
דיון ועדת המשנה לתכנון ובנייה בתל אביב עלה לטונים צורמים ואף צעקות רמות בעת שחברי הוועדה התבקשו לדון בשאלה האם דרך לוד (בר לב, הלח"י) על כביש 461 המחבר את העיר ממערב (נתיבי איילון) למזרח (כביש 4) יהפוך לנתיב אופניים ותחבורה ציבורית (2 דצמבר).
התוכנית שמתייחסת לאורך של 2.5 ק"מ (מנתיבי איילון ועד לשכונת ניר אביב) מייעדת שני נתיבים של תחבורה ציבורית ונתיב אחד בלבד לכלי רכב פרטיים. מדובר בציר מרכזי באזור מזרח תל אביב, החוצה את שכונת התקווה, שכונת הארגזים, שכונת לבנה, נווה אליעזר וכפר שלם, מה שלא מפריע לקרבניטי העירייה להוביל את המהלך שמשמעותו אחת: פקקים רבים שבהם "ייתקעו" עשרות אלפי תושבים אשר ייצאו מאותו אזור בכלי רכבם, וגם עשרות אלפי כלי רכב הנכנסים ויוצאים מהעיר כל יום.
סגנית ראש העירייה, אופירה יוחנן וולק, שאלה בישיבה את הדרג המקצועי בוועדה האם במקום שלושה נתיבי תחבורה (המצב הקיים כיום) יישאר רק נתיב אחד. לאחר שאלה השיבו בחיוב, סגן ראש העירייה הנוסף אסף הראל הביע אף הוא תמיכה בתוכנית, ואמר שצריך להשוות את הנתיב הזה לדרך נמיר (בצפון מערב העיר). תגובתו זו קוממה את יתר חברי המועצה, ביניהם יוחנן וולק עצמה, שיחד עם ציפי ברנד ויו"ר הוועדה להתחדשות עירונית רועי אלקבץ (יש עתיד) החלו לצעוק לעבר הראל: "אתה אטום, אתה לא מבין מה זה לעמוד בפקקים".

סגנית מהנדס העיר, אורלי אראל, הביעה תמיכה בתוכנית: "אפשר להשתמש בתחבורה ציבורית. עושים נתיב אחד כדי שאנשים ישתמשו בתחבורה ציבורית ולא ברכב פרטי". הראל תמך גם בדברים אלה, ואלקבץ שישב סמוך אליו החל לצעוק לעברו: "אסף מתי היית בפקק בחודשים האחרונים?! כולכם הולכים ברגל, אתם לא יודעים מה זה פקקים!".
בהמשך הישיבה, שאר חברי המועצה אמרו כי בניגוד לדרך בר לב, בדרך נמיר ישנה תחבורה ציבורית הולמת. אלון סיגלר, מתכנן תנועה לתקופה ארוכת טווח מטעם עיריית תל אביב, אמר בתגובה כי התחבורה הציבורית בשכונות המדוברות משתפרת. זה לא פייס את אלקבץ, שהגיב שוב בצעקות: "מדובר בנתיב כניסה מרכזי לדרום תל אביב. כולם יודעים שמתוכננים פרויקטים של אלפי דירות (באזור). אי אפשר להניח שבהוקוס פוקוס לא יהיו כלי רכב פרטיים, הפרויקט לא מאוזן".
סיגלר הגיב: "המצב הקיים לא יאפשר כלי רכב".
יוחנן וולק: "יש בציר בעיות לא פשוטות ולייצר נתיב אחד, כאשר שבשכונת הארגזים יהיו כ-1,800 יחידות דיור ובכפר שלם יהיו אלפי יחידות דיור – זו בעיה. אפשר לוותר על שביל אופניים ולהשאיר נתיב נוסף לרכב פרטי. אי אפשר להרוג את הכל. כבר היום רואים עומסי תנועה חריגים על כפר שלם. זה לא ראוי להצר את הציר. אנשים לא יוכלו לצאת לעבודה".
חבר המועצה אלחנן זבולון (ש"ס): "אנשים יפתחו בתי ספר בשעה 12:00. אתה מדבר על ציר כניסה משמעותי לעיר. עכשיו הוא יהפוך לשביל אופניים".
הראל הגיב לדברים: "איך אנשים יתחילו להשתמש בתחבורה ציבורית? כאשר לא תהיה כניסה לרכב פרטי".
דבריו אלה הלהיטו עוד יותר את חברי המועצה, ביניהם סגנית ראש העירייה ציפי ברנד. "אסף אנחנו עסוקים בלהעניש את הציבור?".
זבולון: "אסף נשמה, זו כניסה לעיר".
הראל: "אתם לא מבינים כלום. אני בניגוד אליכם נוסע באוטובוסים".
סגנית ראש העיר חן אריאלי: "כי אתה גר במרכז תל אביב, בוא תגור ביפו".
ברנד: "אסף, הדמגוגיה שלך מעוררת אנטגוניזם. הדרך שבה אתה מציג דברים לא ראויה".
הראל: "שכל אחד יעורר את האנטגוניזם כפי שהוא רוצה".
ברנד: "יש לך חוסר הבנה מוחלטת".
יו"ר הוועדה דורון ספיר ניסה להרגיע את הרוחות: "הנת"צ הזה, גם אם טעינו, אפשר לחזור אחורה ולתת נתיב של תחבורה פרטית. אבל בואו ניתן את הצ'אנס לניסיון הזה וניתן עדיפות לתחבורה ציבורית".
כאשר ברנד שאלה האם היה הליך של שיתוף הציבור במהלך, אראל השיבה: "פעלנו לפי ההחלטה של הוועדה".
סגן ראש העיר ראובן לדיאנסקי: "תשובה לא לעניין, האם היה או לא היה שיתוף ציבור?".
זבולון: "ברמת אביב זה לא היה עובר".
סיגלר: "ישנה צפיפות מאוד גדולה באזור ולכן לא ניתן להחיל עוד נתיב נוסף. לחלק ניכר מהאנשים שגרים באזור אין רכב פרטי".
אלקבץ: " כמה אנשים באזורים הללו נוסעים באופניים?".
ברנד: "כמה אנשים בני 45 פלוס בכל תל אביב משתמשים באופניים?".
לקראת סוף הדיון לדיאנסקי הציע פשרה: הנתיבים יוגדרו כנתיבי תחבורה ולא תחבורה ציבורית. המשמעות: הסמכות להגדיר או לא להגדיר לא תהיה של הוועדה לתכנון ובנייה ומחלקת התחבורה בעירייה.
זבולון הציע מנגד הצעה להגדיר את הנתיבים ככאלה שישמשו רכב פרטי.
בסופו של דבר חברי המועצה הצביעו בעד הצעת הפשרה של לדיאנסקי – לנתק את ההחלטה מהדרג הפוליטי בעירייה לטובת הדרג המקצועי.
בעוד שברנד ויוחנן וולק נמנעו; אסף הראל, ליאור שפירא, דורון ספיר וחן אריאלי הצביעו בעדה.











נכון לעכשיו, תל אביב פשוט לא יכולה להכיל עוד כלי רכב. זהו, כבר הגענו למקסימום. תחבורה ציבורית היא לא רק העתיד, אלא ההווה. אני שמח לדעת שלפחות חלק מחברי המועצה מבינים זאת.
אסף הראל יעוף מהעיריה בבחירות הבאות. האיש הזה ליצן חצוף ומזיק.