העירייה ויתרה על עוד חניון תת-קרקעי במבנה ציבורי ברמת אביב

שתף כתבה עם חברים

ועדת המשנה לתכנון ובנייה אישרה את תוכנית העיצוב למבנה בן שמונה קומות שבמרכזו הוסטל לעמותת אקי"ם, שירותים חברתיים וטיפת חלב, במקום חורשת עצים וללא חניה

הוועדה אישרה את העיצוב. הדמיית המבנה שצפוי לקום ברמת אביב

ועדת המשנה לתכנון ובנייה בתל אביב אישרה בישיבתה האחרונה תוכנית עיצוב להקמת מבנה בן שמונה קומות ברחוב אופנהיימר 17 בשכונת רמת אביב, שעתיד לשמש בעיקרו את עמותת אקי"ם.

המבנה שתוכנן על ידי "ליאור לייטמן, אדום אדריכלים" צפוי לקום באזור שבו ממוקמת כיום חורשת עצים מרהיבה. בעיקרו צפוי המבנה לשמש לייעוד ציבורי כאמור – הוסטל לעמותת אקי"ם. המתחם אמור לכלול גם 12 מקומות חניה לאופניים, בעוד שברחוב רבינא הסמוך יהיה מקום חניה לפריקה וטעינה, ומקום חניה נוסף להעלאת והורדת נוסעים.

קומת הקרקע במבנה אמורה לכלול בין היתר משרדים של שירותי רווחה וטיפת חלב, סטודיו, בית קפה וחדר אשפה. הכניסה למשרדים אלה מתוכננת דרך שביל ציבורי.

כל חברי הוועדה ציינו כי מדובר בפרויקט חיובי. עם זאת, כאשר סגנית ומ"מ ראש העירייה, אופירה יוחנן וולק (תל אביב 1), העלתה את נושא החניה הציבורית למטופלים ומקורביהם – ביניהם הורים המגיעים עם ילדיהם לטיפת חלב – החל להתפתח דיון סוער בנושא. וולק טענה כי יש להקצות יותר מקומות חניה באמצעות חפירת חניון תת-קרקעי. בתגובה לכך, חלק מחברי הוועדה אמרו שאין צורך בחניון כזה מאחר שהמבנה אמור לשרת רק את תושבי רמת אביב. וולק עמדה על דעתה כי טיפת חלב אמורה לשרת גם אנשים המגיעים מחוץ לשכונה.

חבר המועצה אסף הראל (אנחנו העיר), עד לא מזמן סגן ראש העיר, השיב לוולק: "שיגיעו באוטובוס".
מלי פולישוק, נציגה בעלת דעה מטעם הממשלה בוועדה, המכהנת גם כדירקטורית בארגון אקי"ם, אמרה: "לא ברור לי איך מקימים מבנה כזה בלי חלל תת-קרקעי". פולישוק התכוונה לכך שבנוסף לחניה – החניון התת-קרקעי יכול לשמש כמקלט בשעת התקפת טילים, כפי שנדרש ממש לאחרונה.
בתגובה לדברי פולישוק השיבו חברי מועצה כי חפירת חניון תת-קרקעי כרוכה בהוצאה כספית נוספת. "תקציב זה עניין של סדרי עדיפויות", אמרה פולישוק מנגד.

סגנית ראש העיר חן אריאלי: "קומה של טיפת חלב ולונג ראן יגביר עומס חניה. זה בניין שבו יש עירוב שימושים וצריך לתת חניה, כי יש שימושים של אנשים שלא באים רק ברגל לשכונה".
פולישוק: "מניסיון אישי, נולדה לי תינוקת לפני חודש, ואני חוששת כאשר התינוק נמצא בבניין לא בטוח… חבל לבזבז שטח שאפשר לנצל אותו לשימושים שונים. זה עניין של סדרי עדיפויות".

בקצה שטח זה: החורשה שבמקומה אמור לקום המבנה (צילום באדיבות גוגל סטריט ויו)

מהנדס העיר אודי כרמלי: "כמו שהוועדה הנכבדה ראתה במבנה ציבור שניתן להכניס חלל תת-קרקעי שימושי, אנחנו עושים את זה. אין שום קשר בין ביטחון לחלל תת-קרקעי. הבניין עומד בכל סדרי הביטחון, לרבות ממ"דים וממ"קים. השימוש הוא שימוש מוגבל, ולא נכון לשים תקנים לחניה. הכל שאלות של תקציב. כתפיסת עולם אנחנו מסתכלים באותו כיוון. בכל מקום שאפשר להכניס שימוש בתת-קרקע אנחנו עושים את זה. אין סיבה לייצר מוקד חניה בתוך המבנה, במיוחד כשיש מקומות חניה שמישים ברחבי השכונה. גם אני הסתובבתי (ברגל) עם עגלת תינוק בטיפת חלב בקינג ג'ורג' והסתדרתי. אי אפשר להרשות לעצמנו שכל אחד שמגיע לטיפת חלב – שיהיה לו חניה עם מעלית דוך".
בסופו של דבר תוכנית העיצוב אושרה פה אחד למרות ההסתייגויות.

השארת תגובה
הירשם
להודיע ​​על
0 Comments
משוב מוטבע
הצג את כל ההערות