
"המהפכה בשוק המכוניות המשומשות יוצאת לדרך". כך אומרים במשרד התחבורה לקראת יום ראשון (1 נובמבר), אז יתבקשו מוכר וקונה של רכב משומש, לדווח במעמד העברת הבעלות בדואר או באינטרנט על מחיר העסקה ועל הקילומטראז' (נסועה) העדכני של הרכב.
ממשרד התחבורה נמסר כי המעורבים בעסקאות מסוג זה לא יחויבו לדווח אלא רק יתבקשו לעשות זאת, וכי המידע שיישאר אנונימי, לא יועבר לאף גורם חיצוני וישמש אך ורק להקמת מחירון שיתופי ללא תשלום, וללא זיהוי עם רכב או עסקה ספציפית.
את השקת המחירון יזמה שרת התחבורה מירי רגב, בנימוק ש"לציבור הישראלי מגיע מחירון מהימן, המציג מחיר ריאלי של הרכב ואשר מייצג את האינטרסים של האזרח ולא של גורמים בעלי עניין כמו חברות הביטוח וחברות הליסינג".
לאחר תקופת הקמה של איסוף נתוני עסקאות יושק מחירון שיתופי חדש אשר יהיה זמין לציבור ללא תשלום באתר משרד התחבורה. המחירון יציג מחיר ממוצע של כל העסקאות שבוצעו במהלך החודש הקודם לגבי הדגם המבוקש. "עם השקת המחירון יוכל הציבור לקנות רכב משומש במחיר ריאלי ובשוויו האמיתי, זאת במסגרת מדיניות משרד התחבורה להגברת השקיפות לציבור הרחב", נמסר ממשרד התחבורה, "כל מי שקנה פעם רכב משומש מכיר את ההתלבטות: מה בעצם המחיר האמיתי של הרכב? האם מחיר המחירון הוא המחיר הנכון? המחירון השיתופי ישים סוף לשאלות אלה ויאפשר לצרכן לקבל החלטה המבוססת על נתוני אמת".

מנתוני של משרד התחבורה עולה כי בישראל מתבצעות מדי שנה למעלה מ-800 אלף עסקאות למכירת רכב משומש. רכישת רכב היא ההוצאה השנייה בגובהה במשקי הבית בישראל, אחרי רכישת דירה. "קבלת מידע מדויק, מעודכן ונגיש על מחירו הריאלי של הרכב, היא לפיכך יעד צרכני משמעותי, שיתרום לשוק רכב אמין, הוגן ומשתלם יותר לצרכן".
במשרד התחבורה אומרים כי "כיום, מחירי הרכב המשומש בישראל נקבעים באופן כמעט בלעדי על ידי מחירון אחד (הכוונה למחירון לוי יצחק, ד.א), שלא תמיד מייצג את המחיר המשולם בפועל. כדי לשנות מצב זה מהיסוד, יזמה השרה רגב מהפך בשוק מחירוני הרכב: מאגר המבוסס על נתוני אמת מעודכנים, שעשוי לתרום גם להוזלת פרמיות הביטוח, המתומחרות כיום על סמך מחירון פרטי שאינו מייצג נאמנה את מחיר השוק".






לבדוק מי לחש לאוזנה של מרים בנושא