
עיריית חולון הקצתה שישה מקומות חניה בשלושה רחובות שונים לרכבים שיתופיים, במסגרת פיילוט חדש שאותו הוביל ראש העירייה מוטי ששון. אלא שבעקבות פניות תושבים ומחאות ברשתות החברתיות על מצוקת חניה בעיר, ששון החליט להקפיא את הפרויקט. שלטי החניה של הרכב השיתופי יוסרו על ידי העירייה.
תחילה הודיעה העירייה כי במסגרת השלב הראשון בפרויקט הוקצו מקומות חניה לרכבים ברחובות דגניה, שנקר ושדרות משה שרת (ליד גן סיפור). הוחלט כי בסיום פיילוט של שלושה חודשים תחליט העירייה, בהתאם לביקוש, האם להמשיך בפרויקט או לבטלו.
אלא שחברים מהאופוזיציה במועצת העיר הביעו מחאה נגד הפרויקט. בדף הפייסבוק של "צעירים חולון" נכתב: "תושבי חולון קמו הבוקר לחניות ירוקות בשטח ציבורי שנלקחו לטובת פרויקט עלום של 'רכב שיתופי'. פרויקט הרכב השיתופי לא הובא לאישור המועצה, החוזה עם הקבלן של הרכב השיתופי טרם נחשף לציבור וגם לא ברור באיזו סמכות הוצבו שלטי ה'אין חנייה', כשלא הובא כל שינוי חוק העזר העירוני לאישור מועצת העיר".
פרויקט אוטו-תל בתל אביב עורר ביקורת רבה בקרב תושבים, בנימוק שתל אביב סובלת ממצוקת חניה, והפרויקט גוזל מהתושבים מאות מקומות חניה נוספים. זאת בנוסף לשבילי אופניים וסימון מדרכות באדום-לבן. סגן ראש העיר, אסף הראל, הבטיח לבוחריו כי לאחר שייבחר יבטל את המיזם וכך גם חברות המועצה מיטל להבי וציפי ברנד, אך לאחר הבחירות הם חברו לקואליציה בראשות ראש העיר רון חולדאי וחזרו בהם.
בחולון, סיעת הצעירים התייחסה גם למה שקורה בתל אביב: "כמו במקרים רבים לפני, ראש העיר פועל כראות עיניו בלי לשאול האם הפרויקט הזה רלוונטי ורצוי בכלל בקרב תושבי חולון, ומנחית עליהם החלטות עם עלות תקציבית לא מבוטלת, והכי הזוי שללא כל שקיפות! הידעתם שתל אביב מממנת כל שנה את פרויקט אותוטל ההפסדי בעשרות מיליוני שקלים מהכיס של התושבים. מוטי, להקצות חניה לבעלי העסקים שיוכלו להתרחב עם השולחנות בתקופת הקורונה ולמשוך לקוחות אתה לא מוכן, אבל לגזול שטח ציבורי למען חברה פרטית כן. אתה פועל בכלל למען תושבי חולון?".
חבר הסיעה, שחר האס, אמר לאתר "פוסטה" לפני ההחלטה על ביטול הפרויקט: "אנשים קמו בבוקר וראו חניה ירוק לבן שבה אסור לרכב פרטי להחנות. בחרו בחברה שמבצעת האת הפרויקט השיתופי ללא מכרז".

בעיריית חולון דחו את טענות חברי המועצה. ראש העיר מוטי ששון אמר (28 יולי): "אנו שואפים לאפשר למשפחות בעיר לוותר על כלי רכב אחד לפחות, הודות לשימוש באמצעי תחבורה שיתופיים. השירות יאפשר לנהגים צעירים ולחיילים להתנייד בקלות ובנוחות בסופי השבוע, וכן יאפשר לתושבי העיר להסתייע ברכב שיתופי בעת הצורך, ממש ליד הבית".
"נכון לעכשיו מדובר בשישה מקומות חניה, שלא ישתנו בשלושה חודשים הקרובים. החניה מותרת לכל רכב שיתופי החל מקאר טו גו (CAR TO GO) ועד לאוטו-תל", אמר ל"פוסטה" גורם בעירייה, שהדגיש כי נושא הקצאת מקומות חניה לרכב שיתופי מצריך את אישור הוועדה לתמרור ולא את אישור חברי המועצה. ואולם, כאמור, ששון החליט לבטל את הפרויקט







