
מאז שראש עיריית תל אביב רון חולדאי פרש מהמרוץ לכנסת ושב לעיריית תל אביב הוא שמר באופן יחסי על שקט, אולם בישיבת מועצת העיר שהתקיימה הערב הוא האשים את הממשלה בבעיות התנועה בתל אביב, עקב אי שיתוף פעולה מצד משרדי ממשלה בפינוי התחנה המרכזית "החדשה".
מבנה התחנה מהווה לדעת רבים כבר שנים רבות "פיל לבן" ומטרד לתושבי שכונות דרום תל אביב, בעיקר עקב מטרדי רעש וזיהום אוויר. בעבר היו יוזמות לצמצם את פעילות התחנה ולפזר את קווי האוטובוס במסופים ברחבי תל אביב. "בשיתוף פעולה עם משרד התחבורה מצאנו מסופים חלופיים מתאימים, לטובת פיזור הקווים והפחתת הפעילות המטרדית", אמר חולדאי, "אלא שאז העלתה ממשלת ישראל דרישה הזויה שאנו נממן את הכשרת המסופים במאות מיליוני שקלים מכספי הארנונה העירונית. כפי שהבהרתי גם לתושבות ולתושבים שפנו בעניין, מדובר בניסיון להתנער מאחריות ממשלתית מובהקת ולגלגל אותה לפתחה של עיריית תל אביב-יפו".
"משול הדבר למצב שבו תושב העיר יפנה לקבל מענה רפואי, ומשרד הבריאות יתנה את הטיפול בו בהשתתפות מצד העירייה", הוסיף חולדאי, "נמשיך לפעול למציאת פתרון למטרדי התחנה המרכזית החדשה מול הגורמים הרלוונטיים בממשלת ישראל שהעניין מצוי באחריותם ובהישג ידם אך ממאנים להוציאו לפועל".
עם זאת חולדאי הדגיש חולדאי, כי עד שמשרד התחבורה לא יסכים להשתתף בעלות הפרויקט, המעבר של התחנה המרכזית ובניית המסופים תתעכב. לטענת ו, העירייה הסכימה לממן חלק מהפרויקט אך לא את כולו. לסיום, חולדאי התגאה בכך שעד שנת 2026 כל האוטובוסים של דן יהיו חשמליים.

חולדאי הוסיף והתייחס לפקקי התנועה בתל אביב ואמר כי "הסיוט של נהגי הרכב הפרטי" לא רק יימשך אלא אף יהפוך לגרוע יותר עם הרחבת עבודות הרכבת הקלה, במיוחד מפני שחלק ניכר מכיכר רבין יהפוך לאתר מרכזי לעבודות על הקו הירוק. "בשלב הראשון צפויות עבודות בדופן המזרחית של הכיכר, ולאחר מכן ייתפס החלק הדרומי של הכיכר כשטח התארגנות של חברת נת"ע, למשך כשלוש שנים", הסביר חולדאי.
לטענת ראש העיר, העירייה ניסתה לצמצם את הפגיעה בשגרת החיים של התושבים: "עמדנו על כך שהשטח יצומצם למינימום, על מנת שהחלק הנותר ימשיך לשמש את הציבור. גם ברחוב בן יהודה החלו העבודות בקטע שבין רחוב גורדון לבוגרשוב. מקטע זה ייסגר לתנועה למשך שמונה חודשים".
חולדאי התגאה בפתיחה המחודשת של רחוב בוגרשוב: "יש גם מקום לאופטימיות עם חזרתם של מרחבים ציבוריים משופרים לתושבים: רחוב בוגרשוב שנפתח לאחרונה; חלק מדיזנגוף – שבו גם נפתח מקטע נוסף בשביל האופניים (בין הכיכר לשדרות בן גוריון, לכיוון צפון) ובקרוב גם מרמורק ושדרות ירושלים". יש לציין כי דברים אלה באים בניגוד גמור לטענות תושבי הרחוב ועוברי אורח על פקקים בלתי נסבלים בקטע זה, כפי שפורסם באתר "פוסטה".

ובנושא אחר. מועצת עיריית תל אביב אישרה פה אחד את הצעת סגנית וממלאת מקום ראש העיר, אופירה יוחנן וולק, להרחיב את פעילות חברת האופניים השיתופית "תל אופן" לילדים. כזכור, הפרויקט בתל אביב עמד בפני סגירה, אולם העירייה החליטה להאריך את הזיכיון של החברה עד לשנת 2026, ללא מכרז.
"היוזמה תרחיב את מערך השירות תל אופן האופנים העירוני, על מנת לתת מענה לילדות וילדי העיר, להרגילם לשימוש באופניים ככלי תחבורה ולא רק כפעילות ספורט ופנאי ולנו, ההורים, תפחית את מערך ההסעות. הרחבת המערך לילדים ולבני נוער תאפשר לנו להמשיך ולהציע אלטרנטיבה שיתופית, בריאה ולא מזהמת, לרכב הפרטי ברחבי העיר, לצד קידום המודעות לאיכות הסביבה, לבריאות ולערך החברתי והחינוכי", אמרה וולק בישיבה.






ברחוב בוגרשוב ביום שישי האחרון התפללתי בשקט לחוליו או מותו של חולדאי שמוחו נטרף עליו תושבי תא בעלי הרכבים אינם אויבים !!!