עיריית ת"א סיכמה עם חניונים פרטיים על חניה מוזלת בלילות ובסופי שבוע

שתף כתבה עם חברים

למרות זאת מבהירים בעירייה: "חזון התחבורה מקדם בעיקר את רוכבי האופניים, הולכי הרגל ונוסעי התחבורה הציבורית" * וגם: התלונות של תושבי צפון מזרח תל אביב והרחבת מיזם האוטותל

פחות חיפוש אחר חניה בלילות? (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

עיריית תל אביב פרסמה בעמוד הפייסבוק שלה כי הגיעה להסדר עם הבעלים של 28 חניונים פרטיים ברחבי העיר, לפיו 4,700 מקומות חניה בחניונים יתפנו בסופי שבוע ובלילה לטובת חניה מוזלת בתשלום.
"עיריית תל אביב-יפו פנתה לעשרות בעלי חניונים פרטיים בעיר שנשארים ריקים במהלך הלילה, בבקשה לייצר מנוי לילי מוזל עבור תושבי האזור ולשמחתנו – רבים נעתרו! מעתה, יוכלו תושבים להחנות את רכבם הפרטי, במחיר מוזל, בסמוך לביתם – בחניונים השונים למהלך הלילה ובסופי שבוע", נכתב בפוסט של העירייה.
בעירייה מדגישים כי בינתיים מדובר בפיילוט: "במידה ותהיה הצלחה, הפרויקט יורחב גם לחניונים נוספים ברחבי העיר".
תעריפי החניה בחניונים הפרטיים הליליים יתחילו מ-180 שקל לחודש. בין החניונים שהסכימו לשתף פעולה עם היוזמה: חניון מגדל המאה במרכז תל אביב, חניון הברזל בשכונת רמת החייל וחניון בניין סונול בדרום העיר.
בעירייה אומרים בהקשר לפוסט, כי המהלך אינו סותר את מדיניות החניה והחזון לקדם רוכבי האופניים והולכי רגל על חשבון נהגי רכבים פרטיים: "נכון, חזון התחבורה של העירייה מקדם בעיקר את רוכבי האופניים, הולכי הרגל ונוסעי התחבורה הציבורית, אך נמשיך למצוא פתרונות יצירתיים לטובת מחזיקי הרכב הפרטי".

מפת המטרו כפי שהוצגה בישיבה

בינתיים על אופניים
סגנית ראש העיר הממונה על תיק התחבורה, מיטל להבי, וראש הרשות לתחבורה תנועה וחניה בעירייה, אופיר כהן, יזמו ישיבה לשיתוף הציבור בכל הקשור לתחבורה בצפון מזרח העיר – הכולל את שכונות רמת החייל, נווה שרת, הדר יוסף ונאות אפקה (16 נובמבר).
בישיבה הדגישו הדוברים מטעם העירייה כי לצד עבודות הרכבת הקלה, הרשות המקומית מחויבת לפתח שבילי אופניים ושבילים בטוחים להולכי רגל.

אחד הנושאים שעלו לדיון היה תלונות תושבים על כך שלא ניתן לחצות בבטחה את הכביש ברחוב בכור שטרית בשכונת הדר יוסף שבצפון מזרח תל אביב. זאת בשל הריסת הגשר להולכי רגל במסגרת העבודות על הקו הירוק של הרכבת הקלה וקו ה-2M של המטרו, שאמור להיות מוכן בשנת 2035. להבי הדגישה כי תמיד יהיה תעדוף של הולכי רגל על פני כלי הרכב.

חלק מתושבי נווה שרת התלוננו על כך שאין שבילי אופניים המחברים את השכונה לשכונות אחרות. אחת התושבות אמרה בישיבה: "לצאת עם האופניים כל בוקר מהשכונה זו סכנת נפשות". להבי הדגישה כי אין תוכנית לשנת 2021 לפיתוח שבילי אופניים חדשים בשכונה, אולם הבטיחה לבדוק את הנושא בשל התלונות, כך שיתכן שיחולו שינויים.

תושבי שכונת תל ברוך צפון התלוננו כי בשנים האחרונות נוספו בניינים רבים בשכונת נווה גן הנמצאת בשטחה של רמת השרון. לטענתם, תושבים מנווה גן משתמשים בציר הראשי של שכונת תל ברוך, דבר שגורם לפקקים רבים.

שביל אופניים בתל אביב. סכנה לנוסעי אוטובוס

"אתר פוסטה" הפנה לנציגי העירייה שאלה לגבי שבילי אופניים שעוברים במדרכות, חלקם לצד תחנות אוטובוס. הדבר גורם לכך שנוסעים היורדים מאוטובוסים חשופים לפגיעות מאופניים וקורקינטים חשמליים. רן מצקין, מנהל מחלקת תכנון בעירייה, אמר כי בעתיד מסלול רוכבי האופניים יהיה מאחורי תחנת האוטובוס, כך שהנוסעים לא ייפגעו.

לאחרונה פורסם בכלי התקשורת כי עיריית תל אביב תרכוש מעיריית חיפה 100 כלי רכב חשמליים, נוסף ל-260 כלי הרכב של אוטותל הפועלים בחסות העירייה כיום. אופיר כהן הדגיש במהלך הישיבה את מגמת העירייה להמשיך ולפתח את מיזם האוטותל, למרות הביקורת כי מדובר ברכבים שתופסים חניה של תושבים.
לטענת כהן, ישנם 1,600 נסיעות באוטותל בימי חול. כהן הבהיר כי המהלך יכלול הקצאת ל מקומות חניה נוספים לטובת המיזם, על חשבון מקומות חניה "כחול לבן" – נושא שעדיין נמצא בדיון. "אנחנו העיר הראשונה שמאמצת תחבורה חשמלית. בתוך כמה שנים הכל יהיה בתצורה חשמלית", אמר כהן.

לגבי שאלת "פוסטה" האם הרחבת פרויקט אוטותל יצמצם את מספר מקומות החניה, כהן השיב: "אוטותל תצמצם את מלאי החניה, אבל גם את ביקוש החניה". הוא הדגיש כי ערים אחרות בגוש דן כגון גבעתיים ורמת גן החלו להתעניין אף הן במיזם.
בהקשר לנושא הרכבים החשמליים, תושבים רבים הביעו במהלך הישיבה חשש מהצבת עמדות טעינה במדרכות, מבחינה בטיחותית. חששם הוא שהולכי רגל עלולים להיפגע מכבלי טעינה. כהן הבהיר כי "המדיניות העירונית היא לצמצם את הפגיעה במדרכות ולא לאפשר ולתמרץ טעינה במרחב הציבורי אלא לתמרץ טעינה בחניוני אחוזת חוף".

השארת תגובה
הירשם
להודיע ​​על
0 Comments
משוב מוטבע
הצג את כל ההערות