בנת"ע תוקפים: החלטת שרת התחבורה מירי רגב התקבלה בחוסר סמכות

שתף כתבה עם חברים

בעקבות החלטת השרה להעביר את פרויקט המטרו לחברה אחרת, דירקטוריון נת"ע מזהיר מעיכובים: "כל שנת עיכוב תעלה למשק הישראלי לא פחות מ-25 מיליארד שקלים"

מפת המטרו

בחברת נתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע) טוענים כי החלטת שרת התחבורה מירי רגב להעביר את בניית המטרו לגורם אחר התקבלה בחוסר סמכות ולא על פי מנהל תקין. בנת"ע אומרים כי השרה רגב הצהירה על ההחלטה במהלך סיור שקיימה עם נת"ע, ללא דיון מעמיק שבו ניתנה להם האפשרות להגיב על הטענות.
בהמשך לפניית אתר "פוסטה", גורמים בנת"ע מסרבים להשיב לשאלה האם יעתרו בנושא לבג"ץ.

כזכור, על החלטתה הודיעה השרה רגב במכתב ששלחה לראשי נת"ע, ונימקה זאת בליקויים לשיטתה בבניית הרכבת הקלה. פרויקט המטרו נחשב לפרויקט לאומי שאמור להוות פתרון למצוקת הפקקים בגוש דן.
בנת"ע לא נותרו חייבים, ובמכתב תגובה של החברה נכתב: "נת"ע סבורה כי לאור הניסיון הייחודי שנצבר בחברה בביצוע פרויקט הרכבת הקלה, לא יהיה זה נכון להסיט את ביצוע פרויקט המטרו לחברה אחרת, ומן הראוי שהחלטה זו תתקבל לאחר קיומם של דיונים מסודרים עם החברה והצגת השלכות החלטה זו על התקדמות פרויקט המטרו… יושבת ראש החברה סבורה כי בחברת נת"ע נצבר ידע ייחודי שראוי ונכון לתרום לטובת ביצוע המטרו".

היום, דריקטוריון נת"ע הוציא מכתב נוסף וחריף בהרבה, שבו הוא תוקף את השרה רגב על כך שההחלטה התקבלה בחוסר סמכות (4 מאי): "עצם פרסום ההחלטה בעיתונות, בו בזמן שאת נמצאת במהלכו של סיור עם נציגי החברה, נפלה על כלל גורמי החברה 'כרעם ביום בהיר', שכן בניגוד לפרסום הסיור עבר ללא תקלות, וכלל משתתפי הסיור ראו במו עיניהם כי הפרויקט למעשה מוכן לשרת את הציבור, ונותרו מיעוט תקלות לפתרון. הקו האדום מייצג הישג הנדסי ורכבתי מהגדולים שבוצעו במדינת ישראל, קו שאין לו תקדים בעולם כולו. ברור על כן, שהחלטתך האמורה הותירה את כל שדרת הניהול של נת"ע בתדהמה, שכן מהחלטה זו עלול להשתמע למעשה חוסר אמון מוחלט בחברה, החל מהדירקטוריון שלה, מנהליה ועד אחרון עובדיה".

אחת מהדמיות פרויקט המטרו (משרד התחבורה)

מהמכתב עולה כי בעקבות החלטת והודעת השרה, דירקטוריון החברה התכנס לדיון חירום: "ההחלטה האמורה התקבלה בפזיזות שכן זו לא התקבלה על יסוד בדיקה, מחקר או עבודת מטה היכולים להצדיק אותה. בידי חברת נת"ע ידע מקצועי ייחודי נצבר בתחום הרכבות, בדגש על עבודה במרקם עירוני צפוף, מרובה תשתיות, בעלי ענין, וחוצה רשויות".
בנוסף טוען הדירקטוריון כי הפסקת ההתקשרות בנושא המטרו תגרום לעיכוב ניכר בפרויקט: "כל שנת עיכוב בפרויקט תעלה למשק הישראלי לא פחות מ-25 מיליארד שקלים. ברור לגמרי, כי רכישת הידע המקצועי והניסיון העצום שצברה נת"ע במהלך השנים, ידע שערכו לא יסולא בפז, יארך בחברה אחרת שנים ארוכות בהן נשלם כולנו את דמי הלימוד היקרים".
על כן, דירקטוריון נת"ע מבקש להשהות את החלטת שרת התחבורה: "דירקטוריון החברה סבור שיש ליתן לו להסביר את עמדתו לשרה ולצמרת משרד התחבורה, יחד עם הגורמים הרלוונטיים בממשלה שאמורים לאשרר סופית את ההחלטה, ורואה בחומרה את העובדה שהחלטה כה מרחיקת לכת בדבר עתיד החברה נעשתה ללא היוועצות עימו".
גורמים בסביבת השרה רגב טוענים כי המכתב הגיע אליהם דרך התקשורת ולכן טרם הגיבו עליו. תגובת השרה תפורסם לכשתתקבל.

השארת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *