מכלאה לקורקינטים ואופניים חשמליים במסגרת המלחמה נגד הדו-גלגלי בת"א

שתף כתבה עם חברים

עיריית תל אביב-יפו מגבירה את המלחמה נגד נסיעה לא חוקית של קורקינטים ואופניים חשמליים במדרכה. בין היתר הוכפלו מספר הפקחים

מבצע אכיפת דו גלגלי בת"א (דוברות עיריית תל אביב)

עיריית תל אביב- יפו עולה שלב נוסף במלחמתה נגד רכיבה בלתי חוקית של רוכבי קורקינטים ואופניים חשמליים במדרכות, בשבילי הליכה להולכי רגל ובשבילי אופניים, בניגוד לחוק. החל מהשבוע הוכפלו מספר הפקחים האוכפים עבירות של רכיבה אסורה, תוך שילוב של סיירי הסיירת לביטחון עירוני שהוכשרו למשימה. האכיפה מתבצעת באמצעות חלוקת קנסות ותפיסת הכלים והחרמתם.

בסמכותה של העירייה לאכוף רכיבה אסורה על המדרכה והחל מלפני כחודשיים גם רכיבה אסורה בשבילי אופניים. כל אכיפה של רכיבה אסורה בכביש היא באחריות משטרת ישראל. הקנס על רכיבה על המדרכה עומד על כ-250 שקלים. בנוסף לכך, תשלום האגרה בעבור שחרור כלי שהוחרם עומד על 252.5 שקלים. יצוין כי שחרור כלים שהוחרמו מקטין (מתחת לגיל 16) יתאפשר על-ידי הורה הקטין בלבד וכי החזרת כלים שנתפסו תתאפשר רק יום למחרת תשלום האגרה.

בעירייה מספרים כי עליית המדרגה באכיפה החלה אתמול (יום ב' 7.11) ותימשך עד שניתן יהיה לראות שינוי בשטח. עוד אומרים בעירייה כי מתחילת האכיפה המוגברת, לפני כארבעה חודשים, נתפסו 1,091 כלים חשמליים וניתנו 16,250 דו"חות. כדי להעלות את המודעות לנושא, עיריית תל אביב- יפו תקים החל מהיום מתחם ייעודי בכיכר התרבות, בסמוך להבימה, שבו מתקן לאחסנה של הכלים החשמליים שייתפסו החל מהשבוע בעת ביצוע עבירות תעבורה. המתקן מוקם במקום מרכזי בעיר כדי להדגיש את פעילותה המשמעותית של העירייה ולייצר הרתעה.

בעירייה מצהירים כי צוותי האכיפה יפעלו במקומות שעלו כבעיתיים מתלונות של תושבים בהן יש עירוב של משתמשי דרך- הולכי רגל, קורקינטים ואופניים חשמליים. בנוסף לכך, מאמצי האכיפה ירוכזו בשעות הבוקר בסמוך למוסדות חינוך לשם שמירה תלמידי בית הספר והוריהם המגיעים למוסדות ולמניעת רכיבה אסורה של קטינים מתחת לגיל 16 או ללא אישור הכשרה. כזכור לצורך רכיבה על כלים חשמליים צריך או רישיון נהיגה או אישור מיוחד לכך למי שלא מחזיק ברישיון נהיגה.

מבצע אכיפת דו גלגלי בת"א (דוברות עיריית תל אביב)

כמו כן, ימשיכו להתבצע מבצעי אכיפה ממוקדים ביפו, בדגש על שדרות ירושלים בה אמור לעבור הקו האדום של הרכבת הקלה, בייחוד כעת, עם הסרת הגדרות ופתיחתן לציבור הרחב. זאת ועוד, העירייה תמשיך במאמצי האכיפה נגד רוכבי אופנועים הנוסעים במדרכות ובשבילי האופניים, ובחודשים האחרונים הוגשו יותר מ- 2500 דוחות לרוכבי אופנוע.

"אנחנו מקווים כי משרד התחבורה יקדם את בקשתנו להתקנת לוחית רישוי לדו גלגלי מנועי וכך נוכל לאכוף גם באמצעות כלים טכנולוגיים", ציינו בעירייה. "חשוב לציין, כי לא נצליח לעולם לאכוף בכל פינה בעיר, אבל נמשיך לעשות מאמצים כדי ליצור הרתעה גדולה יותר מול פורעי החוק".

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי: "אנחנו שמחים שהאופניים והקורקינטים הפכו לאלטרנטיבה אמתית לרכב הפרטי ולכלי תחבורה שמישים וזמינים, ושהשימוש בהם רק הולך וגדל. עם זאת, מדרכות העיר נועדו בראש ובראשונה להולכי ולהולכות הרגל והן אינן הפקר. לא ניתן להשלים עם תופעות של נסיעה פרועה ולא חוקית שמסכנת את הולכי הרגל ואת הרוכבים עצמם. הוריתי להכפיל את מספר הפקחים והסיירים שיאכפו רכיבה אסורה של קורקינטים ואופניים חשמליים ברחבי העיר וישימו דגש על מוקדים בהן החיכוך בין משתמשי הדרך מסוכן במיוחד. הביטחון של הולכי הרגל הוא במקום הראשון! ואנו לא נרפה עד שהביטחון האישי יוחזר לכל משתמשי בדרך".
סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו ומחזיקת תיק התחבורה, מיטל להבי: "העירייה ממשיכה לפתח תשתיות נפרדות ובטוחות לרכיבה ורציפות בשבילים, ובמקביל משתמשת ביתר עוצמה בכלים העומדים לרשותה לאכיפת עבירות תנועה במדרכות ובשבילים, כמו גם קוראת למשטרת ישראל להגביר גם היא את מאמצי האכיפה בכבישים".

השארת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *