
חברת נתיבי איילון ביקשה להאריך ב-10 שנים את ההיתר הזמני שניתן לה בעבר, להשתמש בתא השטח שעליו פועל חלק ניכר ממסוף הכרמלית – חניון האוטובוסים הגדול ליד שוק הכרמל.
כך נודע ל"פוסטה".
כפי שפורסם ב"פוסטה", לעיריית תל אביב יש תוכניות פיתוח הרפתקניות על השטח, הוועדה המקומית כבר אשרה הקמת שכונת מגדלים בין רחובות הירקון והטיילת לבין מתחם השוק והחניון הענק.
לפיכך, הוועדה המחוזית במשרד הפנים של מחוז תל אביב דחתה פה אחד את הבקשה בנימוק שמדובר ב"תקופת זמן לא סבירה", והגבילה את המשך השימוש בחניון בשלוש שנים בלבד.
בנוסף, הוועדה הנחתה את נתיבי איילון להגיש תוכנית לחלופה תחבורתית בתוך שנה.
לפי תוכנית המתאר, השטח אמור לשמש "למבנים לצרכי ציבור".
השימוש בו כעת מוגדר כשימוש חורג – שאושר לפני כ-10 שנים לתקופה של חמש שנים עם אפשרות להארכה לחמש שנים נוספות אשר מומשה.
כעת ביקשה נתיבי איילון לקבל עשר שנים נוספות, ולאפשר לה לבצע שינוים גיאומטריים בקרקע, כדי לשפר את המסוף התחבורתי שמנקז אליו עשרות קווי אוטובוס מכל גוש דן.
לגבי החלופות העתידיות שנדרשו, בנתיבי איילון טוענים כי בנסיבות הנוכחיות לא מסתמנת חלופה כזאת, בעיקר בשל הפרויקטים הקשורים בנתיבי הרכבת הקלה. "לאור העבודות הנעשות ברחבי העיר וסגירת דרכים עבור עבודות הרכבת הקלה, לא ניתן לוותר על המסוף, שכן הוא מהווה עוגן מרכזי עבור התחבורה הציבורית בעיר", נכתב בבקשה להארכת השימוש החורג.
כאמור, הוועדה המחוזית אשר מודעת היטב לפרטי פרויקט הרכבת הקלה, דחתה את הבקשה.
"הארכת השימוש הזמני ב-10 שנים נוספות, בנוסף ל-10 השנים שהמסוף כבר פועל בשימוש זמני, מייצרת תקופת זמן לא סבירה של 20 שנה מיום אישורה של התוכנית".










