חשד: גנב כרטיסי-אשראי ומסמכים מזהים מתיבות-דואר ועקץ לקוחות בנק במיליון שקל

שתף כתבה עם חברים

בחיפוש בבית החשוד נתפסו עשרות כרטיסי חיוב, תעודות זהות, רשיונות נהיגה וכרטיסי סים שאסף. אלו שימשו אותו לפי החשד להתחזות ללקוחות בבנקים ובחברות הסלולר, לשנות פרטיהם ולהשתלט על חשבונות

video
play-sharp-fill
בסרטון: החיפוש בבית החשוד

חוקרי ההונאה ביחידה המרכזית במשטרת מחוז ירושלים עצרו חשוד בגניבת כרטיסי אשראי ובעוקץ לקוחות בנק, בסכום של כמיליון שקל.

במשטרה התקבלה תלונה מבנק שעשרות מלקוחותיו נפלו קורבן למעשי עוקץ ומרמה. מחקירת המקרים עולה חשד כי יוסף מנחם (37) מחולון נהג לגנוב מתיבות דואר של בניינים ברחבי הארץ, וכך הגיעו לידיו כרטיסי אשראי ומסמכים עם פרטים מזהים.
לפי החשד, מנחם הפעיל את הכרטיסים מול חברות האשראי תוך התחזות לבעליהם, וביצע באמצעותם משיכות ועסקאות.

לפי חוקרי ההונאה, מנחם נהג לכאורה להתקשר לבנק ולחברת האשראי של הלקוח ממנו גנב את הכרטיס, וביקש בשם הקורבן לעדכן את מספר הטלפון. כך נהג לכאורה לשחזר ולהחליף קוד, תוך שביצע העברות בנקאיות רבות ומשיכות כספים על פי החשד מאותם חשבונות.
עוד עלה מהחקירה, כי החשוד נהג ליצור קשר טלפוני גם עם חברות התקשורת של בעלי הכרטיסים, וביקש לבצע ניוד של קו הטלפון תוך התחזות אליהם. באופן זה הצליח להשתלט על כרטיס הסים, ביצע מעשי הונאה נוספים לפי החשד והנפיק לעצמו קוד משיכה מחשבון הבנק.

בחיפוש שערכו בלשי הימ"ר בבית החשוד נתפסו על ידם עשרות כרטיסי אשראי, תעודות זהות, תווי נכה, רישיונות נהיגה ועוד – שאסף מתיבות דואר לפי החשד ושימשו אותו בהונאותיו.

החשוד, המיוצג על ידי עו"ד רוית מוחבר, קשר עצמו לעבירות וטען כי נסחט או שודל לביצוע ההונאות על ידי אישה אחרת. חוקרי המשטרה אומרים מנגד, כי החשוד ניסה להפעיל את אותה עדה, שנחקרה ושוחררה.

ביום שישי יוגש נגד החשוד כתב אישום על ידי יחידת התביעות המשטרתית במחוז ירושלים.
במשטרה מדגישים: "אסור בשום אופן להשאיר מסמכים מזהים או כרטיסי חיוב בתיבת הדואר. במידה ואתם אמורים לקבל כרטיס חיוב באמצעות הדואר, יש להקפיד ולבדוק בתיבה בתדירות גבוהה, להקפיד לנעול אותה ולוודא שאינה שקופה. בנוסף, אין להעביר נתונים אישיים לאדם לא מוכר, לא מאומת ולא מוסמך, גם לאדם שיוצר קשר טלפוני ומבקש לקבל כסף, אשראי או פרטים אישיים רגישים אחרים. ככל שעולה איזשהו ספק בפנייה שכזו, או במקרה שקבלת כרטיס חיוב באמצעות הדואר מתעכבת, או במקרה שהקו הסלולרי לא פעיל, יש ליצור קשר בהקדם עם חברת הסלולר או ליצור קשר יזום עם הבנק/חברת האשראי במספר טלפון של שירות לקוחות מוכר, מאומת וידוע. במידה ועולה חשד לניסיון הונאה, חשוב לפנות למשטרה ולדווח על כך בהקדם".

השארת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *