
יחידת נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים הגישה תביעה בסך 62,500 שקל נגד חברת "קווים", בטענה שנהג אוטובוס של החברה התעלם לא העלה לאוטובוס ילד בן 10 עם כיסא גלגלים.
מהתביעה שהוגשה נגד החברה ונגד המנכ"ל אריק סיני עולה, כי יאיר (שם בדוי), ילד בן 10 המתגורר עם הוריו במודיעין עילית, המתין עם מלווה ב-7 במאי 2019 בתחנת אוטובוס בשכונת נאות הפסגה ביישוב. עוד נטען כי נהג האוטובוס עצר במרחק מן המדרכה, והמלווה ביקשה מהנהג להתקרב על מנת שתוכל לפתוח את הרמפה ולאפשר לתובע לעלות לאוטובוס. לפי התביעה, הנהג התקרב מעט לשפת המדרכה, אך לא מספיק כדי שיאיר יוכל לעלות לאוטובוס.
בכתב התביעה נטען כי כאשר המלווה ביקשה מהנהג להתקרב עוד יותר, הוא סגר את הדלתות, נסע והותיר את הילד והמלווה בתחנה. לכן, כך נטען, יאיר והמלווה נותרו כחצי שעה נוספת בתחנה כאשר הוא בסערת רגשות, ורצה לחזור הביתה. לטענתו, האירוע גרם לו לתחושות קשות ולפחדים מנסיעה בתחבורה ציבורית, מחשש שיתקל ביחס דומה.
אביו של יאיר פנה לאחר האירוע לחברה, שהציעה לדבריו פיצוי של 20 שקל (!). כמו כן הוא שיגר מכתב תלונה לחברה. החברה טענה בתגובה לתלונה כי הנהג זומן לבירור והכחיש את הנטען. לדבריו, הוא העלה את יאיר לאוטובוס, אך בכל מקרה הוזהר. כמו כן טענו בחברה כי הם מחפשים עדים נוספים לאירוע.
לטענת התביעה, בהמשך להתכתבויות החברה "משכה זמן" ולא טרחה "להגיע לחקר האמת". מאחר שאביו של יאיר לא קיבל מענה ראוי, הוא החליט לפנות לנציבות, שפתחה בבירור והחליטה כאמור להגיש את התביעה בשם הילד.
אברמי טורם, נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות: "התחבורה הציבורית קריטית ומשמשת אנשים עם מוגבלות בחיי היום יום להגיע למחוז חפצם, ללכת לעבודה, ללימודים, לפגוש חברים ובני משפחה. עם זאת, אנו נתקלים לא אחת בקושי להשתמש בתחבורה הציבורית מכיוון שגם כאשר האוטובוס נגיש הנהג אינו עוצר קרוב לשפת המדרכה או קרוב לאנשים הממתינים בתחנה. המקרה שבגינו הוגשה תביעה הוא חמור במיוחד מכיוון שהנהג סגר את הדלת, נסע והותיר את הילד בתחנה. מקרה זה ממחיש כי הבעיה אינה רק הנגשת האוטובוס, אלא האדם שמפעיל אותו כמו גם הדרכת הנהגים בהתאם על ידי החברה המפעילה, נמשיך לפעול כדי למגר תופעות מסוג זה".
מחברת "קווים" נמסר בתגובה: "החברה רואה חשיבות רבה בשירות לכלל לקוחותיה ובדגש מיוחד על איכות השירות לאנשים עם מוגבלויות, ולשם כך משקיעה משאבים רבים בבקרה ושיפור באמצעים טכנולוגיים. כתב התביעה טרם התקבל במשרדי החברה. עם קבלתו תשיב החברה במסגרת ההליך המשפטי".





