תל אביב: מנהרות צומת קרליבך נפתחו אחרי שבע שנות עבודה

שתף כתבה עם חברים

במהלך השנים שבהם התבצעו העבודות היו שיבושי תנועה ופקקים גדולים באזור * במנהרות עתידים לחלוף יותר מ- 1,000 כלי רכב מדי שעה – בכל כיוון

מנהרות קרליבך החדשות (משרד התחבורה)

לאחר עבודות של שבע שנים והשקעה של כ-170 מיליון ש"ח, מנהרות צומת קרליבך בתל אביב נפתחו הבוקר (11 בינואר) לתנועה.
צומת קרליבך הידוע גם כצומת מעריב השתנה ללא הכר בשנים האחרונות ועבר מהפך כולל: כחלק מפיתוח דרך בגין החדשה, יהווה הצומת ציר עירוני מרכזי שיכלול תחנה תת-קרקעית של הרכבת הקלה (תחנת קרליבך בקווים האדום והירוק), נתיבי תחבורה ציבורית, שבילי אופניים, מדרכות רחבות ופיתוח אורבני מתקדם. במנהרות עתידים לחלוף יותר מ- 1,000 כלי רכב מדי שעה – בכל כיוון. במהלך השנים שבהם התבצעו העבודות היו שיבושי תנועה ופקקים גדולים באזור.
הבוקר כאמור נחנך החלק הראשון בצומת המשודרג – פתיחת שיקוע ומנהרות להקלת התנועה בין הרחובות יצחק שדה , לינקולן וקרליבך. עלות ביצוע המנהרות היא כ- 170 מיליון ש"ח, ועוד כ-50 מיליון ש"ח להקמת התחנה עצמה, כאשר העבודות בוצעו על ידי חברת נת״ע כחלק ממכלול העבודות בתחנת קרליבך והצומת.

עבודות הפיתוח הסביבתי בוצעו וימשיכו להיות מבוצעות על ידי חברת אחוזות החוף במסגרת פרויקט דרך בגין החדשה. הפתיחה התקיימה במעמד שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח״כ מרב מיכאלי, ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי ומנכ״ל נת״ע חיים גליק.

משמאל: חולדאי, מיכאלי וגליק (משרד התחבורה)

שרת התחבורה מיכאלי אמרה היום כי "פתחנו היום עוד אפשרות לכולנו לנוע. למטה במנהרה ינועו המכוניות, מה שיאפשר שכל השטח שמעליה, שעד היום היה מוקדש לרכבים פרטיים ישמש הולכות והולכי רגל, רוכבות ורוכבי אופניים ובהמשך גם נקודה משמעותית של תחנות מעבר לרכבות הקלות. השינוי החל לפני 7 שנים כשישראל כץ עמד כאן ופוצץ את גשר מעריב, ולשמחתי היום, אחרי עבודה מאומצת של העיריה, ראש העיר וחברת נת"ע, אנחנו עושות ועושים שינוי גדול שיאפשר יותר מקום לאלטרנטיבות שאינן רכב פרטי, יותר קישוריות ויותר אופציות להגיע בחיים ממקום למקום. כמי שמאמינה מאוד בשיתופי פעולה עם ראשי הרשויות".

ראש העיר חולדאי ציין: "פתיחת מנהרות צומת קרליבך היא תזכורת נוספת לכך שעבודות טיבן להסתיים, ולהשאיר אחריהן תשתית תחבורתית נהדרת. זוהי סנונית ראשונה של שיפור עצום במרחב הציבורי לקראת כניסת הרכבת הקלה: במקום גשר מאסיבי שחוסם את הנוף – כלי הרכב והרכבת הקלה יורדים אל מתחת לפני הקרקע, והמרחב הציבורי נפתח להולכי הרגל והרוכבים. בסוף השנה נחנוך יחד גם את הקו האדום של הרכבת הקלה – מבת-ים ועד פתח תקווה".

מנכ"ל נת"ע גליק הוסיף: "פתיחת המנהרה היא סנונית נוספת בדרך למהפכה התחבורתית שתגיע כבר השנה לגוש דן – הקו האדום ברכבת הקלה. בו בעת נתע מקדמת בכל הכוח את הקווים הירוק והסגול, והדבר מורגש במקומות רבים. למרות ההפרעה אני מבקש לזכור, כי בסופו של יום  תעמוד לרשות הנוסעים רשת רכבות מהירות בטוחות ונוחות".

השארת תגובה
הירשם
להודיע ​​על
0 Comments
משוב מוטבע
הצג את כל ההערות