
עיריית באר שבע מתנגדת להצבת מסילת מטענים חדשה שאמורה להתחבר למסילת באר שבע-אשקלון ולחבר את קריית המודיעין של צה"ל ומרחב שוקת ולקיה למרכז הארץ.
מדובר בפרויקט של חברת חוצה ישראל שנועד להוציא את מסילות המטענים – ובעיקר המסילות שבהן מובלים חומרים מסוכנים – ממרכז העיר באר שבע.
לכן יתכן שיש מי שיתפלאו מכך שדווקא עיריית באר שבע מתנגדת לפרויקט.
בנימוקי ההתנגדות שהוגשו לוועדה המשותפת לתחבורה יבשתית במנהל התכנון נטען על ידי העירייה: "התוכנית אינה תואמת את מדיניות המדינה לחיזוק באר שבע כמרכז מטרופולין, ועלולה לפגוע ברמת השירות והקישוריות של מערך התחבורה הציבורית בעיר".
עוד נטען על ידי העירייה, כי הקמת תחנה בקריית המודיעין ללא חיבור לתחנת באר שבע מרכז ולרשת התחבורה העירונית, תפגע בתפקוד התחבורתי של העיר. מדובר בתוואי עוקף שאינו משרת את באר שבע… המסילה מקודמת בפועל לטובת רכבת נוסעים, על אף שהיא מוצגת כמסילה למטענים".
בנוסף הועלו על ידי העירייה חששות סביבתיים, בשל מעבר רכבות מטען לא מחושמלות בתוך העיר ופגיעה אפשרית ביער רמות. נציג העירייה בוועדה ציין גם כי "קיים חשש מהפחתת תנועת הרכבות לתחנה המרכזית בעיר".
לעומת ההתנגדות הזאת של עיריית באר שבע, אורנה להמן ממשרד התחבורה אמרה כי המשרד תומך בתוכנית: "נחיצותו וחשיבותו של תוואי מסילת גורל כבר נדונו מספר פעמים והוכרעו במועצה הארצית בדיונים קודמים. אין לראות בו התנגשות עם תוכניות תחבורתיות אחרות במרחב. יש להתייחס לתוכנית כחלק מראייה מערכתית רחבה ולא להתמקד בהשפעה המקומית בלבד על העיר באר שבע".
אודי לויתן, מנהל הפרויקט מטעם חוצה ישראל, הגן גם הוא על התוכנית ודחה את עמדת עיריית באר שבע: "כבר הוצגו בעבר נתוני ביקוש גבוהים, לרבות פרוגרמה הכוללת אלפי נוסעים צפויים ותחזית להפעלת ארבע רכבות נוסעים בשעת שיא".
הוועדה שטרם הכריעה בנושא הציבה 13 תנאים הכוללים שינויים ועדכונים בתוכנית, לפני שיתקיים דיון נוסף. אם התנאים ימולאו, התוכנית תועבר להערות הוועדות המחוזיות והציבור.






