
ראש עיריית תל אביב יפו רון חולדאי הפעיל בחודש האחרון לובי מאסיבי על חברים בוועדה הארצית לתכנון ובנייה ועל גורמים בכירים במשרד האוצר, במטרה לעצור את התוכנית להקמת חניוני "חנה וסע" בשלושה מקומות אסטרטגיים בדרך לעיר הגדולה: מחלף קסם, מחלף מורשה ומחלף התקווה. למרות זאת, בישיבה שהתקיימה ביום חמישי שעבר, התוכנית אושרה כמעט ללא סייגים (3 אפריל).
הפרויקט נועד להוריד את כמות הרכבים על הכביש ולעודד כניסה לעיר בתחבורה ציבורית. לכאורה, מדובר ביוזמה שחולדאי אמור לאמץ, אבל בפוסט שפרסם לפני כחודש הוא הסביר מדוע הוא מתנגד בתוקף: "החניונים האלה יחייבו את הציבור להחזיק רכב ולצאת אתו מהבית מידי יום עד לחניון. מהלך כזה דווקא יגביר את בעיית הגודש עד לחניון ויפגע בתחבורה הציבורית הקיימת", כתב חולדאי בדף הפייסבוק הפרטי שלו.
"המיקום של החניונים האלה, בדגש על חניון מורשה ותקווה, הוא קרוב מאוד לתל אביב-יפו", הוסיף חולדאי, "המשמעות של מיקום החניונים היא שתושבי כפר סבא, רעננה והשרון יצטרכו לנסוע ברכב פרטי. המיקום המוצע של החניון היה בצומת רעננה מרכז או צפונה מכך, היה בזה היגיון מסוים, אבל במיקום כל כך קרוב למרכז המטרופולין זה חסר היגיון. ועכשיו שאלה ברצינות: נסעתם כבר למעלה משעה עד לצומת מורשה, אתם כבר על גבול תל אביב-יפו, לא תמשיכו ברכב כבר עד היעד הסופי? בטח תמשיכו. מכל זה עולה המסקנה העגומה הבאה: אנשים ימשיכו להשתמש ברכב פרטי והפקקים יתגברו".
חולדאי לא הסתפק בכתיבת הפוסט אלא פעל בעוד ערוצים, ובעירייה הביעו שביעות רצון מכך שהנושא אכן ירד מסדר יומה של הוועדה לישיבה שהתקיימה בחודש שעבר. בשיחות סגורות טענו גורמים בעירייה כי "זה סימן שאולי שוקלים הכול מחדש".

אלא שכאמור, בישיבה ביום חמישי הנושא עלה. בסופו של דבר, הוועדה החליטה לצמצם את מספר מקומות החניה במחלף מורשה בחצי – מ-6,000 בתוכנית המקורית ל-3,000 כעת.
עוד נקבע כי החניון במחלף קסם צריך לעבוד תחילה, ורק אחרי שזה יקרה – יוקמו חניונים גם במחלף תקווה ובמחלף מורשה, שכן יש הכרח לנקוט ב"שלביות" – לשון החלטת הוועדה.
עוד הדגישה הוועדה שתדרוש לקבל חוות דעת תחבורתית מעודכנת לאחר שיופעל חניון בצומת קסם, האם אכן יש צורך בחניונים במורשה ובתקווה.






