אובססיית האופניים של עירייית תל אביב מתגברת

שתף כתבה עם חברים

מאידך העירייה מקדמת מהלך של חניונים ציבוריים ופרטיים

שביל אופניים בתל אביב (צילום להמחשה: פלאש 90)

ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, התייחס בישיבת מועצת העיר תל אביב למדיניות "עיר ללא מכוניות" (23 נובמבר), ואמר כי רחובות נוספים אמורים להצטרף לרחוב בוגרשוב, שם החלו עבודות השדרוג שכוללות סלילת שביל אופניים, הרחבת מדרכות, צמתים חדשים, נתיב תחבורה ציבורית חדש ואפילו שינוי כיוון הנסיעה כך שהרחוב יהפוך חד סטרי. חולדאי אמר בישיבת המועצה כי רחוב זה הוא "רק ההתחלה", למרות החשש של חברי מועצה מכך שהעבודות יביאו להפחתה במספר מקומות החניה לכלי רכב פרטיים.

"לא רק בבוגרשוב ייסלל שביל אופניים", אמר חולדאי, "אנו פועלים לקידום החזון העירוני לרישות העיר בשבילי אופניים לטובת מעבר של תושבים לשימוש באופניים ככלי התניידות מרכזי".
ראש העיר הוסיף כי ישקיע יותר בתשתיות של הולכי רגל, שבילי אופניים ומתקני חניה לאופניים, כמובן על חשבון מקומות חניה ונתיבים לכלי רכב פרטיים, דבר שיגביר את מצוקת החניה וייצור פקקים: "המטרה היא הכפלת אורך שבילי האופניים ומספר המשתמשים בכלים אישיים תוך חמש שנים".

חולדאי ציין כי לצד הרחבת רשת שבילי האופניים יוקמו מתקני חניית אופניים בשטחים ציבוריים, גם על חשבון מקומות חניה ברחבי העיר וגם בחצרות פרטיות: "תוכנית 'עיר אופניים' נמצאת כרגע בהליך שיתוף ציבור מיוחד, הכולל מפה אינטראקטיבית להעברת הערות על רשת השבילים המוצעת. הציבור מוזמן להגיב על גבי המפה ולהשפיע על השבילים החדשים המתוכננים להיסלל בחמש השנים הבאות. עד כה התקבלו יותר מ-650 התייחסויות". המועד האחרון להגשת הסתייגות: ה-1 בדצמבר 2020.

בנוסף התגאה חולדאי בסלילת נתיבי תחבורה ציבורית (נת"צ) חדשים: "נתיב תחבורה ציבורית חדש נסלל ברחוב יגאל אלון. הנתיב יקצר משמעותית את זמן הנסיעה לנוסעי התחבורה הציבורית וישפר את אמינות זמני ההגעה. מדובר במהלך חשוב שכן זהו ציר מרכזי המשרת את אחד מאזורי התעסוקה הגדולים בישראל. לאורך הנת"צ הוצבו כמובן מצלמות אכיפה לשמירה על החוק".

ראש העיר רון חולדאי (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

חולדאי ניסה לאזן את דבריו בכך שאמר כי ייפתחו חניוני לילה נוספים. בעיקר בגלל שחברים רבים מקבוצת הפייסבוק "חניה ותחבורה לתל אביבים" עומדים להגיש בקרוב עתירה מנהלית, שבה יטענו כי לא להפחית את מקומות החניה עד שאין תחבורה ציבורית הולמת. "לצד חזון צמצום השימוש ברכב הפרטי, אנו מכירים גם באתגרי תקופת הביניים", אמר חולדאי, "לכן יצאנו בהסדר חדש שמטרתו להקל על התושבות והתושבים במציאת חניה בלילות ובסופי השבוע בסמיכות למקום מגוריהם. במסגרת ההסדר, בעלי תו חנייה בתוקף יוכלו לרכוש מנוי חודשי לשעות אחר הצהריים, הלילה וסופי השבוע, במחיר מוזל, באחד מ-29 החניונים הפרטיים ברחבי העיר. בין החניונים שהצטרפו למיזם הם חניון גרוזנברג, חניון בית פסגות, וחניון מגדל יבנה. בסך הכול יוצעו במסגרת הסדר זה כ-4,750 מקומות חניה ברחבי העיר".
חולדאי הדגיש כי נפתחו מספר חניונים במוסדות חינוך ברחבי העיר לחניה של תושבים ללא תשלום בשעות הלילה ובסופי שבוע: "עד כה נפתחו 13 חניונים והיד עוד נטויה", אמר.
בעקבות משבר הקורונה, חניון הבימה נותר ריק, ולכן הכריז חולדאי כי בצל משבר הקורונה, עד לחזרתם לפעילות של תיאטרון הבימה והיכל התרבות תתאפשר לתושבי האזור חניה ללא תשלום כבר מהשעה 19:00 בערב, במתכונת "חניון קרוב לבית".

השארת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *