רפורמת החניה בת"א: ח"כ ביטן מנסה להשיג פשרה עם בכירים בעירייה

שתף כתבה עם חברים

בניגוד לתחזיות, ועדת הכלכלה לא הצביעה נגד חוק ההסדרים, לאחר שהתברר שמשרדי הממשלה אינם מתכוונים לוותר עליו. האם בעירייה יסכימו לצמצם את מספר האזורים?

דוד ביטן
בסוף זה יסתדר? דוד ביטן (במרכז) באחת מישיבות ועדת הכלכלה

רפורמת החניה בתל אביב ממשיכה לעבור מהמורות ושינויים, כשבימים האחרונים כמעט כל הזמן קורה משהו.
ביום שני העביר ראש העירייה רון חולדאי במועצת העירייה חוק עזר חלופי, שנועד להיערך למצב שבו ועדת הכלכלה בכנסת תפסול את חוק ההסדרים שעל בסיסו קמה הרפורמה, וגם חוקק חוק העזר הראשון – שאותו החליט חולדאי להחליף, כדי להיערך מבעוד מועד (23 דצמבר).

אלא שהיום (רביעי) התכנסה ועדת הכלכלה ואז התברר שנציגי משרדי הממשלה מתנגדים לגניזת החוק: הם רוצים ליישם אותו (25 דצמבר). בחלוף שלוש שעות של דיון – הוחלט לא לקיים הצבעה.
לאתר "פוסטה" נודע כי יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ דוד ביטן, מנהל שיחות עם בכירים בעיריית תל אביב במטרה להשיג פשרה שבמסגרתה העירייה תמתן את חוק העזר החדש, ואולי תצמצם או תגביל את מספר האזורים שנקבעו – 14 כזכור, במקום 7 היום.

גורמים המכירים את המגעים טוענים שהפשרה מתהווה, אולם לפי שעה לא נמסר על שינוי באופן רשמי. לכולם ברור שהנושא מורכב, ויתכנו גם פניות לערכאות משפטיות, ולכן הסיכוי לפשרה נראה סביר כרגע: "בעירייה מבינים שהם לא יוכלו לעשות מה שתוכנן, אבל הם גם לא מוכנים לוותר על הרפורמה לגמרי", אומר גורם בעירייה.

בתוך כך, תושבים רבים החלו לתהות מה יעלה בגורל השלטים שכבר הוצבו, ומתבססים על חוק העזר הקודם. אם מספר האזורים אכן יצומצם, העירייה תצטרך להציב שילוט חדש, וזה כמובן יעלה כסף – מכספי משלם המיסים.

השארת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *