגורר באחת השכונות היוקרתיות בדרום העיר. בפוסט שהעלה בפייסבוק כתב אונגר: "בהתראה של פחות מ-48 שעות הוחלט בהנהלת רכבת ישראל לשתק את פעילות החברה כמעט לחלוטין. ככה עושים? מהרגע להרגע? לא באופן מדורג? לא לסירוגין? בבת אחת מנתקים את כל ערי ויישובי הדרום משירות חיוני, הכרחי וחשוב כל כך לרבים כל כך ולזמן ממושך כל כך".
עו"ד אונגר הוסיף ואמר לאתר "פוסטה": "אני גר ביפו ובכל בוקר נוסע ברכבת לבאר שבע. אני לא יודע מה אעשה עכשיו כשאין רכבת וכיצד אגיע בכל יום לעבודה. החלטות מהסוג הזה צריכות להיות שקולות ונכונות. אני חושש מעבירות רכוש של כייסים שמזהים פוטנציאל ומאלימות כתוצאה מהלחץ להגיע למקומות העבודה. אני גם חושש מאוטובוסים מלאים, מה שיכול להעלות את רף התחלואה".
גפ סגנית ראש העירייה, להבי, מותחת ביקורת על המהלך. "הבעיה נמצאת במשרד התחבורה, שאמון על מתן מענה לציבור הנוסעים. החשש שלי הוא שכל התרחשות כזו פוגעת ברמת השירות ובעיקר באמינות של הציבור ומביאה למעבר חזרה של נוסעים מהרכבת לרכב פרטי, מה שעתיד יהיה להעמיס עלינו פקקים כבדים בסוף תקופת משבר הקורונה".
מרכבת ישראל נמסר בתגובה לדברים: "לאור הסגר והקיטון בכמות הנסיעות, ובתיאום עם משרד התחבורה, החלטנו להקדים ולאגד מספר מבצעי תחזוקה ושדרוג תשתית המסילה חיוניים לשיפור השירות ושמירה על תחזוקה. עבודות אלה תוכננו להתבצע במהלך השנה הקרובה והקדמתן תאפשר להשלים את העבודות בתקופה של מיעוט נוסעים במקום בחודשים הבאים, בהם צפויה עלייה בנפח הנסיעות. מיד עם השלמת ההכנות והתיאומים הנדרשים פורסמו הפרטים לנוסעים בכל אמצעי התקשורת. אנו מתנצלים על אי הנוחות הזמנית ומודים על ההבנה והסבלנות".
אתר "פוסטה" עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר
ניוזלטר יומי אל תיבת הדואר שלכם