מכונית המירוץ וסטפילד מגיעה לארץ ישראל

שתף כתבה עם חברים

לידיעת הרוכשים: תמורת כ-200 אלף שקלים תקבלו מכונית מדוגמת ומאובזרת, וציוד נהיגה. הכביש לא רלוונטי, ורישיון, זה כבר מירוץ אחר

בארץ המושבים נוחים יותר מאלה שבאירופה. הווסטרפילד (צילומים: עמית אגרונוב)

מכונית המירוץ וסטפילד הגיעה לישראל. און יעקובסון, היבואן הרשמי של המכונית בארץ, מספר לפוסטה כי שהווסטפילד לא יכולה לנסוע על כבישים רגילים. "צריך להבחין בין מכונית ספורט שבה ניתן לנסוע על כבישים רגילים, ומכונית מירוץ שבה לא ניתן לנהוג בכבישים רגילים, אלא במסלולי מרוצים ייעודיים בלבד".

וסטפילד היא חברה בריטית שנוסדה בשנת 1982, ומתמקדת בבניה ובפיתוח של מכוניות מירוץ. הווסטפילד מבוססת על המכונית האייקונית לוטוס 7. המכוניות שמשווקת החברה הן פתוחות, דו מושביות, בעלות מנוע קדמי מרכזי והנעה אחורית. מלבד יעקובסון, מי שאחראי על ווסטפילד ישראל הם ליאור לוי ולאון טאובס.

מי שירצה לנהוג במכונית, צריך על פי חוק רישיון ייעודי, ומי שאחראי על הרגולציה של מכוניות מירוץ הוא המשרד לתרבות והספורט, ולא משרד התחבורה. על מנת להוציא רישיון כזה צריך לקחת מדריך נהיגה ייעודי ולהיכנס לתחום לאט לאט. קורס נהיגה תיאורטי עורך יום אחד, ומחירו 600 שקלים. בארץ נהיגת מירוצים תחביבית היא תחום בראשיתו, ויש כיום יש 300-400 נהגים כאלה. יעקובסון בן ה-49 מתחרה כמעט 30 שנה, ולמד נהיגת מרוצים בחו"ל.

בישראל ישנם שלושה מסלולים ייעודיים, אחד בפצאל שבבקעת הירדן, השני במוטור סיטי בבאר שבע, והשלישי בערד. המסלולים בפצאל וערד הם ציבוריים, ועוד שהמסלול בבאר שבע הוא פרטי. יש מספר סוגי  מירוצים: תחרות על זמנים, טורינג קאר (מכונית נגד מכונית, ראש בראש) ומסלולי מדברי כמו ראלי פריז דקאר. כל המסלולים נפתחו רק בשנה שעברה. לפני כהן התחרו נהגי המירוצים באופן לא חוקי. עונת המרוצים מתחילה בספטמבר ומסתיימת במאי.

חברת וסטפילד בישראל השיקה שלושה דגמים: ה-1GP שעולה 220 אלף שקלים, עם 200 כ"ס, ה-2GP שעולה 195 אלף, עם 170 כ"ס, וה-3GP שמחירו עומד על 180 אלף שקלים, עם 150 כ"ס. כלי הרכב יכולים להגיע למהירות מקסימלית של מעל 200 קמ"ש, ולמהירות של 100 קמ"ש בפחות מ-5 שניות.

צריך רישיון ייעודי. וסטרפילד

עם הרכב מקבל הרוכש חליפת מירוצים, נעלי נהיגה וכפפות נהיגה שעולים כ-3,000 שקלים. ל-1GP יש את בולמי הזעזועים האיכותיים ביותר, כל הדגמים כוללים מנוע פורד ותיבת חמישה הילוכים.

הווסטפילד, אומר יעקובסון, אמנם נבנית בבריטניה, אבל דגמי ה-GP נבנו במיוחד לשוק הישראלי, בעיקר מערכת המנוע שמתאימה לאקלים בארץ. דגם ה-GP כולל אבזור אירודינמי, ומושביו נוחים מהדגמים האירופיים.

השארת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *