
כתב אישום שהוגש לבית המשפט לתעבורה במחוז מרכז נגד אלכסנדר לייבמן (44), נהג אוטובוס מחיפה, מייחס לו גרימת מוות ברשלנות של ארבעה אנשים, ונהיגה בקלות ראש.
כתב האישום הוגש על ידי עו"ד דוד ענבר מפרקליטות מחוז מרכז. מצוין בו כי לייבמן נהג באוטובוס קו 947 ב-22 בדצמבר מכיוון חיפה לירושלים. הוא החל בנהיגה מהתחנה המרכזית בחיפה סמוך ל-13:30, והתכוון להגיע לתחנה המרכזית בירושלים בתוך כשלוש שעות, על מנת להתחיל בנסיעה חזרה מירושלים לחיפה בשעה 17:35.
קו 947, ראוי לציין, הוא הוא קו מאסף מחיפה לירושלים ולא קו ישיר, ולכן הנסיעה בו עשויה לארוך זמן רב, במיוחד בזמן עומסי תנועה. נטען בכתב האישום כי לייבמן התעכב בנסיעה והגיע לתחנה המרכזית בירושלים רק בסמוך לשעה 18:10, באיחור של כ-35 דקות. אז נכנס עם האוטובוס לרציף הנוסעים, העלה נוסעים לאוטובוס ויצא מיד בנסיעה חזרה לכיוון חיפה. זאת, לאחר הפסקה של 10 דקות בלבד, בניגוד לתקנות התעבורה וחרף נהלי חברת "אגד", המחייבים הפסקה בת חצי שעה לאחר ארבע שעות נהיגה. עוד נטען, כי לייבמן ביצע את הנסיעה למרות שלא אכל ולא שתה באופן סדיר במהלך היום.
מכתב האישום עולה, כי ביציאה מירושלים התעכבה הנסיעה בכ-40 דקות, בשל עומסי תנועה. סמוך לשעה 19:30, במהלך נסיעה בכביש 40, הנאשם התקרב לצומת T מרומזר, כשהוא בנתיב הימני ביותר, ובעודו מתקרב לצומת סטה לנתיב הנסיעה השמאלי ביותר, וממנו התחיל לסטות לנתיב הימני ביותר, תוך כדי חציית הצומת. מיד לאחר מכן המשיך לסטות ימינה, איבד שליטה, עבר את השול הימני, עלה על המדרכה מצד ימין של הכביש, ופגע עם האוטובוס בחלקו הקדמי בתחנת אוטובוס.

הפרקליטות מציינת כי כתוצאה מהתאונה חדר גג הבטון של תחנת האוטובוס לחלקו הקדמי של האוטובוס, ופגע בנוסעים שישבו בשורות הראשונות. כתוצאה מהתאונה נהרגו כאמור ארבעה נוסעים: ורוניקה פיליפ, היילי ויינברג, יוסף קהלני וברטה שוורץ ז"ל. כמו כן, 10 נוסעים נפצעו בדרגות פציעה שונות. הפרקליטות מוסיפה וטוענת כי הנהג "לא בלם בזמן ולא מנע את פגיעת האוטובוס בתחנת האוטובוס. לא נהג כפי שנהג אוטובוס מן הישוב היה נוהג בנסיבות העניין".
בהמשך לכתב האישום הוגשה בקשה לפסילת רישיונו של לייבמן עד תום ההליכים. בבקשה נאמר כי בין הראיות צילומי אבטחה המתעדים את התאונה, ובדיקת תקינות האוטובוס המלמדת על היעדר כשל מכאני. כמו כן ניתן ללמוד מהבקשה כי הנאשם טען בחקירתו שאינו זוכר את רגעי התאונה. לדבריו, כנראה התעלף ברגעים הסמוכים לקרות התאונה. זאת ועוד, הנאשם הודה בחקירתו כי לא שתה ולא אכל, אך לדבריו לא היה עייף.
לייבמן מחזיק ברישיון נהיגה משנת 1995, ולחובתו 13 הרשעות קודמות, בין היתר בשתי עבירות של שימוש בטלפון נייד בזמן נסיעה. לאתר "פוסטה" נודע כי ישנם חשודים נוספים בפרשה, גורמים מחברת אגד, שעדיין נשקלים הצעדים המשפטיים כנגדם. בחברת אגד בחרו שלא להגיב. את תגובת סנגורו של הנאשם, עו"ד רענן בר און, לא ניתן היה להשיג







