
התאונה המחרידה לפני כשנתיים, שבה נהרג הילד יהודה אלפבוים בן השש מבית שמש קיבל בולטות רבה בתקשורת, לא רק בגלל הטרגדיה הכואבת והקשה, אלא גם בגלל סרטון מצמרר שפורסם, אשר תיעד את רגעיו האחרונים של הילד החייכן צועד לצד אביו רותם אפלבוים, צומת אחד לפני התאונה המחרידה. היום (שני, 16.12) בית המשפט לענייני תעבורה גזר תשעה חודשי מאסר על הנהג הדורס, דוד עמר (67), לאחר שהצדדים הגיעו להסדר טיעון אשר הוביל להגשת כתב אישום מתוקן.
התאונה התרחשה בתחילת ינואר 2018. עמר התחיל יום עבודה שגרתי כנהג אגד בקו 417 מבית שמש לירושלים. הוא הגיע לכיכר שחוצה את הרחובות נחל שורק ונחל הקישון בבית שמש, ועצר לפני מעבר חצייה. באותם רגעים רותם אפלבוים ובנו יהודה סיימו לחצות מעבר חצייה ראשון בכיכר, ובזמן שהתקדמו מטרים ספורים והחלו לחצות את מעבר החצייה השני, נהג האוטובוס השלים פנייה לרחוב נחל הקישון, מבלי שהוא הבחין בשניים ופגע בהם באמצעות דופן ימין קדמית של האוטובוס. כתוצאה מכך, האב ובנו יהודה נפלו מתחת לאוטובוס. יהודה ז"ל נדרס באמצעות הגלגל האחורי הימני של האוטובוס ולמרבה הצער נהרג במקום. האב נפצע ברגלו השמאלית.
הנאשם הודה כאמור בכתב האישום המתוקן. הפרקליטות הציגה בטיעונים לעונש עמדה ברורה כי עמר גרם למותו של המנוח, ועל כן ביקשה מבית המשפט להטיל עליו 12 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי, פסילה ממושכת, פסילה על תנאי ופיצוי משמעותי למשפחת המנוח ואביו. מנגד, סנגורו של הנאשם עו"ד אשר אקסלרד, טען כי מדובר בתאונה בלתי נמנעת, והסתמך על בוחן התנועה של המשטרה שהעיד בחקירה נגדית במהלך המשפט, כי יתכן והילד צעד לכיוון הכביש במהירות גבוהה.

בנוסף טען הסנגור כי לאביו של הילד יש אשם תורם לתאונה, שכן הוא לא בדק את מצב התנועה טרם החצייה. לטענת עו"ד אקסלרד, כפי שהנאשם יכול היה למנוע את התאונה, כך גם אביו של המנוח יכול היה להבחין באוטובוס ולבחור שלא לחצות. לטענתו יש לשקלל את רשלנותו התורמת ולכן ביקש להשית על הנאשם צו שירות לתועלת הציבור, פסילה קצרה, פסילה על תנאי וקנס. לחילופין ביקש הסנגור לאמץ את חוות הדעת של הממונה על עבודות השירות ולהשית על הנאשם מאסר קצר שירוצה בעבודות שירות.
השופטת שרית זוכוביצקי-אורי כתבה בגזר הדין כי מדובר בנאשם ללא עבר פלילי קודם, בעל רישיון נהיגה משנת 1969 שלחובתו 18 הרשעות תעבורה קודמות, האחרונה משנת 2014, בעבירה של עקיפה בצומת. יתר הרשעותיו מהשנים 1976-2004 ורובן בעבירות מסוג ברירת משפט. "הקטל בכבישי הארץ שהינו מכת מדינה מזה שנים רבות וחומרתה של עבירת גרם מוות ברשלנות הפוגעת בערך המקודש של קדושת החיים, הובילו את בתי המשפט פעם אחר פעם למסקנה כי הענישה המחייבת הינה מאסר בפועל מאחורי סורג ובריח", ציינה השופטת וגזרה על הנהג תשעה חודשי מאסר בפועל, שמונה חודשי מאסר על תנאי, שש שנות פסילת רישיון ופיצוי של 10,000 שקל למשפחת המנוח.
עו"ד אקסלרד אמר בתגובה: "אנחנו סבורים שהעונש חמור בהתחשב בנסיבות הספציפיות של המקרה הקונקרטי הזה, מאחר שלטעמנו התאונה היתה בלתי נמנעת או כמעט בלתי נמנעת והתנהגותו של הנהג נמצאת ברף הנמוך ביותר של הרשלנות. לכן בדעתנו להגיש ערעור לבית המשפט המחוזי על חומרת העונש".







