בסרטון שצולם בבאר טוביה ב-28 בנובמבר נראה רכב פרטי שלא נתן זכות קדימה למשאית והתנגש בצידה. רק בנס לא נגרמה תאונה קטלנית שגבתה חיי אדם. ג', נהג המשאית שנפגעה, סיפר: "נהגתי במשאית בבאר טוביה, בצומת הגיעה מכונית במהירות גבוהה מהצד שלי ונכנסה בי בחוזקה. הספקתי לראות את הנהגת אבל לא היה לי מה לעשות ולא יכולתי להתחמק. מרגע הפגיעה בלמתי והמשאית נזרקה למשאית שעמדה בצומת. עצרתי ומיד ירדתי לראות מה קרה ולהגיש עזרה. נפצעתי בצורה קלה וגם הנהגת שפגעה בי נפצעה קל עם מכות יבשות. לאחר כמה שעות בבית חולים השתחררנו הביתה".
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "תאונות מסוג חזית-צד אופייניות בעיקר לצמתים שם הקונפליקט והסיכון לתאונה גדול יותר. במזל גדול התאונה הסתיימה בפציעות קלות בלבד ובנזק לכלי הרכב אבל התוצאה הייתה יכולה להיות טראגית וקשה הרבה יותר. מפחיד לחשוב מה היה קורה אם במקום המשאית היה רכב פרטי והנהג היה סופג את המכה בצורה ישירה. בצמתים רבים לא קיימת הסדרה של מעגל תנועה או רמזור שיצמצם את הסיכון לתאונה בעשרות אחוזים. חייבים לאתר את הצמתים המסוכנים שעדיין לא מוסדרים ולשפר בהם את התשתית כך שניתן יהיה לצמצם את הסיכון לטעות אנוש".
על פי ניתוח של עמותת אור ירוק, תאונות מסוג חזית-צד עולות למדינה בכל שנה כסף רב: כ-1.23 מיליארד שקלים בממוצע. בנוסף, תאונות מסוג חזית-צד מהוות חלק גדול מתאונות הדרכים בישראל (43 אחוז). מבט אל תאונות הדרכים החמורות חושף כי 20 אחוזים מהן (אחת מכל חמש תאונות) היו תאונות מסוג חזית-צד.






