
ועדת המשנה לתכנון ובנייה תל אביב אישרה פה אחד תוכנית להקמת מגדל בן 80 קומות בצומת גלילות (2 ספטמבר). הבניין אמור לקום במתחם קאנטרי קלאב גלילות לשעבר, צפונית לרחוב יוניצמן וסמוך לקמפוס WIX. הוא אמור להיות אחד המגדלים הגבוהים בארץ.
הפרויקט של "קאנטרי על הים", יזמות של קנדה ישראל בתכנון של משרד משה צור אדריכלים בוני ערים, אושר לאחר דיון ארוך בוועדה, ולא מעט מחלוקות והסתייגויות. היזמים ניסו במהלך הדיון בוועדה להדגיש את חיוניות הפרויקט, בנימוק שהמגדלים יוקמו באוזר מתפתח שאמור לעבור בקו של המטרו העתידי. כמו כן הם הדגישו כי גם עיריית הרצליה מפתחת את האזור הצפוני של גלילות, ובאזור "סינמה סיטי הרצליה" כבר אמורים לקום מגדלים בני 40 קומות. כך לדבריהם המגמה גם ברמת השרון. "מגדל של 80 קומות יהיה הסנונית ראשונה", אמר צור והוסיף כי המגדל בחלקו התחתון יכיל משרדי עבודה וחברות הייטק, בעוד שהחלק העליון ישמש למגורים.
סגנית ראש העיר, מיטל להבי, הביעה הסתייגות: "אנחנו חורגים בתוכנית המתאר. המסמך העירוני באזור הזה אומר שמותר לבנות 15 קומות ואנחנו חורגים ל-80 קומות. התועלות הציבוריות לא תואמות, מבחינת קו מפרץ הרקיע. אני חוששת שנפרוץ תוכנית אחת בתכנית 3700 (תכנית הפיתוח לחוף הצפוני של העיר), וכל פריצה תקדם פריצות אחרות… הדרך היחידה להצדיק פרויקט כזה היא עם תועלת ציבורית… אני לא רואה אותה". להבי הדגישה כי תקן החניה במגדל אפסי, ולכן המגדל עשוי לגרום לצפיפות. כרגע קשה להתבסס על מטרו כאשר אין אפילו תוכנית לגביו, אמרה חברת המועצה.
ללהבי הצטרפה סגנית ראש העיר, חן אריאלי מסיעת "רוב העיר". היא אמרה כי מגדל של 80 קומות יחד עם מגדלים נוספים ייצור פקקים עם צוואר בקבוק עמוס במיוחד. כמו כן היא הדגישה שיש דרישות לתועלת ציבורית מצד היזם. בהקשר זה אפשר לומר כי היזם נדרש לבצע אחד מהשניים: מנהרה תחתית מתחת לפרויקט, או הקצאת דיור בר השגה. לדברי אריאלי, בסדר גודל של פרויקט כזה, על היזם לתת גם את שני האלמנטים.
צור אמר כי באזור יפותח שביל אופניים, והוסיף כי מאחר שהפרויקט במיקום מרכזי, לא יהיה צורך ברכב כדי להגיע אליו. "אנחנו לא מחזיקים מקומות חניה (לעסקים) כי כל עובדי וויקס באים לעבודה בקורקינט", כך לדבריו. לכן, לדבריו, מקומות חניה בפרויקט יהיו לדיירי מגורים בלבד. בהקשר הזה הוא ציין גם כי במגדל יפעלו מעליות אופניים.
סגן ראש העיר, אסף הראל מסיעת "אנחנו העיר": "זה המקום האידיאלי לבנות בגובה כזה, כי לא מדובר בלב העיר. זה אזור שבו צריך לנצל את המקסימום".
בשלב זה בדיון להבי ביקשה לקבל הבהרות לגבי תכסית קומת הקרקע – האם יש שטח שנותר לחלחול מי גשמים. צור השיב כי כרגע מדובר בתוכנית הפקדה (תוכנית ראשונית לצורך עיצוב), בעוד שכל הפירוטים יופיעו בתוכנית לאחר מכן.
להבי המשיכה ועמדה על כך שהמגדלים עשויים להביא לחסימת הרחוב מצד אחד לשני, כפי שמגדלי תל אביב חסמו את הגישה בין רחוב נחלת יצחק לרחוב תוצרת הארץ בעיר. לטענתה, כאשר בנו את מגדלי תל אביב הובטח שתהיה גישה חופשית דרך המגדלים בין נחלת יצחק לתוצרת הארץ, אבל בפועל בלילה כאשר הקניון סגור – אין גישה בין שני הרחובות. "מה שחשוב בפרויקט הוא נושא התנועה", אמרה.
אלי לוי, מנהל אגף הנכסים בעירייה, אמר כי לפרויקט "אין תועלת ציבורית, הגינות על הגגות זה נחמד אבל צריך להיות עוד שימושים". הוא הדגיש כי מדובר בקרקע של העירייה, ולכן כל שיווק קרקע של העירייה צריך להיות לטובת מבנה ציבור.
בסופו של דבר החליטו חברי הוועדה פה אחד לאשר את תוכנית ההפקדה, בכפוף לכך שהצוות המקצועי של הפרויקט ידון במספר נושאים עם להבי.






