מבקרים בת"א משלמים יותר: אושרה הכפלת מחיר החניה לתושבי חוץ

שתף כתבה עם חברים

החלטת העירייה תיכנס לתוקף בתוך כ-30 יום, אך עוררה זעם בקרב אנשי תנועת "ת"א יקרה לי", שמתנגדים לעלייה. "זה יפגע אנושות בעסקים המקומיים", הם טוענים. ראש העירייה חולדאי: "העלאת התעריף למבקרים במרכז העיר היא צעד מתבקש"

רון חולדאי בישיבת ההחלטה על ההתייקרות. "צעד מתבקש" (צילום: פוסטה)

מועצת העיר תל אביב אישרה (23 מאי) את הכפלת מחיר החניה לתושבי חוץ במרכז העיר. כך, תושב או תושבת שאינו מתגורר בתל אביב, יאלץ לשלם על שעת חניה בעיר 12.60 ש"ח, לעומת 6.30 – התעריך שהיה עד כה. תושבי תל אביב עדיין ימשיכו להחנות חינם אולם יחד עם זאת, בשנת 2025 אמור להיכנס לתוקף סעיף בחוק ההסדרים שמחייב את העיריות לגבות 30% ממחיר החניה לתושב חוץ גם לתושבי העיר.
מחוץ לבניין העיריה התקיימה הפגנה של התושבים, בין היתר פעילים של התנועה "תל אביב יקרה לי", שמוחים על ההתייקרות. אחד המפגינים נעצר לאחר שניסה לפרוץ לבניין העיריה תוך כדי הישיבה.

תמיר ברלקו, מייסד ופעיל בתנועה "תל אביב יקרה לי": "מחיר החניה עולה מ-6.30 שקלים ל-12.60, זה אמור להיכנס לפועל תוך 30 יום. מדובר בנזק גדול לעסקים. נניח הייתה תחבורה ציבורית הולמת זה בסדר, נניח שאנשי העיריה היו נוסעים בתחבורה ציבורית גם בסדר. מדובר באסון לעסקים ולתיאטרון. מי יבוא לכוס קפה ויישלם על חניה 12.6 ש"ח?".
חברי המועצה מדגישים כי המהלך דווקא אמור להטיב עם תושבי העיר שמתקשים למצוא חניה. ראש העיר רון חולדאי, אמר בדבריו: "החודש נפל דבר, ועדת כספים של העירייה אישרה את הכפלת מחיר החניה למבקרים שבאים למרכז תל אביב-יפו עם רכב פרטי. תושבות ותושבי העיר ימשיכו להחנות כרגיל בחינם עם תו התושב.

מחאת התייקרות מחירי החניה בתל אביב – (צילום: פוסטה)
מחאת התייקרות מחירי החניה בתל אביב – (צילום: פוסטה)

"העלאת התעריף למבקרים במרכז העיר היא צעד מתבקש, והיא מתרחשת לצד שלל המהלכים שאנחנו מקדמים להנגשת חלופות לרכב הפרטי: סלילת עשרות רבות של שבילי אופניים מופרדים, סימון נתיבי תחבורה ציבורית, שיפור חווית ההליכה בעיר וכמובן הקמת תשתיות לרכבת הקלה, לקראת הפעלת הקו האדום כבר בסוף השנה הנוכחית".

לראש העיר הצטרפו חברי מועצה אחרים כגון סגן ראש העיר ראובן לדיאנסקי (חי-חילונים ירוקים): "עולה היום לדיון סוגיה של הכפלת התעריף לתושבי חוץ. אמר ראש העיר שנפל דבר בישראל. מדובר בנושא מורכב. שנים התלבטנו האם להעלות את התעריפים לתושבי חוץ ולנגד עינינו הייתה מחשבה שהעיר תל אביב יפו היא בירת המטרופולין שמגיעים אליה לבלות ולהיכנס לבתי קפה".

לדיאנסקי, שידוע בכך שהוא בעד לקדם את התחבורה הציבורית על חשבון הרכב הפרטי, סייג את דבריו: "העלאת התעריפים זה דבר לא פשוט וכולם צריכים לבחון את ההשלכות על הסוחרים. יש נותני שירותים שעובדים בעירייה, יש מורים ומורות שבאים מחוץ לעיר. דיברו על להעלות את התעריפים ל-30 שקלים לשעה. התעריף שמובא כרגע הוא תעריף אחראי, זה סכום שאנחנו צריכים להעלות אותו. אבל צריך לבחון מה ההשפעות של העלייה לעוד שלושה חודשים".

מחאת התייקרות מחירי החניה בתל אביב – (צילום: פוסטה)

כאמור, למרות שלפחות כרגע עליית תעריפי החניה אמורה לחול רק על תושבי חוץ, חוק ההסדרים קובע שהחל משנת 2025 תושב תל אביב ייאלץ לשלם 30% ממחיר החניה. "עמדתי היא שחניה חינם לתושבי תל אביב יפו צריכה להמשיך גם לאחר ינואר 2025, ולשם כך צריך לשנות את חוק ההסדרים", אמר לדיאנסקי. "צריך לתקן את החקיקה…לתושבים רבים אין מקומות חניה. יש לבנות מרתף חניה בכל מבנה ציבורי. אנחנו צריכים להחיל חניה בכחול לבן רק לתושבים במרחב הציבורי. אנשים שבאים מבחוץ יחנו בחניונים פרטיים".

סגנית ראש העיר והממונה על תיק התחבורה בעיריית תל אביב מיטל להבי (מרצ), אמרה במהלך הישיבה: "זה נושא מאוד חשוב שמציק לתושבי העיר. אני מחזקת את המועצה על ייקור התעריף. אני רוצה להדגיש שהייקור יהיה במרכז העיר במקום בו הביקושים עולים על ההיצע שבו תושבי תל אביב חווים מצוקת חניה".

להבי הדגישה כי היא מקווה שהייקור של מקומות החניה יגרום לתושבי חוץ לשקול פעמיים אם הם רוצים להגיע ברכב למרכז תל אביב. "יש לנו תחבורה ציבורית טובה, אוטו-תל, באבל, ותחבורה תחבורה שיתופית. מי שירצה יוכל להחנות ברידינג. חלק מהאנשים שצריכים לבוא לכאן יחנו בחניונים פרטיים וימנעו מחניית ארוכת טווח …זה נועד לשחרר חניה לתושבים. לגבי חוק ההסדרים ב-2025 – העלאת המחירים צריכה להיות הגיונית. לעולם תושבים במקום מגוריהם לא יחויבו בחניה גם אם חוק ההסדרים ייושם במלואו".

השארת תגובה
הירשם
להודיע ​​על
0 Comments
משוב מוטבע
הצג את כל ההערות