
תדמית אינטרנטית חיובית היא אחד מהערכים החשובים ביותר לכל פרט, ארגון או עסק בעידן הדיגיטלי. כאן רונן הלל, מומחה ניהול מוניטין באינטרנט. במאמר זה אפרט ואציג מספר סיבות המדגישות את חשיבות השמירה על תדמית חיובית באינטרנט.
ברור לכולם, אני מניח, כי השפעה ישירה על עסקים וארגונים מונעת מדעת קהל, תדמית חיובית ותוצאות חיוביות ברשת. כך גם לגבי אנשים פרטיים מכל מעמד, מגזר או מין.
תדמית חיובית מובילה להגברת אמונו של הציבור הרחב ובדרך זו יוצרת השפעה ישירה על הפעילות הכלכלית של עסקים וארגונים. לקוחות, שותפים וצרכנים מעדיפים להתנהל מול חברות ועסקים בעלי תדמית חיובית. הם מכירים בערך המוסף שהם מקבלים וגם יהיו מוכנים לפרגן, להתקשר ולשתף פעולה עם עסקים השומרים על תדמית חיובית. חלקם גם ישמחו להיות מזוהים עם ארגונים, חברות ועסקים אלה ולהיות שגרירים שלהם. כך גם לגבי אנשים פרטיים. מי שסובל מכתבות שליליות ברשת, תיאורים מביכים, עדויות, מעצרים, חקירות או האשמות עלול לשלם מחיר כבד במידה וירצה להשתלב החברה נורמטיבית. הוא יתקשה לפתח חיי משפחה, עבודה ושגרה כי הכתם האינטרנטי תמיד יפריע לו בשלב כזה או אחר בחיים.
העדפה בשל תדמית חיובית
ההבדלים בין עסק זה או אחר יכולים לנבוע ממספר רב של סיבות. מרכיב חשוב ומכריע בעולם התחרותי של ימנו מבוסס על תדמית חיובית. זו יכולה להיות לעשות את ההבדל בין עסק או הארגון לבין המתחרים שלו. כלומר, לקוחות ושותפים יבחרו בעסק או במוצר בעל תדמית חיובית ונקייה. ובכלל מי ירצה לרכוש שירות או מוצר מחנות, אולם תצוגה או עסק בעל תדמית רעה ושלילית?
גם עובדים יעדיפו להיות מועסקים בארגון, עסק או חנות בעלת שם טוב ומוניטין חיובי.
עובדים מחפשים יציבות. הם מעדיפים לעבוד אצל מעסיקים השומרים על תדמית חיובית. על ידי כך, יזכה המעסיק בעובדים נאמנים, איכותיים וכל אלה תורמים להצלחה במרבית של כולם.
גם משפחות ובני/בנות זוג יעדיפו לצרף למשפחה מישהו ללא כתבות שליליות על עבירות, תיקים פליליים וחשדות שעלולות להתפרסם באינטרנט ולהפוך לכתם.
דעת קהל
השפעה חיובית על קהל יעד ייעודי: אנשים מחפשים מידע על המוצרים והשירותים שהם רוכשים. כאשר יש תדמית חיובית, זה עשוי להשפיע על קהל הצרכנים בצורה חיובית, מה שיכול להקל על תהליכי הקנייה.
הנזקים הנגרמים על ידי כתבות שליליות באינטרנט
אובדן אמון ציבורי: כתבות שליליות יכולות ליצור אובדן גדול של אמון ציבורי. הציבור יכול להרגיש מאוכזב ולהפסיק לסמוך על הארגון או האדם בצורה כללית. לקוחות לא יגיעו. העסק יכנס למשבר ולסכנה קיומית.
השפעה כלכלית ומקצועית: נזק יכול להיגרם למכירות, למיני עסקים, ולאפשרויות קריירה. קהל פוטנציאלי יכול למנוע קניות או שימוש בשירותים בגלל כתבות שליליות.
השפעה על יחסים עם שותפים וספקים: יחסים עם שותפים עסקיים וספקים יכולים להיות מושפעים כשיש נזק לתדמית. זה יכול להוביל להפסקת שותפויות או להקשות על התמיכה מצד שותפים עסקיים.
מאבקים משפטיים והפסד תחרותי: כתבות שליליות יכולות להביא להליכים משפטיים או לחיזוק המתחרים. החלטות שיפוטיות או תהליכים משפטיים עלולים לתרום לתדמית רעה ולגרום להפסדים כלכליים ואובדן עסקים.
כך גם בקרב אנשים פרטיים. אף בר דעת לא מוכן לסבול שיכתבו עליו באינטרנט תכנים מזיקים מכל סוג. לנו יש את האפשרות לעזור. לכן, אם יש דרך ויש מוצא – למה שלא תעזרו בה. תמיד עדיף לעשות הכל כדי לצאת לדרך חדשה.
לסיכום, השמירה על תדמית חיובית באינטרנט היא לא רק עניין של תדמית עצמה, אלא יש לה השפעה רבה על כל המיידים של הפעילות הציבורית והעסקית. כתבות שליליות עשויות לגרום לנזקים קשים מאד שעלולים להשפיע על הפרט, העסק, והקהל הרחב. חשוב לשמור על מוניטין חיובי. הקפידו על שם טוב כדי לקדם את ההצלחה שלכם. אם מכל סיבה שהיא התדמית שלכם נפגעה ואתם זקוקים לעזרה מקצועית פנו עכשיו לרונן הלל ניהול מוניטין ברשת כדי לבנות תדמית איכותית ונקייה ולשפר את סיכויי ההצלחה שלכם.









