
41,974 דוחות נרשמו לנהגים שחצו צומת באור אדום בשנת 2022. כך עולה מנתוני המשטרה אשר שהגיע לידי עמותת "אור ירוק". מדובר בעליה של 8.1 אחוז במספר הדוחות בהשוואה לשנת 2021 (38,808 דוחות) ועלייה של 23.2 אחוז בהשוואה לשנת 2020 (34,047 דוחות).
בשלוש השנים האחרונות נרשמו 114,829 דוחות לנהגים שחצו צומת באור אדום. 52 אחוז מהדוחות הופקו ממצלמות הרמזור המצבות ברחבי הארץ ו-48 אחוז הופקו באופן ידני על ידי שוטרים.
בנוסף עולה מהנתונים, כי בשנת 2022 נרשמה עלייה בשימוש במצלמות: בשנת 2020 נרשמו 19,662 דוחות ממצלמות, בשנת 2021 נרשמו 17,727 דוחות, ובשנת 2022 נרשמו 22,260 דוחות.
זאת ועוד, בשנת 2022 נרשמה ירידה בכמות הדוחות הידניים: 19,714 דוחות ביחס ל-2021, אז נרשמו 21,081 דוחות ידנית, בעוד שבשנת 2020 נרשמו 14,385 דוחות על "אור אדום" באופן ידני.
עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הדרך לצמצם את הכניסה לצמתים אדומים היא בפריסה רחבה ותוספת של מצלמות רמזור, בולטות ומשולטות. המשטרה נערכת לקליטת מצלמות מהירות חדשות ובמסגרת זו חשוב לא פחות להרחיב ולהגדיל את מספר המצלמות המוצבות בצמתים האדומים והמסוכנים. נהג שיידע כי הוא נכנס לצומת מצולם וייענש בחומרה, לא ימהר לסכן את החיים של כולנו".
הנתונים מתייחסים גם למיקומים. עולה מהם כי תל אביב-יפו נמצאת במקום הראשון במספר הדוחות בשנת 2022. 5,312 דוחות נרשמו לנהגים בעיר בשנת 2022 בגין חציית צומת באור אדום, גבוה יותר מכל עיר אחרת בארץ.
ירושלים נמצאת במקום השני במספר הדוחות: 4,263 דוחות.
נתניה במקום השלישי עם 1,864 דוחות, וראשון לציון רביעית עם 1,132 דוחות.
חולון סוגרת את החמישייה הפותחת והמפוקפקת עם 1,048 דוחות לנהגים שחצו צומת באור אדום בשנת 2022.
מהנתונים עולה עוד, כי בשנת 2021 היו מעורבים קרוב ל-3,000 נהגים בתאונות בשל אי ציות לרמזור; 283 נהגים היו מעורבים בתאונות דרכים קשות.
בנוסף, אחד מכל שלושה נהגים המעורבים בתאונות קטלניות בשל אי ציות לרמזור הוא מהחברה הערבית. האזרחים מהחברה הערבית מהווים כ-21 אחוז מכלל האוכלוסייה אך הם מעורבים ב-33 אחוז מכלל תאונות הדרכים הקטלניות שאירעו בשנת 2021 בשל אי ציות לרמזור – נתון הממחיש את חשיבות הגברת ההסברה והמודעות, כמו גם חיזוק האכיפה המשטרתית כאמצעי הרתעה בקרב החברה הערבית.









