![]() |
| מסילה מאפשרת תנועה של מגן הפלדה באזור החלון |
בפעילות משותפת שוטרי של אגף התנועה ויחידת להב 433 נתפס הבוקר (4.12) רכב ממוגן, שאסור על פי החוק, בו התניידו על פי החשד העבריין עמיר מולנר וכמה מחבריו ואנשיו הקרובים. הרכב, המצוי בבעלות של פלסטיני המזוהה עם ארגונו של מולנר, נתפס ברמת גן בעת שנהג בו דרור מילשטיין, אחיו התאום של טל מילשטיין – שניהם מרמת גן וחברי ילדות של מולנר הנחשבים לחברי הנפש שלו עד היום. עבריין נוסף שהיה ברכב הוא אלי ראובן מרמת עמידר, אף הוא מזוהה עם ארגון מולנר.
הרכב בו מדובר נתפס כבר בשנת 2012 בעת שהגיע לישראל דרך נמל אשדוד. הרכב נבדק אז על ידי אנשים משטרה מיאל"כ ומשרד התחבורה. אנשים המזוהים עם מולנר, ביניהם עולים חדשים מצרפת, תושאלו אז בעניין ייבוא הרכב והרישוי, כולל חשדות לכל שאיש קש פלסטיני היה רשום כאיש קש אשר ייבא את הרכב לישראל.
לפי מידע שהיה בידי המשטרה, עבריין צרפתי מוכר הוא זה שהביא את הרכב למולנר, כמתנה על החברות ביניהם. לאחר חקירה של יאל"כ הרכב שוחרר מהמשטרה, ככל הנראה, בתנאים מסוימים שבשלב זה במשטרה לא מפרטים מה הם. במהלך השנה האחרונה שימש הרכב את מולנר בגלוי ואנשים המזוהים איתו נראו נוסעים. לפי דיווחים, הרכב עוכב לבדיקה ושוחרר לנסיעה מבלי שבוצעו מעצרים של נהגים או של בעלים לכל אורך התקופה הזאת, חרף הפעילות האינטנסיבית סביב מולנר ואנשיו.
בתוך כך נודע כי מי שייבא את הג'יפ על שמו הוא חבר פלסטיני של מולנר, שלאחר הבדיקה הראשונית בנמל טען כי הוא זקוק לג'יפ הממוגן לצורך תנועה בשטח הרשות הפלסטינית, שם יש אירועי ירי רבים. משטרת ישראל, בהסתמך על הוראות משרד הרישוי אשר אוסרות נסיעת כלי רכב ממוגנים בגלל עודף המשקל שפוגע בבטיחות הנהיגה, הורתה לבעלים הפלסטיני להסיר את המיגון הכבד. הג'יפ שוחרר בתנאים אלו ואכן המיגון הכבד הוסר ממנו, אבל תחתיו הותקן מיגון קל יותר במשקל. המיגון החדש מגן בעיקר באזור החלונות בדלתות הקדמיות, שם הותקנה מסילה מיוחדת שמאפשרת את הזזת פלטות המתכת לפי הצורך (ראו תמונה למעלה).
כאמור, בתקופה האחרונה הגיפ נבדק פעם או פעמיים נוספות אבל רק היום הוחלט לתפוס אותו ולהשבית אותו מפעילות. בסביבה של מולנר טוענים כי מדובר בצביעות של המשטרה, מצד אחד מזהירים אותו שהוא נתון לסכנה ויש חשש לחייו, מצד שני לא נותנים לו למגן את עצמו באמצעים סבירים יחסית שאין בהם עבירה על החוק.
![]() |
| מצלמה פנורמית שמתעדת כל מה שזז |
![]() |
| קלוז אפ על המסילה למניעת ירי לכיוון הראש |
|
מומחה, איש ימ"ר לשעבר: "גם הרכב הבא של מולנר יהיה ממוגן"
עו"ד עידן אלקלעי, מי שהיה בעברו איש חקירות פשיעה מאורגנת ביחידה המרכזית של תל אביב ומתמחה בדין הפלילי ודיני תעבורה, מתייחס לסוגיית החזקת כלי רכב ממוגנים על ידי עבריינים. מה מותר ומה אסור? מה קרה מאז שנאסר השימוש ברכבים ממוגנים? "בעקבות ההנחיה להוציא את הרכב הממוגנים מחוץ לחוק , באו העבריינים ואמרו: אנחנו בסכנת חיים אז מה אנחנו עושים? וכך כל אחד התחיל להמציא לעצמו פתרונות. אחד מהם היה במקום חלונות מזכוכית חלונות מפרספקס. אחת התכונות של פרספקס שהוא דומה לפלסטיק ולא מתנפץ לרסיסים ובגלל זה יש לו יכולת כלשהי לבלום קליע ואין בעיה חוקית איתו כיוון שאין לו משקל. עדיין העבריינים רוצים מיגון טוב יותר, מיגון של הדלתות, של הצמיגים ושל התא מטען. ואז צצו חברות שנותנות פתרונות פיראטיים בלתי חוקיים. בעבר גם נגנבו כלי רכב ממוגנים מקונסולים, מהצבא וכלי רכב אחרים שכבר מוגנו על פי חוק על מנת שישמשו את העבריינים". באיזו דרך הרכבים האלה מגיעים לישראל? מה התהליך שעובר רכב ממוגן שנתפס? איזה סוגי מיגון קיימים? כיצד המשטרה יכולה לתפוס רכבים כאלה? מה המטרה של תפיסת רכבים ממוגנים? אם זה פוגע להם בכיס, למה העבריינים בכל זאת מחזיקים רכבים ממוגנים? "ניסיונות החיסול הפכו להיות אלימים יותר ויותר אם זה מירי מקטנוע חולף או ממטען. ואז אותו עבריין שמרגיש מאוים הוא מבין שהוא חייב לנוע בכלי רכב ממוגן. יותר מזה , יתכן והוא לוקח במאזן השיקולים שלו את זה בחשבון שגם אם יחרימו לו את הרכב עוד חצי שנה, עד אז הוא מאובטח וממוגן – אז עדיף לי. כסף לא חסר להם. גם הרכב הבא של עמיר מולנר יהיה ממוגן כי אם הוא לא יהיה ממוגן הוא לא יצא מהבית".
|
![]() |
| מיגון וכיסוי הרמטי של החלונות |
|
| מבט אל תוך הרכב (צילומים: דוברות משטרת ישראל) |














