
ועדת המשנה לתכנון ובנייה בתל אביב עתידה לדון ב-30 בספטמבר בתוכנית של חברת אביב ושות' – חברה קבלנית לעבודות ציבוריות ובניין – לבנות קומפלקס של שני בניינים בני 20 קומות כל אחד, על שטח החניון הקטן ברחוב דניאל 2 בין טיילת הרברט סמואל לבין רחוב הירקון, סמוך לשוק הכרמל.
הפרויקט, בגובה של עד 80 מטר, ויכלול 140 חדרי מלון, 58 יחידות דיור וקומות מסחר. הוא תוכנן על ידי משרד "משה צור אדריכלים בוני ערים". את הבנייה תוביל "אביב ושות'", חברה קבלנית לעבודות ציבוריות ובניין.
הצוות המקצועי של ועדת המשנה ממליץ לאשר את הפרויקט בכפוף לתיאום מול אגפי העירייה.
הפרויקט יכלול כמה בריכות שחיה – בריכות פרטיות על הגג (כולל בריכת פעוטות) ובריכה שיתופית במרתף.
התוכנית כוללת גם 200 מ"ר לשטחי ציבור; השטחים ההיקפיים לבניין ישמשו את עוברי הרחוב. שטח זה יכלול עצים, גינה ואזור ישיבה.
מי שייהנו ממקומות חניה צמודים הם דיירי הבניין, מאחר שהמתחם יכלול חניון תת קרקעי, בנוסף הוא אמור לכלול חניון ציבורי עם 50 מקומות חניה בלבד.
אין זו פעם ראשונה שבה העירייה מאשרת פרויקטים גדולים מבלי שהיזמים יקצו כמות נכבדת של מקומות חניה לציבור הרחב – בתשלום.
לאחרונה פורסם באתר "פוסטה" על הפקעת מקומות החניה באזור שוק הכרמל ונווה צדק, לטובת פרויקטים אחרים שנבנו על חניונים, כולל סלילת שבילי אופניים במקום מקומות חניה.
התהליך של הבנייה לגובה מגדיל את כמות התושבים ואמור להגביר את הדרישה לחניה, לא נראה כי תשומת הלב של העירייה מוקדשת לכך בימים אלה, מה שעשוי להיות בכייה לדורות, ובשלב הראשון כבר גורם להעלאת מחירי החניה בכל רחבי העיר – בחניונים הפרטיים והציבוריים.

סוחרי שוק הכרמל כבר נפגעים מהתהליך הזה, בשיאו של משבר הקורונה. היעדר מקומות חניה גורם ללקוחות להעדיף קניות בסופרמרקטים.
גם המתרחצים בחופי הים הסמוכים, ייפגעו בעקבות מחירי החניה הגבוהים והעומס העצום על מגרש החניה היחיד הגדול יחסית שנותר באזור מול בית גיבור.
מעיריית תל אביב יפו נמסר בתגובה: "במגרש ברחוב דניאל 2 מתוכנן לקום מבנה למלונאות ומגורים בהתאם לתכנית בנין עיר החלה במגרש. בנוגע לביטול החניון נציין כי בקרבת מקום לאורך רחוב קויפמן קיים חניון גדול שמשרת את הסביבה ואת באי החוף ופארק צ'ארלס קלור".





