פוסטה כחול לבן – אושרה להפקדה תוכנית פינוי בינוי בגבעתיים

שתף כתבה עם חברים

במסגרת הפרויקט ייבנו הפרויקט 5,933 דירות חדשות, במקומן של 3,047 דירות קיימות. כמו בתל אביב, גם כאן זה עלול לגרום למצוקת חניה ופקקים

רחוב בשכונת רמב"ם לפני (משמאל) ואחרי

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה אישרה פרויקט בינוי בשכונת גבעת רמב"ם בגבעתיים (22 ספטמבר). במסגרת הפרויקט ייבנו הפרויקט 5,933 דירות חדשות, במקומן של 3,047 דירות קיימות.
התוכנית הינה חלק ממהלך רחב לניהול ההתחדשות העירונית וההיערכות לעתיד גבעתיים כולה, המובל על ידי תוכנית מתאר לעיר, כאשר שנת היעד היא 2040. בהודעה שהוציאה עיריית גבעתיים נכתב כי "התוכנית מאפשרת התחדשות בלב השכונה במגרש בודד בחיזוק ועיבוי או בהריסה ובנייה או בחבירה של שני מגרשים, תוך שמירה על מרקם השכונה הקיים ובנייה בגובה של 4.5-10 קומות".

לטענת העירייה, ההתחדשות בלב השכונה מתווה תחליף לתמ"א 38 – תוכנית שעד לאחרונה עמדה על הפרק. בפאתי שכונת גבעת רמב"ם ולאורך דרך השלום ודרך יצחק רבין (דרכים ראשיות) התוכנית מציעה התחדשות במתחמי פינוי בינוי, בבנייה המשלבת בניית מגדלים בגובה של 35 עד 45 קומות.

גבעתיים היא אחת הערים הצפופות בארץ. שטחה כ-3,200 דונם ומתגוררים בה כיום כ-60 אלף תושבים. ראש העיר רן קוניק שהוביל את התוכנית אומר כי היא תוכל לפנות שטחים למבני ציבור כמו בתי ספר, גנים ציבוריים ושטחי מסחר, שכיום חסרים בשכונה. יתרון נוסף של התכנית הוא הרחבת המדרכות, שימור חופות העצים המאפיינות את השכונה ונטיעות עצים נוספים, תוספת שבילים להולכי רגל ואופניים, והנגשת צרכים ציבוריים באמצעות עירוב שימושים במתחמים.
מנגד, בעקבות התוכנית יתווספו עשרות אלפי תושבים לשכונה, מה שעשוי לגרום לפקקים ולמצוקת חניה.

מהנדסת עיריית גבעתיים, שרית צולשין, אומרת בשיחה עם אתר "פוסטה" כי על פי התוכנית תקן החניה בבניינים שיעברו פינוי בינוי יוקטן ל-0.6, ולא חניה אחת לדירה פכי שנהוג היום. זאת, למעט בניינים שאושרו במסגרת תמ"א 38. כמו כן אומרת צולשין, כי כל החניונים בבניינים יהיו תת קרקעיים, ובנוסף יוקמו שני חניונים ציבוריים תת קרקעיים, האחד מתחת לכיכר רמב"ם והשני בכיכר רמז. החניונים יהוו פתרון חלקי, מאחר שיכילו 500 מקומות חניה בלבד – 250 מקומות בכל חניון.

שרית צולסין

בנוסף, במסגרת התוכנית יפותחו שבילי אופניים ברחובות ויצמן, דרך השלום ודרך יצחק רבין. ברחובות צדדיים יקודם נושא "מיתון תנועה" – דרכים משולבות לאופניים וכלי רכב, בהן תוגבל  המהירות ל-30 קמ"ש.
התוכנית הנוכחית נולדה בשנת 2014 ונדונה במשך השנים. כעת היא אושרה להפקדה, אך עדיין מדובר בשלבים ראשוניים, כאשר ניתן יהיה להגיש נגדה התנגדויות.

* הכותב הוא תושב שכונת רמב"ם בגבעתיים
השארת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *