מאסר לתושב רהט שנהג ללא רישיון ופגע למוות ברוכב אופניים

שתף כתבה עם חברים

התביעה דרשה מינימום 30 חודשי מאסר, אבל הסנגור הדגיש שהנאשם לא הורשע באחריות לתאונה אלא רק בהפקרה

רכבו של הנאשם כפי שנמצא לאחר התאונה בדיר כבשים (צילום: משטרה)

בליל ה-15 בפברואר 2019, כמה חודשים לאחר שתוקף רישיון הנהיגה שלו פג, אסמעיל אלגלאוי (30) מרהט נהג ברכב בכביש 264, מכיוון קיבוץ משמר הנגב לכיוון רהט. באותה עת רכב על אופניו אלכסנדר מאלוצ'קה (28), בנתיב שבו נהג הנאשם.

אלגלאוי פגע עם חזית רכבו באופניים מאחור. מעוצמת ההתנגשות האופניים והרוכב פגעו בשמשה הקדמית ובחלון שבגג הרכב. לאחר מכן הופל הרוכב לכביש ונותר לשכב בו, נחבל קשות ונפטר מיד לאחר מכן. הנאשם, כך נטען, נמלט עם רכבו מהמקום והמשיך לנסוע לכיוון בית הוריו ברהט, שם החביא את הרכב בדיר כבשים. הוא הסגיר עצמו למשטרה למחרת בבוקר.

כפי שכבר פורסם באתר "פוסטה", אלגלאוי לא הואשם ולא הורשע באחריות לתאונה, מאחר שלא ניתן לקבוע כי יכול היה למנוע אותה, מפני שהרוכב נסע באמצע נתיב בשעת לילה. למרות שכפר בעבירת ההפקרה, השופט יובל ליבדרו לא קיבל את גרסתו והרשיע אותו בהפקרה ברף הגבוה. לאחר מתן הכרעת הדין הנאשם נשלח לתסקיר מבחן.

התסקיר שהוגש לבית המשפט ציין כי הנאשם נעדר עבר פלילי אך יש לו 21 הרשעות תעבורה קודמות. הנאשם התקשה להודות בביצוע העבירות גם בפני שירות המבחן, טען שחשב כי רישיון הנהיגה שלו בתוקף, ושסבר כי פגע בחיה. הוא הוסיף וטען הנאשם כי הוא נהג זהיר, וכי אם היה מבחין שפגע באדם – היה עוצר ומזעיק עזרה.

בנוסף צוין בתסקיר כי הנאשם חזר בו מהודאתו והתקשה להסביר את אמירתו לפיה הוא נהג זהיר, מול התמונה העולה מרישומו התעבורתי. בשל כך, שירות המבחן נמנע מהמלצה טיפולית בעניינו והמליץ על ענישה מוחשית ומרתיעה.

בדיון לטיעונים לעונש ביקשה התובעת, עו"ד רחלי אטיאס, לגזור על הנאשם עונש מרתיע כדי "להעביר מסר לנהגים להושיט עזרה". בנוסף עמדה התובעת על עברו התעבורתי של הנאשם ולאור התסקיר השלילי עתרה לעונש של 30-48 חודשי מאסר ופסילה לתקופה של 6-10 שנים.

אופניו של המנוח לאחר התאונה

סנגורו של הנאשם, עו"ד בועז קניג, ביקש להטיל על מרשו עונש במתחם שבין תשעה חודשי עבודות שירות ל-18 חודשי מאסר בפועל. עו"ד קניג טען כי לאורך כל ההליך הנאשם ניסה לייעל אותו ולהגיע להבנות עם התביעה, ומשהדבר לא הסתייע – החליט לקראת סוף ההליך להודות.

בניגוד למשתקף מהתסקיר, טען הסנגור, הנאשם אינו חוזר בו מהודאתו. כמו כן הדגיש הסנגור כי הנאשם נמצא לא אחראי לביצוע התאונה ולכן נקלע לסיטואציה חריגה, בשל האופן בו רכב המנוח על אופניו בשעת לילה בכביש בין-עירוני. לסיום, הנאשם חזר על הודאתו, הביע צער על תוצאות האירוע וביקש את רחמי בית המשפט.

השופט ליבדרו ציין בגזר הדין: "מצאתי לתת משקל להודאת הנאשם וללקיחת האחריות על ידו, אם כי משקל מוגבל למדי. זאת, הן בשל האמור בתסקיר שירות המבחן אודות כך שהנאשם עדיין מתקשה לקחת אחריות מלאה על מעשיו… כן נתתי משקל לעובדה שהנאשם נעדר עבר פלילי, לנתונים החיוביים שנמסרו בעניינו במסגרת התסקיר ולנזק שייגרם לנאשם ולמשפחתו כתוצאה מהעונש שיוטל עליו. לצד זאת, נתתי משקל לעברו התעבורתי המכביד של הנאשם הכולל כ-21 הרשעות קודמות…".
לבסוף גזר השופט על הנאשם 18 חודשי מאסר, פסילת רישיון בפועל למשך ארבע שנים מיום שחרורו מהכלא ותשלום פיצוי של 15 אלף שקל למשפחת המנוח, בנוסף למאסר ופסילה על תנאי.
עו"ד קניג מסר בתגובה: "אני שמח שבית המשפט הנכבד קיבל את העתירה שלנו לענישה מופחתת ככל הניתן וזאת חרף עתירת המאשימה לעונש שבסופו של דבר יותר מכפול מעונש שנפסק על ידי בית המשפט הנכבד".

השארת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *