
בית המשפט לתעבורה מחוז מרכז הרשיע נהג משאית מערבל בטון בן 45 מהדרום/
התאונה אירעה ב־13 מרס 2024 בכביש 471, סמוך לצומת עם כביש 44, סמוך לעיר רמלה.
לפי כתב האישום המתוקן, שהוגש בסיום חקירה של בוחני בוחני מרחב שרון, הגבר נהג ברכב מערבל בטון בנתיב האמצעי, ובמהלך ניסיון לפנות ימינה הוא סטה במפתיע לנתיב הימני ופגע ברכב פרטי שנסע ממול.
כתוצאה מהתאונה, נהג הרכב הפרטי נחבל חבלה של ממש, שכללה מפרצת באבי העורקים הבטני, ונזקק לניתוח חירום.
התביעה ייחסה לנהג המשאית עבירות של נהיגה בחוסר זהירות, סטייה מנתיב והתנהגות שגרמה לנזק וחבלות.
במהלך הדיון הודתה התביעה, בתגובה לטיעוני ההגנה, כי לא ניתן לקבוע בוודאות את מנגנון התאונה.
התביעה, באמצעות יחידת תביעות תעבורה של מחוז מרכז, עמדה על כך שאמנם רמת החבלה בינונית אבל רמת חוסר הזהירות אינה נמוכה.
התביעה בקשה להטיל על הנאשם פסילה בפועל של לפחות 18 חודשים, קנס ופיצוי לנפגע.
הסנגור, עו"ד אברהם ג'אן, הדגיש כי מדובר בטעות אנוש של נהג משאית ללא עבר תעבורתי מכביד, אדם עובד לפרנסת משפחתו, תורם לקהילה ומסייע לנזקקים תחת עמותה שהקים.
הנאשם עצמו טען: "זה היה סוף היום, אני נוטל אחריות. הרישיון הוא כל עולמי".
לאחר עיון בנסיבות המקרה, קבעה השופטת שירי שפר כי הערך המוגן בעבירות שבהן הורשע הנאשם הוא שלמות הגוף ובטיחות הציבור.
"מדובר בפגיעה ברף הבינוני – הן מבחינת רמת חוסר הזהירות, והן מבחינת חומרת הפגיעה בנפגע העבירה", קבעה השופטת. "לא הוכח נזק מתמשך או קבוע, והמסמכים שהוצגו תומכים בכך שמדובר בניתוח ושחרור מהיר יחסית".
בעקבות הודאת הנאשם ונטילת האחריות, עברו התעבורתי הנקי בעשור האחרון, תרומתו לחברה ונסיבותיו האישיות, כולל היותו מפרנס עיקרי, החליטה השופטת לקבל את עמדת הסנגור ולמקם את העונש ברף התחתון של מתחם הענישה.
העונש נשגזר עליו הוא:
– פסילה בפועל של חמישה חודשים, מתוכם שלושה חודשים מוחלטים וחודשיים נוספים כפסילת נהיגה ברכב כבד בלבד.
– פיצוי לנפגע העבירה בגובה 3,000 ש"ח.
– פסילה על תנאי למשך ארבעה חודשים למשך שלוש שנים.
– התחייבות בסך 2,500 ש"ח להימנע מביצוע עבירות דומות במשך שנתיים.







