עיריית ת"א לא תוותר על הרפורמה ותצמצם את אזורי-החניה מ-14 לתשעה

שתף כתבה עם חברים

ועדת הכלכלה בכנסת דחתה את יישום חוק החניות אבל הסכימה להחריג את תל אביב יפו ולא להתערב ברפורמה המקומית, לאחר שחולדאי התחייב לצמצם את אזורי החניה

כואב אבל פחות. גבי שמעיה, הפעילה החברתית שיר פפרברג ואורנה ברביבאי מנמקים נגד הרפורמה בוועדת הכלכלה בכנסת

ועדת הכלכלה של הכנסת הצביעה היום (ראשון) על דחיית חוק החניות לשנת 2027, אך לא תכפה על עיריית תל אביב יפו לדחות את הרפורמה שלה, שמבוססת למעשה על החוק שנדחה (29 דצמבר).

לעומת זאת, העירייה הסכימה לצמצם את מספר אזורי החניה מ-14 למספר שנע "בין שבעה לתשעה אזורים". כמו כן, העירייה התחייבה כי תקצה שעתיים חניה חינם בכל אזור לתושבי העיר, על מנת "להמתיק" את הגלולה המרה, נוכח מחאה הולכת וגואה של פעילים חברתיים ותושבים שהצטרפו אליהם.

כפי שפורסם באתר "פוסטה", יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ דוד ביטן, קיים הידברות מול בכירים בעירייה במטרה להגיע להסדר פשרה שהצדדים יוכלו לחיות אתו.
במקביל, ראש העירייה רון חולדאי העביר בשבוע שעבר חוק עזר עירוני משוכתב כדי לא להיות תלוי בכנסת. עם זאת, חולדאי הבין שלא יוכל "ללכת ראש בקיר" על החוק שלו, כיוון שיתכן ששרת התחבורה מירי רגב תוכל לטרפד לו אותו – וברור שהיא נתונה ללחצים מאסיביים בנושא.

במסגרת השיחות הסכימה העירייה "למתן" את הרפורמה, ובתמורה הוועדה החריגה היום את תל אביב מהחוק שנדחה בשנתיים. משמע: היא תוכל להוציא לפועל את הרפורמה, גם אם בקיצוץ כנפיים מסוים.

בקרב מתנגדי הרפורמה היתה אכזבה, אולם שם ביקשו להיצמד להיבט החיובי, ולהדגיש שישנן הישגים.
"ראש העיר והקואליציה החליטו להטיל על תושבי העיר הכי יקרה בארץ עוד מס של מאות ואלפי שקלים. לצערי לא הצלחנו לשנות את החוק ולא להחיל את זה על תל אביב, אבל היו לנו הישגים", אמרה חברת מועצת העירייה אורנה ברביבאי, שיחד עם חבר המועצה דודו לניאדו – היו שני הפוליטיקאים הבולטים שהובילו את המאבק.

הפעיל החברתי גבי שמעיה שהנהיג את המאבק ונחשב למתנגד הבוטה והחריף ביותר לחולדאי, אמר: "הצלחנו להשיג שעתיים חניה חינם בכל האזורים, ובנוסף הם (העירייה) חוזרים אחורה לתשעה ואולי אפילו שבעה אזורי חניה. לא נעצור ולא נפסיק לעמוד על המשמר, העירייה תיבחן אצלנו מידי יום במעשיה".

השארת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *