![]() |
חברת "נתי שירותי דרך" משיקה השבוע שירות חדש בשם "SOS ב-SMS", שיאפשר לציבור החירשים וכבדי שמיעה בארץ להזמין שירותי דרך וגרירה באמצעות שליחת מסרון (SMS) מהטלפון הסלולארי שברשותם. מהחברה נמסר, כי היא היחידה בתחום שירותי הדרך והגרירה שמאפשרת שירות ייחודי זה.
השירות נולד בעקבות פנייה של לקוח חרש עם סיפור אישי כואב: הלקוח תיאר את הקושי הרב בהזמנת שירותי דרך וגרירה, חוסר ההבנה והנכונות לסייע והתלות התמידית בעזרה מגורם שלישי. בחברה החליטו להרים את הכפפה ולראות כיצד להקל על מצוקת החרשים, ואף יצרו שיתוף פעולה עם אגודת החרשים בישראל (אח"א).
השירות החדש זמין מעתה לציבור החירשים וכבדי השמיעה בהרשמה באמצעות האינטרנט, בכל רחבי הארץ ו-24 שעות ביממה אונליין, בכל רחבי הארץ 24 שעות ביממה, והוא יעלה למצטפים אליו 300 שקלים לשנה.
להערכת יו"ר אגודת החרשים, בן ציון חן, בישראל כ-750 אלף חרשים וכבדי שמיעה, מתוכם כ-100 אלף נהגים. "יש חירשים רבים שאינם מדברים או קשה להבין אותם. אנחנו מתקשרים באמצעות סמסים או מייל. לכן אנחנו חייבים להיעזר באדם שומע שיתקשר עבורנו למוקד השירות. מעבר לקושי, יש פעמים רבות חוסר רצון במוקדים לעזור, לעיתים מנתקים לנו את השיחה, וזה מאד מתסכל" מסביר חן ומספר על חוויה אישית שלו, כאשר מצא עצמו תקוע עם רכבו בצד הכביש בשעה שתיים לפנות בוקר ולא רצה להעיר את בני משפחתו על מנת שיזעיקו עבורו שירותי דרך. ניסיון לפנות למוקד בעצמו לא צלח ולכן הוא המתין ברכבו עד לשעה 8:00 בבוקר, אז התקשר לבתו, שאינה כבדת שמיעה, והיא הזעיקה עבורו חברה לשירותי דרך. הגרר הגיע ב-10:30 בבוקר. "לשבת ברכב למעלה משמונה שעות בלילה, באמצע שום מקום, כשאף אחד לא יכול או רוצה לעזור, זו חוויה בהחלט לא נעימה ומתסכלת מאד", אומר חן.
נתי דייני, מנכ"ל החברה: "סיפורו של חן וסיפורים נוספים נגעו לליבי ומיד היה לי ברור שעם כל הטכנולוגיה שיש לנו כיום ושיפור השירותים הניתנים בכל הזירות בתחומי היום-יום, אין זה סביר שציבור כל כך גדול של נהגים לא יוכל לקבל שירות כל כך בסיסי. זיהינו תחום שלם שניתן וחשוב לערוך בו שינויים ואנו בהחלטמתעדים להרחיב ולהנגיש את השירותים בתחום הזה כגון סיוע בהתנהלות במקרה תביעה ועוד".



