
אתמול דיווחו מד"א והמשטרה על אחת מתאונות הדרכים הקשות ביותר בשנה האחרונה (29 ספטמבר). התאונה אירעה בכביש 89 סמוך לחורפיש שבצפון, נהג אוטובוס סטה ממסלולו והתהפך. חמישה נהרגו.
בתאונה היו מעורבים שלושה רכבים פרטיים, ביניהם מונית בה נסעו מורן בן אלי (35) ממעלות תרשיחא, וילדיה דקל (15), ליאם (12) ואנאל (5). האם ושלושת ילדיה נהרגו, אבי המשפחה נפצע באורח קשה. עשרות פצועים מהאוטובוס פונו לבתי החולים.
ההרוג החמישי בתאונה הוא נהג האוטובוס אשר בסון (76) מקרית ים, שהסיע חניכים של תנועת הנוער "בני עקיבא" אשר שבו מטיול. בכלי התקשורת פורסם כי הנהג בסון הועסק כנהג אוטובוס למרות שספג בעבר כ-50 הרשעות בעבירות תעבורה.
מחקירת המשטרה ברור בשלב זה כי בסון נהג באוטובוס מצפון לדרום, סטה מנתיב הנסיעה, התנגש במונית שבה נסעו בני משפחת בן אלי וברכב נוסף, ואז התהפך. כרגע עוסקים חוקרי התאונה בניסיון לקבוע מה גרם לסטייה ולאובדן השליטה, בעיקר באמצעות חקירת החלקים המכניים באוטובוס, וגביית עומק של עדויות ראייה לתאונה, מנההגים ובני נוער אשר היו באוטובוס שהתהפך.
נשאלת השאלה, כיצד התאפשרה העסקתו של נהג אוטובוס בן 76, למרות הרשעותיו הקודמות בתחום התעבורה.
בדיקת אתר "פוסטה" מעלה בין היתר, כי בפברואר 2016 נתפס בסון נוסע באוטובוס באור אדום. הוא טען תחילה כי נסע בעת שהאור ברמזור היה צהוב: "הגעתי מכיוון תל אביב. התחלתי לעלות בגשר. היה מותר בהתחלה לנסוע במהירות של 100 קמ"ש. נסעתי ואני מצפה שהרמזור הראשון שיהיה, שהירוק יהבהב ויזהיר אותי. אבל לא. באים מירוק ישר לכתום". לאחר מכן, במהלך המשפט, שינה בסון את גרסתו והודה במיוחס לו. שופט בית המשפט לתעבורה בחיפה, גיל קרזבום, גזר עליו 1,000 שקל קנס.
בספטמבר 2016 נתפס בסון כשהוא נוהג ברכב למרות שרישיון הנהיגה שלו פקע בסוף אוגוסט 2015. השופט קרזבום הסתפק בזמנו בגזר דין קל לנהג: קנס של 800 שקל בארבעה תשלומים.
זה לא היה הקנס הראשון שספג בסון. שש שנים קודם לכן, בשנת 2010, הוא הורשע בכך שנסע אחורה עם אוטובוס ובכך סיכן מדריך בקבוצת מטיילים. לאחר שהודה במיוחס לו, בית המשפט לתעבורה בצפון גזר עליו קנס של 210 שקל.

באפריל 2017 נתפס בסון נוהג באוטובוס מבלי שחגר חגורת בטיחות. 10 חודשים אחר כך, בפברואר 2018, הוא טען בפני השופט ארנון איתן מבית המשפט לתעבורה בירושלים: "אני ביקשתי סליחה על משהו שלא עשיתי. אני לא אמרתי שאני פטור מחגורת בטיחות וחתמתי כי אני חותם על כל הדוחות. אם זה היה נכון לא הייתי בא. אני חגרתי חגורה ואני עומד על זה. אני לא רוצה להגיע לדיון נוסף ביום נוסף, ולכן אני מבקש להודות". העונש הפעם: קנס של 250 שקל.
בעקבות התאונה והמידע על הרשעותיו הקודמות בתחום התעבורה, היה גם מי שמתח ביקורת על כך שחברת הסעות מעסיקה נהג אוטובוס בגיל כה מבוגר. זוהי שאלה שיש להפנות לחברה שהעסיקה את בסון – "א. קרן פסגות", המשמשת להסעות, שמירה, ניקיון והחזקה. החברה, שמשרדיה מצויים בקרית אתא פועלת משנת 2001. מנהלה הנוכחי ואחד מבעליה הוא יעקב איינהורן.

בניסיון לבדוק את נושא העסקתו של בסון, למרות הרשעותיו הקודמות וגילו המבוגר, בדיקת אתר "פוסטה" העלתה כי מדובר בחברה נגדה הוגשו לבתי הדין לעבודה מספר תביעות על הפרת זכויות סוציאליות של עובדים.
כך למשל, בחודש מרס 2019 תבע את החברה א"ס, שטען כי לא קיבל שכר על שעות נוספות, הפרשי הפקדות לפנסיה, הפרשי שכר, פדיון חופשה, פיצויי פיטורין, פיצוי בגין הפרת חוק הגנת השכר ופיצוי בגין קיום חוזה עבודה בחוסר תום לב. בפסק דין חלקי שהתקבל (המשפט עדיין מתנהל לחישוב כל הפיצויים), נקבע כי התובע יקבל כ-10,000 שקל. עם זאת, בית הדין לעבודה בחיפה קבע כי על התובע לשלם 2,500 שקל הוצאות משפט.
בפסק דין אחר שניתן בפברואר 2103, חויבה החברה לשלם לעובד אחר דמי הבראה, בעוד שתביעתו לפדיון ימי חופשה נדחתה מטעמי התיישנות.
את תגובת א. קרן פסגות לא ניתן היה להשיג.






95 אחוז מחברות ההסעות והאוטובוסים בישראל הבעלים והמנהלים הם שרמוטות בני זונות
ומבחינתם כל מי שעובד אצלם הוא סמרטוט רצפה, לא פחות!.
זאת ועוד 95 אחוז מההסעות עובדים רק מפוצל שזה הלכה למעשה
מעשה סדום בנהג יום ביומו
חודש בחודשו שנתון בשנתו.
בחיית ראבק תחקיר עלק.הבן אדם היה נהג מקצועי לכן סביר להניח שיהיו לו אי אלו עברות תנועה אולם שום עברה לא חמורה וחב׳ ההסעות צריכה לקבל פרס על שילוב מבוגרים בעבודה ולא לגנאי הפתטי והמתחסד שלכם!!
נסיון תגובה