נחתם הסכם בין הנהלת רכבת ישראל לוועד העובדים וההסתדרות

שתף כתבה עם חברים

3,700 עובדים יקבלו תוספת שכר רוחבית של 5.25 אחוז והבטחה לאי פיטורים עד 2039. שרת התחבורה מירי רגב הודיעה שלא תתמוך ביוזמה של יו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן, לצמצום זכות השביתה

מימין לשמאל: גילה אדרעי, ארנון בר דוד, מירי רגב ומשה שמעוני (צילומים: דוברות ההסתדרות)

לאחר מאמץ מרוכז נחתם היום הסכם רפורמה בין הנהלת רכבת ישראל לוועד העובדים וההסתדרות, במעמד שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב, יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, מנכ"ל רכבת ישראל ויו"ר ועד עובדי הרכבת.
בקרב השרה רגב ובהסתדרות מדגישים כי למרות שהחתימה של ההסכם ארכה מספר דקות, היא "מזקקת שנים של עבודה, מחלוקות, חילוקי דעות וסכסוכים".

בתחילת טקס החתימה התייחס יו"ר ההסתדרות ליוזמת החקיקה של יו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתות) לצמצום זכות השביתה: "אני רוצה להרגיע את ועדי העובדים. הניסיונות שעולים בכנסת ישראל הם ניסיונות סרק. במהלך כמה שנים הצלחנו להוריד אותם. אין סיכוי שהחוקים הללו יעברו. תמיד יש ח״כ כזה או אחר שמנסה להעביר חוק (דומה)… ההסתדרות תמשיך לחתום על ההסכמים ולקדם את המשק ואת העובדים. אני עוסק בקידום עובדים. אנחנו מנסים כל הזמן לקדם את העובדים, אני רוצה שינוי ברכבת ישראל. ההסכם מנקה את כל העבר… צריך לטפל בנהגי התחבורה הציבורית ולקדם את השכר".

השרה רגב אמרה בהמשך לדברים: "אני רוצה להעביר מסר הרגעה. ממשלת ישראל בראשות נתניהו לא תפגע בעובדים. לא יעבור שום חוק. העובדים הם הפתרון ולא הבעיה. צריך להעביר תחרות חופשית אבל מנגד להגן על העובדים. העובדים הם מנוע הצמיחה של המשק… ההסכם ההיסטורי הזה הוא בשורה גדולה לציבור הישראלי שמאס בפקקים ורוצה להגיע לכל מקום… עם חזרתי למשרד הנחתי את יו"ר הדירקטוריון והנהלת הרכבת לעשות הכול על מנת לסיים כבר את ההליך הארוך והמייגע של חתימת ההסכם ההיסטורי הזה. ואני בהחלט נרגשת ומברכת על מעמד זה".

יו"ר ועד עובדי הרכבת, גילה אדרעי, אמרה: "זה יום משמח ומרגש. עובדי רכבת ישראל חיכו לזה ארבע שנים. ההסכם מכבד את כל עובדי הרכבת. חיזקנו את האוכלוסיות החלשות ועד 2029 אף עובד לא יפוטר. זה יום חדש כי תהיה רגיעה ברכבת. הרכבת היא הפיתרון להסעת המונים. הרכבת יכולה להעמיס אלף איש ונותנת שיוויון הזדמנויות לאלו שגרים בפריפריה ובאים למרכז".
בתגובה לשאלת אתר "פוסטה" האם השרה רגב תצביע נגד היוזמה של ח"כ רוטמן, השיבה השרה: "אני מקווה שהחוק לא יעבור. ראש הממשלה נתניהו לא יפעל נגד העובדים. לחבר כנסת יש זכות לנסות ולהעביר חקיקה פרטית אבל אנחנו לא נתמוך בזה".

ראוי לציין כי בין היעדים הכלולים בתוכניות הפיתוח לשנים הקרובות השלמת המסילה המזרחית בקטע שבין חדרה ללוד, סלילת המסילה הרביעית בתוואי איילון, והשלמת פרויקט החישמול בכל רשת המסילות הקיימת.
כמו כן צפויים להיות משודרגים מערכות האיתות והבטיחות, במטרה לאפשר נסיעה מהירה יותר ובתדירות גבוהה יותר. תוכנית הפיתוח כוללת יעדים נוספים ובהם הכפלת מסילת החוף בין חיפה לתל אביב, הארכת הקו המהיר למרכז העיר ירושלים והעיר העתיקה, מסילת מנשה ומסילת שורק, והרחבת רשת הובלת המטענים.

ההסכם הקיבוצי כולל תוספת שכר רוחבית של 5.25 אחוז לכ-3,700 עובדים ואחוז נוסף לאוכלוסיות שונות בקרבם, נוסף על מנגנון לביטחון תעסוקתי עד 2039 והסדרה של שורת נושאים נוספים. ו-1% נוסף לאוכלוסיות עובדים שונות העובדים.

השארת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *