המשטרה פרסמה הבוקר הודעה בה נכתב: "כחלק מההיערכות המבצעית של משטרת ישראל וגופי החירום לפתיחת הקו האדום של הרכבת הקלה, התקיים בשבוע שעבר תרגיל בתחנת ארלוזורוב, בהובלת מנהלת הרק"ל יחד עם מד"א ומאבטחי חברת נת"ע. במסגרת התרגיל התאמנו הכוחות בפינוי נפגעים מתוך התווך התת קרקעי" (25 יוני).
יש השואלים, האם תרגיל החירום שנערך בשבוע שעבר מבשר הלכה למעשה כי פתיחת הקו האדום של הרכבת הקלה קרוב מתמיד.
כזכור, פתיחת הקו נדחה מספר רב של פעמים. הקו היה אמור להיפתח בחודש נובמבר אשתקד, אבל גם מועד זה נדחה לאחר שחברת נת"ע דיווחה על תקלות חוזרות של מערכת בלימת הפתע בקו.
מועד נוסף שנקבע לחודש פברואר נדחה אף הוא, ולאחר מכן בנת"ע לא היו מוכנים להתחייב שוב על תאריך חדש. בסוף השבוע שעבר (22 יוני), ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג פרסם כי הקו האדום יתחיל לפעול במהלך חודש יולי. את הדברים הוא אמר לאחר פגישה שקיים עם מנכ"ל נת"ע חיים גליק ומנכ"ל חברת תבל שאמורה להפעיל את הקו האדום. הפגישה עסקה בנושא התיאומים האחרונים לקראת הפעלת הקו האדום.
דבריו של גרינברג עוררו זעם בנת"ע, שם דאגו לפרסם הודעה בה נכתב כך: "נת"ע מבקשת להבהיר, כי בניגוד לפרסומים, טרם נקבע תאריך פתיחה רשמי לקו האדום, וכי סוגיית אישור בטיחות ההפעלה עדיין נמצאת על הפרק. תאריך הפתיחה יקבע בתאום עם משרד התחבורה ולאחר קבלת כל האישורים הנדרשים. נת"ע עושה כל מאמץ אפשרי על מנת לזרז את הפתיחה".
תוואי הקו האדום אמור להיות באורך של כ-24 ק"מ, כאשר 12 ק"מ מהתוואי במנהרה. הקו אמור לכלול 34 תחנות, 10 מתוכן תת קרקעיות. כמו כן הקו אמור להתפרס על פני חמש ערים: בת-ים, תל-אביב, רמת-גן, בני-ברק, ופתח תקווה.
בנת"ע עדיין לא השיבו לפניית אתר "פוסטה" באשר לקשר בין התרגיל של המשטרה לפתיחה הצפויה של הקו האדום.






