
במבצע אכיפה שערכו שוטרי תחנת טירת הכרמל בשיתוף אגף התנועה פרסו השוטרים מחסומים מדלגים בטירת הכרמל ובעתלית, בהם בדקו עשרות כלי רכב כבדים (2 יוני). בתום בחינת עשרות כלי רכב, השוטרים רשמו כ-47 דוחות לכלי רכב כבדים על עבירות תנועה שונות וליקויים חמורים, והורידו מהכביש 15 משאיות. נהגי המשאיות נקנסו במקום ונדרשו לתקן את הליקויים באופן הדורש מעבר חדש של מבחן רישוי (טסט) במכון הרישוי.
את המבצע ביצעה היחידה לאכיפת כלי רכב כבדים שהוקמה על ידי המשטרה בשנת 2017 ופועלת בפריסה ארצית, בין היתר לפי הכוונה מודיעינית ובפעילויות יזומות בעיקר כלפי אוטובוסים ומשאיות. דובר אגף התנועה במשטרה, רפ"ק שחר גמזו, אמר לאתר "פוסטה": "למשאית יש סיכוי גבוה להיות מעורבת בתאונת דרכים פי חמישה מכלי רכב פרטיים. הובלה של מטען חורג, למשל, יכולה לפגוע במערכת הבלמים של המשאית ומערכת ההיגוי. אנחנו יודעים שמשאיות מעורבות בתאונת קטלניות ביחס לשיעור כלי הרכב בכביש. בעבר גם תפסנו נהגים בלתי מורשים לנהוג על משאית. לפני כשבועיים, לדוגמה, תפסנו ילד בן 15 נוהג על משאית".
לדברי גמזו, אחת הסיבות לפעילות בטירת הכרמל היא החזרה לשגרה. "בעת חזרה לשגרה צריך להעביר מסר לנהגים", הוא אומר, "נהגים סיגלו לעצמם בתקופת הקורונה הרגלי נהיגה שונים כי הכביש היה פתוח. כשחוזרים לשגרה נוספים מאות אלפי כלי רכב לכביש. ישנם נהגים ששוכחים מה שמתרחש סביבם וממשיכים עם הרגלי נהיגה שהיו בתקופת הקורונה".
רפ"ק גמזו מוסיף כי מטרת המחסומים המדלגים (עוברים ממקום למקום) לייצר פעילות יצירתית לא שגרתית ולהוות מעין גורם הפתעה. "ישנם נהגי משאיות שמוסיפים משקל עודף על המשאית, ובכך הם מסכנים את עצמם ואת סביבתם. נהגי משאיות לעיתים מעדכנים אחד את השני. המטרה היא פעילות חכמה ויצירתית כדי להוות גורם הפתעה וגורם הרתעה", אומר גמזו.





