אפור כהה: אדריכלות ציבורית במרחב האורבני

שתף כתבה עם חברים

"אפוריה", תערוכה חדשה שמציגה סדרת צילומים וגם וידאו ארט בחלל המרכזי של בית משפט השלום בתל אביב

taaruha
השופט אורנשטיין בפתיחת התערוכה (צילום: יוסי זמיר, דוברות הרשות השופטת)

בית משפט השלום בתל אביב ועיריית תל אביב יפו פתחו (חמישי, 7.12) את התערוכה "אפוריה" בבית משפט השלום בתל אביב. התערוכה מציגה סדרת צילומים של דניאל צ'צ'יק ועבודת וידאו ארט של שריאל קסלסי

הצילומים והווידאו עוסקים באדריכלות הציבורית ומחזקים את העימות הפנימי בין השפה הקשוחה של בנייה מוסדית מול הרגישות הגבוהה של איכויות חלל ואור, ונוכחות גדולת ממדים וייחודית של אדריכלות זו במרחב האורבני, שאפיינה רבים ממבנים אלו בעבר.

את אירוע פתיחת התערוכה, בו השתתפו כ-200 איש, הנחה האדריכל פרופ' צבי אפרת והשתתפו בו נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופט איתן אורנשטיין; נשיא בית משפט השלום בתל אביב, השופט אביחי דורון; פרופ' יורם שחר, והאדריכל אמנון רכטר. במסגרת האירוע הושמעה הרצאה מפי האדריכל ד"ר ירמי הופמן, ונערך סיור בהדרכת האדריכלית הדס נבו-גולדברשט.

"המרכז ההיסטורי של תל-אביב, המכונה העיר הלבנה, נוסף לרשימת המורשת העולמית בשנת 2003 בזכות האדריכלות המודרנית המוקדמת. הפרק המאוחר יותר של האדריכלות המודרנית ושל ההיסטוריה האדריכלית של תל-אביב, נודע בסגנון הבטון האפור חמור הסבר, המיצג גישה ישירה ופרגמטית ליצירת דיור ציבורי ומבני ציבור במציאות של משאבים מוגבלים ובפרק זמן קצר", נאמר בהודעה המתייחסת לתערוכה.

ד"ר אורנה יאיר, אוצרת מוזיאון מורשת בתי המשפט, מוסיפה: "פתיחתם של בתי המשפט לקהל המבקרים וקירובם אליו נעשים, בין היתר, באמצעות שינוי חזותם הוויזואלית. מתוך תפיסת עולם זו הקצה בית המשפט את החלל המרכזי שבו לקיומה של תערוכת צילום ואמנות. הצגת יצירות האמנות באולם הכניסה של בית המשפט יוצרת מפגש מרתק בינן לבין יצירות האמנות של דני קרוון המהוות חלק בלתי נפרד מתשתיות הבניין והבטון החשוף המאפיין את סגנון הבנייה הברוטליסטי".

התערוכה תהיה פתוחה לקהל הרחב עד ה-31 בדצמבר בימים א' עד ה' בין השעות שמונה בבוקר ועד 22:00.

השארת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *