מהיום: מענה מבצעי של מוקד 100 לכבדי השמיעה והחרשים

שתף כתבה עם חברים

המשטרה סיימה להטמיע מערכות טכנולוגיות לציבור האנשים עם מוגבלות במוקדי החירום הטלפוניים. יוכלו ליצור קשר במסרונים, פקס ודואר אלקטרוני

 moked 100

המשטרה סיימה בימים אלה את הטמעת המערכות הטכנולוגיות במוקד 100, המאפשרות נגישות ייחודית ראשונה מסוגה לציבור כבדי השמיעה והחרשים. ההטמעה התאפשרה בתום עבודת מטה ארוכת טווח לאורך חודשים, שנערכה במשטרה על מנת לשפר את השירות לאזרח והנגשתו לבעלי מוגבלויות על פי חוק סעיף 26 לתקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, הקובע חובת התאמות נגישות לאנשים עם מוגבלות במוקדי חירום טלפוניים.

בראש עבודת המטרה עמד סגן המפכ"ל, ניצב ניסים מור. תכליתה של העבודה היתה לייצר נגישות מקסימאלית ומענה מבצעי אפקטיבי של מוקד 100 לציבור כבדי השמיעה והחרשים, באמצעות מערכות מסרונים (SMS), פקס ודואר אלקטרוני.

מהמשטרה נמסר כי "במסגרת יישום החוק וההיערכות האופרטיבית, מוקדני 100 ומפקדי המוקדים קיבלו הכשרה ייחודית בדבר המערכות והצורך בהתכתבות בזמן אמת מול הפונה – בהיעדר יכולתו לתקשר מילולית עמו. כמו כן, בעת קבלת פניה במערכות אלה, מופעלת במוקד התראה קולית מוגברת למתן מענה מהיר ומותאם. בהכשרת המוקדנים, ניתן דגש לשילוב הייחודי של מענה בהתכתבות, תוך ביצוע תחקור ראשוני ומיצוי מידע בזמן אמת, סיווג מהות הפניה ודחיפותה, ובמקביל- שיגור ניידת (בעת הצורך) ושמירה על קשר רציף עם הפונה בהתכתבות – עד החיבור עם השוטרים בשטח".

"להדגיש", הוסיפו במשטרה, "כי דרכי ההתקשרות הנ"ל מיועדות לשימוש אוכלוסיית כבדי השמיעה והחרשים בלבד, ומשטרת ישראל רואה במהלך זה נדבך נוסף בשיפור השירות לאזרח וקידום יעדי הארגון למען ביטחונם האישי של כל אזרחי המדינה.

השארת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *