עיריית ת"א אישרה פיתוח נתיבי תחבורה ציבורית בעלות של 700 מיליון שקל

שתף כתבה עם חברים

העבודות יתבצעו לאורך התוואי המרכזי של הקו האדום של הרכבת הקלה, החל מאזור הקריה. סגנית ראש העיר: "ביטוי לחזון ולמהפך במרחב הציבורי"

שדרת הקריה – הדמיה

מועצת עיריית תל אביב אישרה פיתוח מסיבי של נתיבי תחבורה ציבורית לאורך התוואי המרכזי של הקו האדום של הרכבת הקלה.
מדובר בקו שמתחיל מאזור הקריה (מרכז תל אביב). לפי התוכניות, הקו האדום אמור לעבור באזור זה במנהרה מתחת לאדמה, ולא על פני הכביש.
בפוסט שפרסמה סגנית ראש העיר הממונה על תיק התחבורה, מיטל להבי בעמוד הפייסבוק שלה היא כתבה: "השבוע אישרנו במועצת העיר את פרויקט שדרת הקריה, המשותף לעריית תל אביב-יפו, משרד התחבורה ובטיחות בדרכים, נת"ע – מערכת מטרופולינית להסעת המונים וחברת אחוזת חוף, בעלות של 700 מיליון שקל".
לדברי להבי העבודות יכללו חמישה מקטעי פיתוח לאורך שלושה רחובות: המסגר, הרכבת ומנחם בגין (בתוואי האדום והירוק של הרכבת הקלה). אורך השדרה שתיווצר בעקבות העבודות תעמוד על 8.6 ק"מ.
הפרויקט כולל גם קישוריות  – חיבור וקרבה בין אמצעי התניידות שונים כגון הרכבת הכבדה, הרכבת הקלה, שבילי אופניים והולכי רגל – לרחובות יבנה, שד"ל, רמח"ל, בצלאל יפה, לינקולן, החשמונאים, המלאכה, קפלן, שאול המלך ופרשת דרכים, הנחשבים לרחובות מרכזיים.
"שדרת הקריה מהווה ביטוי לחזון עירוני ולמהפך שיחול במרחב הציבורי ברחובות אלו שיכללו מדרכות רחבות ומוצללות, שבילי אופניים מופרדים, והעדפה לתחבורה ציבורית", אמרה להבי, "זאת גם בחשיבה על שילוב אופטימלי עם מערכת הסעת ההמונים הנמצאת בבנייה, באופן שיתרום לפיתוח האזור וישפיע גם על השדרוג של דפנות הרחוב… העבודות צפויות להתחיל ברבעון הראשון של 2021. בינתיים – תיהנו מההזדמנות לדמיין איך תל אביב יפו שלנו תיראה בעוד מספר שנים".

השארת תגובה
הירשם
להודיע ​​על
0 Comments
משוב מוטבע
הצג את כל ההערות